Gå til innhold

smil til en innvandrer og de smiler til deg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se på det motsatt da. DU smiler jo og mange andre her sier de smiler og de er NORSKE. Sikker på at ikke mange utlendinger smiler til dere fordi de mener " smil til en nordmann og de smiler til deg" ? sikker på at de er like varme mot sine egne?

Unnskyld meg men hva faen, jeg finner faktisk denne tråden litt provoserende på mange måter, også på bakgrunn av tng jeg har opplevd. Virker som noen av dere ikke aner hva en utlending egentlig er. En utlending er egentlig som alle oss andre, hverken mer eller mindre. Men de er i hvert fall ikke søte , små, snille brune skapninger. Jeeeez føler at mange har så sinnsykt naivt syn på innvandrere. De er jo ikke hunder eller fra en annen planet.

Jeg kan med hånden på hjertet si at ja det er kulturforskjeller , og Norge har ikke akkurat den mest "varme" kulturen , men det gjør ikke oss til noe helt annet selv om.

VI ER BARE MENNESKER , slutt å skryt en annen rase opp i skyene uten spesielt grunnlag (turer rundt i parken tells ikke) . Det er så idiotisk !!!!! Du vet ikke om disse snille søte innvandrerne tenker masse stygt om dere. For de har jeg nettopp opplevd at de kan være ganske så SLEMME faktisk. Derfor er alle utlendinger slemme? NEI . Det beviser at vi bare er mennesker , men slutt å vær så sinnsykt naive . Vær heller rasebevisst , og ikke se gjennom de dumme brillene deres. Hvis dere syns så mye stygt om nordmenn er det fordi dere ikke se godt nok, tror jeg.

Jeg har forresten jobbet i en butikk det kommer masse norske og masse utlendinger, jobbet der lenge å. Mennesker er bare mennesker. Masse drit frekke mennesker fra alle land, og masse varme mennesker fra alle land.

Anonym poster: c6f5c58a2771faf5985048b196362c50

Jeg er veldig enig i dette innlegget. Det er så klart ille å fordømme alle innvandrere, men det er også ille å skape feilaktige bilder av hvor snille og søte de alle er. Det er på mange måter ganske nedverdigende, selv om det som regel ikke er ment slik.

Som du sier, vi er alle bare mennesker. Klart det er kulturforskjeller, og at noen kulturer er mer vennlige og hyggelige mot folk enn andre er klart. Jeg opplevde f.eks. folkene i Australia som mye mer vennlige enn det jeg er vant til. Samtidig må man ikke over-generalisere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _La Femme

Jeg smiler til alle jeg møter på gaten, når det er folketomt i gatene og jeg passerer en person som går alene som jeg har øyekontakt med. :) Får noen ganger smil tilbake, andre ganger rare blikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juppsi

Jeg har motsatt erfaring jeg :)

Og "rasebevisst" som du så fint sier, er kun en unnskyldning for å slippe å si at man er rasistisk. Skjerp deg.

Anonym poster: 7e8299d47caecb812ceee6fc695c97b7

Rasisme går nok beggge veier. Det er ikke sånn at bare hvite er rasister. Denne tråden er rasistisk som gjest sa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ute å gikk i sandnes i dag formiddag, jeg smilte til en eldre dame i hijab og fikk et smil tilbake, jeg smilte til en norsk mann som gikk forbi meg på gata han smilte ikke tilbake..

så jeg tok det som en challenge, jeg smilte til alle jeg fikk øyekontakt med å ja ALLE som ikke var 100% hvit norsk smilte tilbake :D

smil til verden å den vil smile til deg, syns ikke dette helt passer lenger.

da må jeg si at jeg er en stor smiler jeg smiler til alt og alle :fnise:

ofte blitt kaldt gledessprederen :nigo:

prøv det selv da vel....

Nei, hvorfor det?

Innvandrere er like forskjellige som nordmenn (etnisk norsk).

Kan ikke smile til en innvandrer fordi det er en innvandrer...hvorfor det liksom.

Da kan vi like så gjerne oppfordre alle til å smile til en kvinne, fattig, uteligger, narkoman, barn, kriminell, pensjonist og andre svakligstilte i samfunnet.

Anonym poster: b558cb12a3a7c73cfbc0ad5da74b2357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring jeg :)

Og "rasebevisst" som du så fint sier, er kun en unnskyldning for å slippe å si at man er rasistisk. Skjerp deg.

Anonym poster: 7e8299d47caecb812ceee6fc695c97b7

ja du har motsatt erfaring. Er det rart ? Nei. Fordi sannheten er at det har Ikke en dritt med hvor man kommer fra , derfor syns jeg denne tråden er idiotisk.

fint at du kaller meg rasist uten å lese gjennom innleggene mine, bare beviser at du må skjerpe deg og ikke meg.

Rasist betyr at man tror på at en rase er bedre enn andre (Slik som denne tråden) . Dette er totalt på jordet!!!!!!!! Helt på bærtur . Jeg er glad I mine nære, mange er Norske og mange er av en etnisk bakgrunn. Med rasebevisst mener jeg følgende :

Og bli ydmyket og mobbet PGA hvor man kommer fra er vondt. For alle de det gjelder , I dette tilfelle meg. Etter dette er det naturlig å bygge opp enn viss mur, beskyttelse. Man så til slutt at det blir for dumt å fortsette å være ydmyk og stadig bli tråkket på. Så da er det greit , jeg er VELDIG bevisst på hvilken rase jeg er og jeg er bevisst på andre raser . Jeg vet at jeg er hvit og jeg vet det veldig godt. Jeg syns svart og gul er akkurat like fint, på dem det gjelder. Jeg ser kanskje verden mer skeptisk, ja, for jeg vet hvordan folk kan være og tenke når du minst venter det. Jeg beskytter meg selv mot rasisme, men jeg er Ikke rasist selv om. Men jeg er bevisst på det jeg er, for å beskytte meg. Er Ikke det naturlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har med meg min 11 mnd gamle sønn i butikkene, så er det alltid innvandrerkvinnene som gir ham mest oppmerksomhet :rodmer:

Anonym poster: f6ad6421c21e8469a6677170e9aaad0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og til syvende og sist JEG ER BEVISST PÅ AT MAN IKKE ER BEDRE / VERRE ENN ANDRE PGA NOE SÅ IDIOTISK SOM HVOR MAN KOMMER FRA. Noe mennesker I denne tråden absolutt Ikke har skjønt, fordi dere fortsatt bare har et naivt syn på utlendinge og derfor velger å være rasist mot deres egne rase noe dere tydligvis Ikke skjønner er veldig trist og skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg pirke på overskriften.

Hva i all verden mener du med "smil til en innvandrer og de smiler til deg?"

Minner meg om da lærerne foralte retardsene på skolen hvor flinke de var til alt mulig. "å, så flink du er til å rable på arket ditt!" eller "så flink du er til å bæsje i bleien!" :rolleyes:

Anonym poster: a76dfb88c1e593cd2c207a0229eae442

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har med meg min 11 mnd gamle sønn i butikkene, så er det alltid innvandrerkvinnene som gir ham mest oppmerksomhet :rodmer:

Anonym poster: f6ad6421c21e8469a6677170e9aaad0a

Ikke sant, det er óg en erfaring:) sier fortsatt svært lite om at en rase er bedre enn en annen bare fordi flertallet av de som sier høyt at de syns sønnen din er søt og koser med han er innvandrerkvinner.

Innvandrerkvinner sier du? Ikke menn?? UFF Dette bare beviser gang på gang at kvinner er snillere enn menn. :klappe::klaske: :klaske: *ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil til en innvandrer-mann og han forfølger deg resten av kvelden og sier: How are you baby, want to go home to my place.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten mange innvandrere hadde ledd seg i hjel hvis de så tittelen på denne tråden... GROV, men komisk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil til en innvandrer-mann og han forfølger deg resten av kvelden og sier: How are you baby, want to go home to my place.

Så du ville aldri smilt til meg? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville aldri smilt til meg? :sukk:

Det er en VESENTLIG forskjell på innvandrere. Ikke for å generalisere eller henge ut noen innvandrergrupper her altså, men jeg personlig har virkelig slitt med spesielt afrikanske menn. Jeg har ikke noe imot innvandrere som kommer hit og oppfører seg, men disse afrikanske mennene ser på meg som om jeg er ett vandrende fenalår. Jeg er rett og slett LIVREDD for å se de i øynene og iallefall for å smile til de for da starter den samme gamle regla: "Hello beautiful, how are you baby?"

Serriøst jeg mener det! Jeg hadde til og med en dude som hinka etter meg med bare èn fot og ropte: "I wanna buy you a drink, I just want to get to know you." Og det var bare fordi jeg smilte og lot han gå av før meg på bussen...See?

SemperFi: Jeg prøver igjen! Jeg skal smile til deg om jeg ser deg. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en vilt fremmed ser meg inn i øynene og smiler fra øre til øre, antar jeg at vedkommende enten a) er tungt medisinert, eller b) burde ha vært.

Jeg smiler ikke til fremmede, og det er nettopp på grunn av at jeg er redd for at folk skal tenke det du tenker, og også fordi menn kan tolke et smil helt feil. Hadde noen smilt til meg, hadde jeg ikke tenkt at det er noe feil med personen, men det er forskjell på å smile naturlig og det å stirre en i øynene og gi et creepy smil.

Anonym poster: 408414a0ab5811498f9d926e80d3ef82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg smiler ikke alltid tilbake om en fremmed smiler til meg. Ofte er det fordi jeg ikke oppfatter med en gang at vedkommende smiler til meg. Jeg går gjerne i mine egne tanker og følger ikke så mye med på andre fremmede, og jeg er som regel ikke forberedt på at en fremmed person skal smile til meg plutselig, for som oftest gjør de ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om en vilt fremmed ser meg inn i øynene og smiler fra øre til øre, antar jeg at vedkommende enten a) er tungt medisinert, eller b) burde ha vært.

Hahaha, jeg dør av latter!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å bli oppfattet som retardert bare fordi jeg smiler til noen. Man gliser jo ikke med alle tennene synlig, man gir et mildt passende-til-situasjonen-smil. Det finnes jo så mange typer smil. Beklager-smil, dette-var-litt-rart-smil, hei-jeg-ser-deg-smil, ja-du-kan-overta-prøverommet-mitt-smil... Osv.

Alle med litt sosial intelligens tar disse tegnene og smilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det.

Jeg smilte til en somalisk dame som glodde på meg. Hu reise seg og spytta etter meg da jeg gikk forbi (takk for den!)

Jeg smilte til de somaliske og afghanske naboene til foreldrene mine da jeg var utenfor huset og lekte med sønnen min. De så bare stygt på meg eller himla med øynene. Tilogmed på halloween da afganske nabounger ringte på døra for å tigge godterier, så de stygt på meg, da de så på de tilsittende klærne mine. (og ja, de fikk masse godterier, men sa de takk? Nei, bare stygge blikk til takk!)

Jeg smilte til andre, norske ukjente. Og de smilte og glimtet til i øyet. Så nei, innvandrere smiler ikke fordi de fordømmer norske kvinner. Og dette kommer fra meg, som har venner som ikke er norske og har en helt annen religion og kultur. Jeg har også reist endel så jeg kan litt om andre kulturers skikk og bruk. Så ikke kom med den, at jeg er imot innvanderere for det er jeg ikke. De er bare ikke noe særlig hyggelige.

Nå driver et afghansk par, som er noen av disse naboene, et lite spisested og de ser stygt på meg der og om jeg går forbi. Kanskje har de problemer med norske unge kvinner, som smiler til de og prøver å være høflige. Jeg holder heretter meg langt unna disse, og går de forbi når jeg er ute med sønnen min, så går jeg heller inn istedet for å oppleve foran sønnen min, å bli spytta på. Så nei, jeg smiler ikke lengre til innvandrere. Ikke hvis ikke de smiler først. Er det så rart, kanskje?

(de hyler høyt om rasisme, men å være rasistiske selv, ja det har de liksom full rett til!)

Anonym poster: 319b2d58bb4f299626bddbe5948a1193

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt "typisk nordmann" på dette området, og er dessverre litt skeptisk når det kommer til fremmede. Etter jeg begynt i et service-yrket har det blitt bedre og jeg smiler lettere til alle jeg ser. Slår de av en prat, derimot, da rygger jeg kjapt unna.

Anonym poster: ff6493a83e6eeb8da8f106d05bfdaf5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...