Gå til innhold

Smaken av barndom!

Fremhevede innlegg

Skrevet

-De små sjokoladene som var i enten rød eller blå folie

Riegel! :rodmer: nåååh, de hadde jeg helt glemt. Sukk. *namnam*

De røde het Riegel, de blå het Hazla (tror det var med z). Den blå var med nøttebiter.

:heks:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Loff med brelett og nugatti fikk jeg bare hos naboen, skjønner ikke hvorfor ;)

Anonym poster: 139f6f53bbce88ae147065627255f2dd

Skrevet

Kom på en til:

Loff med smør og banan. Spiste det alltid når vi var og bada. Hender jeg bare må ha det fortsatt :)

Gjest Candy Pie
Skrevet

Føler jeg spiser ganske likt nå som jeg gjorde da jeg var noen år yngre, pluss litt til så klart.

Hmmm, men de bamsepotetgullet var jeg veeeldig glad i. Nå liker jeg de ikke lenger :P

Jaa, også den isen med sånn tyggispinne. Haha, smaker dritt nå da, men likte den før pga tyggisen :fnise:

Også bokstavkjeks, spiste det ofte før :)

Skrevet

- Kjærlighet på pinne i en pose med klistremerke og pulvet til dip. Husker de fantes i blant annet Jurrasic Park og Spice Girls.

- Pokemongodteri

- Hekseskudd og muselort

- Kræsj-pink

- Pot noodles med tomatsmak

Skrevet

Evebtyrbrus og GØY saft

Skrevet

-Grillet kylling og pommes frites på en lørdagskveld mens man ser på tv/film. :rodmer:

-Brødskive med honning

-Den isen jeg ikke husker navnet på, men som var forgjengeren til Kræsj-pink. Den var en stor, flat sirkel, gul og smakte litt citrus og fruktaktig, med fløteis i midten, og tyggispinne (som smakte skikkelig dritt)

-Lakris-slikkepinn

-ristet brød med smør og karse

-nyplukket rabarbra med sukker i et eggeglass

Skrevet

åh mange gode minner:)

Jeg spiser det meste enda jeg da.. :fnise:

Men iallefall, av tingene jeg ikke lenger spiser/ikke lenger finnes:

-eggedosis

-sjokoladekakedeig

-Riegel og Hazla (og de små Hobbyene og Stratosene som var da. Savner de!)

-bugg

-tattoveringslikkepinne med tyggi i midten

-mr freeze

-rabarbra med sukker (eller rettere sagt; sukker med rabarbra :fnise: )

-melk med MASSE oboy-pulver;)

+++

Skrevet

Koselig tråd :rodmer:

Smaken av barndom for meg:

- Kræsj pink is

- Bugg tyggis og en annen veldig sterk som jeg ikke huser navnet på.

- eventyr sjokolade pakket i papir (husker alle sjokoladene før var det). Spiste alltid rundt selve slottet.

- litago bananyghurt

- kapteinsabeltan is (hvor er den blitt av?)

- norske jordbær med melk til frokost i sommerferien. Spist på terrassen i Kragerø. Savn!

- Weetabix

- is fra isbilen? Husker spesielt den som var formet som en jente med sløyfe i håret (eller var det en kanin? Husker ikke helt!j med en gul tyggis i midten av sløyfen.- blandingen av solo/fanta og cola. Var jo så kult å ha blanding i bursdager.

- dinosaurkjeks

:)

Tror det var klovneisen..? Mye god is fra isbilen :jepp:

Åh, dinosauskjeksen hadde jeg glemt :)

Skrevet

Ravigottesaus fra Idun (tror jeg), vi kalte det bare for "sterkt". Samme med gräddost fra Tine, som vi kalte "godgulost". Hos bestemor spiste jeg brødskive med rømme eller smør, jordbær og litt sukker strødd over.

Skrevet (endret)

-De små pakkene med små lekehunder i og sukkertøy formet som hundebein(?) Samlet på hundene :)

- Havresuppe med sukker som jeg fikk når jeg var syk

- Weetos(sjokolade-frokostblandingen) og melk

-Ballerinakjeks som måtte spises del for del.

-Ristet loff med smør og sukker på

-Most banan i melk og sukker

-Vaniljestang (ennå favorittisen)

- Nesquik(?) med jordbærsmak !!

Ah, du gode barndom <3

Endret av OhMickey
Skrevet

Har vel egentlig bare to ting jeg husker skikkelig godt fra barndommen og som jeg aldri spiser lenger, jeg har vel egentlig fortsatt å spise det meste jeg likte den gang! Er "bare" 21 år da, så det forandrer seg kanskje litt når jeg får min egen familie.

Men én ting var en STOR del av hver eneste sommer, og det var Bananer i pyjamas-is fra isbilen. Spiste sikkert 3 slike hver eneste dag på sommeren (føles hvertfall slik når jeg tenker tilbake på det!), men har ikke smakt dem på mange år.

Det andre er horn (av bolledeig) fylt med bringebærsyltetøy. Dette er egentlig litt morsomt, for jeg husker det sååå godt, men det var visst ikke noe som ble laget mange ganger. Jeg kan faktisk bare huske å ha spist det én gang, og mamma sier at det er godt mulig det var den eneste gangen det ble laget - men det må tydeligvis ha gjort inntrykk, for jeg kan fortsatt kjenne smaken i munnen, og jeg husker til og med at jeg satt og hørte på Løvenes Konge-kassett i stuen mens jeg spiste det :fnise: Kan umulig ha vært mer enn 4-5 år!

Gjest Cuntzilla
Skrevet

- Bamsedrikk (flasken var formet som en bamse)

- Hockeypulver

- Knott

- Pez

- Søppeldynga (måkeklatter og ørevoks var best)

- Jurassic Park-slikkepinne med tyggis inni

- Den rare lille tørre kjeksen med marengs på og en eskimo på pakken

- Den salte snacksen formet som små fisker (heter vel goldfish?)

- Riegel-sjokolade

- Eggedosis

- Skive med smør og sukker på

- Påleggene Nøtte, Banos, Nugatti, Nutella og sånne sjokoladeflak som man fikk kjøpt i Danmark

- Toffee Cups

- Saftis laget av å rett og slett bare fryse meget sterk solbærsaft i noen former vi hadde fra Tupperware

- Pink Panter-brus

- Sukkersug-døyveren i krise: kandissukker

Mye av dette har vel gått ut av produksjon, og mye blir for søtt for meg nå. Men Knott, Pez og Nugatti kjøper jeg rett som det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...