Gå til innhold

Skal jeg si noe?

Wednesday

Anbefalte innlegg

Såklart du må si i fra om dette! De fleste med litt vett i skallen vet da at man skal være forsiktig med bil! Og at det ikke er bare bare med bulker og riper. Skjekk hvor mye skadene koster og fortell henne hvor mye dette faktisk koster deg.

uten å gå for mye inn på det så har det vært tilfeller før hvor jeg har merket tendenser til at hun synes jeg er "kjip" når vi deler utgifter likt (spleising av taxi, osv) fordi jeg tjener mer enn det dobbelte av henne. Dette er ikke noe hun noen gang har sagt altså, men jeg føler det sånn. Derfor mistenker jeg at hun mener at jeg burde betale det selv. ,,,dette er selvsagt bare spekulasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis henne verkstedregningen og si at neste gang hun tar døra di så må hun betale for det selv. Det burde være motivasjon nok for å utvise en smule mer forsiktighet.

Den likte jeg. Evt sende MMS med bilde av regningen og si fra at neste gang er det hun som betaler. Eller er det feigt ? ... Jeg er nok litt konfliktsky, dessverre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å gå for mye inn på det så har det vært tilfeller før hvor jeg har merket tendenser til at hun synes jeg er "kjip" når vi deler utgifter likt (spleising av taxi, osv) fordi jeg tjener mer enn det dobbelte av henne. Dette er ikke noe hun noen gang har sagt altså, men jeg føler det sånn. Derfor mistenker jeg at hun mener at jeg burde betale det selv. ,,,dette er selvsagt bare spekulasjoner..

Skjønner ikke logikken til din venninne hvis dette stemmer. HUN er uforsiktig og lager skader på bilen din ikke bare en men TO ganger. Du får si at dette koster deg ganske mye penger og hvis hun skal fortsette å sitte på i bilen din så forventer du at hun behandler den pent og ikke smeller døren inn i ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den likte jeg. Evt sende MMS med bilde av regningen og si fra at neste gang er det hun som betaler. Eller er det feigt ? ... Jeg er nok litt konfliktsky, dessverre... :sjenert:

Virker jo som om hun ikke har konsepter om hva dette her egentlig koster, så da synes jeg det er mer enn fair at hun får en advarsel først, men at du tar regninga. Denne gangen. En gang må hun jo lære at sånt koster mye penger, og jeg tror dette er den greieste og minst konfliktfylte måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke logikken til din venninne hvis dette stemmer. HUN er uforsiktig og lager skader på bilen din ikke bare en men TO ganger. Du får si at dette koster deg ganske mye penger og hvis hun skal fortsette å sitte på i bilen din så forventer du at hun behandler den pent og ikke smeller døren inn i ting.

Jeg må si noe ja, skjønner det nå.

Godt å se at alle sammen her ikke synes jeg er vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si noe ja, skjønner det nå.

Godt å se at alle sammen her ikke synes jeg er vanskelig..

Du er overhodet ikke vanskelig :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde det bare vært ripe så, men det er snakk om bulk liksom. Slik at døra har et "hakk" akkurat i kanten. Utrolig surt.. ødelegger veldig inntrykket av bilen. Så jeg kommer nok uansett til å få det reparert.

Da synes jeg kanskje Zzyzx forslag var godt. Jeg tror ikke jeg selv hadde klart å kreve de pengene av henne, i alle fall ikke hele summen (kanskje dele halvveis?), men som sagt synes jeg du har all rett til å gjøre det om du ønsker. Men jeg ville nok uansett vært ganske direkte og tatt kontakt etter at jeg hadde betalt for reparasjonene og sagt "i dag har jeg betalt xxxx kr for å reparere skadene du påførte bilen min. Jeg mener ikke å være kjip, men neste gang må du betale det selv".

Endret av Gjesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overhodet ikke vanskelig :)

Enig. Dessuten bør du, TS, forklare for venninna di at selv om det er en liten ripe eller bulk så må det fikses for å unngå at skaden begynner å ruste. Og rust er det mye verre å få bukt med.

Det kan hende hun svever i den villfarelse at det ikke er så nøye med en "liten ripe i lakken", liksom. Bruke teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg kanskje Zzyzx forslag var godt. Jeg tror ikke jeg selv hadde klart å kreve de pengene av henne, i alle fall ikke hele summen (kanskje dele halvveis?), men som sagt synes jeg du har all rett til å gjøre det om du ønsker. Men jeg ville nok uansett vært ganske direkte og tatt kontakt etter at jeg hadde betalt for reparasjonene og sagt "i dag har jeg betalt xxxx kr for å reparere skadene du påførte bilen min. Jeg mener ikke å være kjip, men neste gang må du betale det selv".

Ja, jeg blir nødt å ta meg sammen å gjøre det. Jeg er ikke noe flink i å si fra! Det er noe med meg selv jeg jobber med!! :) takk for gode råd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Dessuten bør du, TS, forklare for venninna di at selv om det er en liten ripe eller bulk så må det fikses for å unngå at skaden begynner å ruste. Og rust er det mye verre å få bukt med.

Det kan hende hun svever i den villfarelse at det ikke er så nøye med en "liten ripe i lakken", liksom. Bruke teskje.

Ja, mest sansynlig skjønner hun ikke hva en slik skade utgjør på en relativt ny bil. Jeg får forklare det til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, ikke bare at det koster flesk å få det fikset..

Det utgjør faktisk litt på verdien på bilen også når den er såpass ny.

Folk som har litt peil ser fort når det har vært skade, spesielt om det er en skikkelig bulk som du sier.

Få taklsert skaden, verditapet og sånn, og gi regningen til denne venninen.

Blir hun sur tar du advokat, for noe sånt må du faen ikke finne deg i.

Du blir grovt utnyttet!

(Hva har hun gjort for deg..?)

Anonym poster: bab50fb440e41ce91cea4bc438ce9add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør vise henne regningen/kostnadsoverslaget og si "Her er forresten det det kostet å reparere det du gjorde med døra mi. Hvordan synes du vi skal dele det?"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips.. Planen er nå å stikke innom et merkeverksted i morgen etter jobb, høre hva de sier der, få tatt en takst på skaden. Jeg kommer til å avtale tid for reparasjon, og jeg kommer til å høre med henne hva hun mener jeg skal gjøre med regningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Hvis ikke hun kan ta hele regningen (hennes skyld, du ber henne jo være forsiktig!!) syns jeg hun burde ta minst halve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si hvordan det går videre da! :jepp:

Anonym poster: 14385ff3f656be658d8ad59eb953674d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen dro en handlevogn i døra på passasjersiden på min nye Nissan. Et elegant lite hakk i døra og lakken. Reparasjonen koster 13000 kr da det må lakkeres helt bak for ikke å få skille. Samt nye lister...

Bilen har sunket 40tusen i verdi pga skaden. Den som gjorde det stakk seff av uten å si noe.

Jeg hadde eksplodert om det var min venninne, og jeg hadde dumpa den dumme kjerringa i tillegg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juppsi

En god venninne hadde da aldri hintet frampå at den som tjener mest skal betale mest. Hva er det for noe tull!? Selv om du ikke ser det, så tror jeg hun er flink til å utnytte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...