Gå til innhold

Naboen sin unge kjører med moped

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars naboer. Ellers må de ha veldig lydtette hus.

Ts.

Kjørte mest i skogen, naboene kjørte jeg bare forbi. jeg snakket med dem og det var helt ok for dem at jeg kjørte forbi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hva med å ikke gjøre noenting da, og la gutten få lov å øve seg litt?

Det er altfor mange surepomper i denne verden som bare leter etter noe å irritere seg over og klage på.

Vi har da alle vært unge en gang og husker vel at vi selv, brødre eller venner drev med litt mopedkjøring på sideveier før de ble gamle nok.

Så lenge det ikke er tullkjøring som er til skade for andre som bruker veien, så kan man vel tåle litt bråk en periode? Jeg er sikker på at den som bestemmer seg for å irritere seg over det, hører lyden veldig godt. Og omvendt;)

Synes forøvrig at det å kalle naboungen for drittunge, viser at du kanskje ikke er en veldig positiv person med åpent sinn..

Og ulovlig sier dere - vel, er det ikke akkurat derfor han kjører på denne veien og ikke på hovedveien da, tror dere?

Kan jo være greit at gutten får prøvd seg litt før han skal ut i trafikken!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene til gutten. Si at hvis han ikke slutter å kjøre opp og ned den veien, ettersom han er under 16, så melder du i fra til politiet.

Spikermatte kommer til å bite deg i ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest naboselv

Det er en periode!

Kanskje du kan snakke med han og diskutere deg frem til at enkelte dager han ikke trenger kjøre på vist det er så gale som du skal ha det til?

Eller du kan komme med forslag til andre sideveier som det kanskje også går an og kjøre på så han kan bytte litt på hvor han kjører ? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en corvette moped da jeg var tretten år i 1999. Ingen naboer sa noe på det. Kjørte min brors offroad 125cc motorsykkel da jeg var 14 år i skogen. begynte å kjøre min brors bil da jeg var 14 år i skog og på gårdsveier. kjøpte min første bil da jeg var femten år og kjørte på gårdsveier og i skogen. kjøpte meg en racing snøscooter da jeg var 16 år. bodde tettbygd men ingen sa noe. gårdsveiene tilhørte naboen som hadde gård og er i slekt, og så var det mye halvslekt og bekjentskap i området på denne bygda.

Og? Poenget her var?

Anonym poster: 25527de336324822a47fb37e6ed10fdf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snakke med foreldrene og gutten? Å bli enige om tidspunkt som passer dårlig at han kjører så mye, og heller finne tidspunkt som kan passe, som andre sier det er jo bare en periode fram til han kan ta lappen og kjøre hvor han vil :sjenert:

Anonym poster: 032982d6b1f4e622f0d41d6e8d238a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser problemet hvis han kjører opp og ned veien konstant! Slitsomt å høre moped-dur hele tiden... Går jo an å gjøre som noen her foreslo og si at all kjøring skal foregå på et visst tidspunkt når dere ikke er hjemme feks?

Ellers så er det ikke lov å kjøre på privat vei uansett så lenge han ikke har førerkort!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ikke gjøre noenting da, og la gutten få lov å øve seg litt?

Det er altfor mange surepomper i denne verden som bare leter etter noe å irritere seg over og klage på.

Vi har da alle vært unge en gang og husker vel at vi selv, brødre eller venner drev med litt mopedkjøring på sideveier før de ble gamle nok.

Så lenge det ikke er tullkjøring som er til skade for andre som bruker veien, så kan man vel tåle litt bråk en periode? Jeg er sikker på at den som bestemmer seg for å irritere seg over det, hører lyden veldig godt. Og omvendt;)

Synes forøvrig at det å kalle naboungen for drittunge, viser at du kanskje ikke er en veldig positiv person med åpent sinn..

Og ulovlig sier dere - vel, er det ikke akkurat derfor han kjører på denne veien og ikke på hovedveien da, tror dere?

Kan jo være greit at gutten får prøvd seg litt før han skal ut i trafikken!

støttes...

TS har glemt hun har vært kalv.

Hun har blitt den sure, strenge kjerringa som ingen av barna likte.

Om noen få korte mnd. er poden gammel nok til å kjøre på vanlige veier og problemet borte. Gutten er motorinteressert og koser seg og lærer ved å mekke.

han sitter ikke inne og ruser seg men har sunne interesser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene til gutten. Si at hvis han ikke slutter å kjøre opp og ned den veien, ettersom han er under 16, så melder du i fra til politiet.

Spikermatte kommer til å bite deg i ræva.

Les tråden.

16årsgrense gjelder ikke på privat vei.

Anonym poster: 0e4005e2ef8d4143125cd5d9e1b659b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha for ei f/&!%¤!e du er TS. tipper du er rundt 35-45? tror hele verden er for dine føtter og at du kan true deg til alt. spikermatte!? haha :D hadde jeg vært den gutten og fått ødelagt dekkene på min moped, hadde jeg til gjengjeld begynt å kjøre mopeden på gårdsplassen deres, ja kanskje ødelagt plena deres kl 0300 på lørdagsnatta..

lykke til med spikermatta :D

Anonym poster: 74eea928eb75a430d417bb1bb6432d72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Les tråden.

16årsgrense gjelder ikke på privat vei.

Anonym poster: 0e4005e2ef8d4143125cd5d9e1b659b0

Slutt å finne opp dine egne regler.

Aldersgrensen gjelder enten vegen er privat eller ei. Eneste unntak er øvelseskjøring (etter de reglene som gjelder for øvelseskjøring) og kjøring på lukket bane i regi av organiserte motorsportklubber.

Er ting sjenerende, f.eks med støy til ugunstige tider osv, ta først kontakt med gutten og foreldrene, og om ikke det virker kontakter du politiet. Spikermatte er en dårlig idé. Du forsurer naboforholdene mer enn nødvendig med det, og kan risikere å bli straffet selv. Med spikermatte "tar du loven i egne hender", noe du ikke har rett til. I tillegg risikerer du å skade gutten: i hvert fall ikke lov. Det vil være ekstra surt at du selv blir straffet for noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ringe politiet, ettersom det er ulovlig?

Ser inderlig ikke problemet hvis det er snakk om en utraffikert vei.

Si i fra til han det gjelder, tyr du til spikermatte skaper du bare fiender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Ser inderlig ikke problemet hvis det er snakk om en utraffikert vei.

Si i fra til han det gjelder, tyr du til spikermatte skaper du bare fiender.

Det er like ulovlig selv om det er en utrafikkert vei!

Så fremt man ikke øvelseskjører (sammen med en som har førerkort), så har man ingenting på en moped å gjøre når man ikke har lappen.

Har man ikke lov til å kjøre, så har man ikke det. Punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like ulovlig selv om det er en utrafikkert vei!

Så fremt man ikke øvelseskjører (sammen med en som har førerkort), så har man ingenting på en moped å gjøre når man ikke har lappen.

Har man ikke lov til å kjøre, så har man ikke det. Punktum.

Har ikke sagt noe på lovligheten, men ser fortsatt ikke problemet med at en 15 årig gutt kjører rundt på en utraffikert privat vei hvor ingen tar skade. Jeg ser ikke på Norges lover som et oppslagsverk for moral og etikk som du tydeligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bobler

Har ikke sagt noe på lovligheten, men ser fortsatt ikke problemet med at en 15 årig gutt kjører rundt på en utraffikert privat vei hvor ingen tar skade. Jeg ser ikke på Norges lover som et oppslagsverk for moral og etikk som du tydeligvis gjør.

Jeg syntes ikke man har noe på et kjøretøy å gjøre hvis man ikke har tillatelse til dette. Du skal da vitterlig få mene hva du vil, men ikke pålegg meg meninger som jeg ikke har er du snill ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange møkkakjærringer og forbrytere på dette forumet ser jeg :ler:

Anonym poster: e299134f0986410d2f124965d1aa2962

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere som mener trådstarter er ei sur møkkakjærring eller noe i den duren; har dere noen gang kost dere med lyden av en blodtrimma moped i full pinne utenfor huset dag ut og dag inn? Det er jo den mest irriterende lyden ever!

Vi har alltid hatt motorsykler. Har 4 atv'er og en supermotard nå, og en rallybane utenfor her som blir flittig brukt. Aldri hatt problemer med naboer.

Men da det var 2-3 mopeder innom banen tok det ikke lang tid før den første naboen var ute og klaga! Det må være den jævligste lyden på jord, så innmari irriterende! Skjønner trådstarter godt jeg.

Men jeg ville prøvd å få guttungen i tale, det bør da gå an å komme til enighet om noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...