membla Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har vært litt nostalgisk i matveien i det siste, og plukker fram noen barndomsfavoritter! Som en del av helgekosen da vi var små pleide jeg og søstrene mine å lage 'bananshake': Moser banan med gaffel i et glass. Tilsetter helmelk og jordbærsyltetøy og rører. NAM. Den siste uken har jeg startet dagen med en smoothie av banan, ferske jordbær og rismelk med vaniljesmak og barndomsminner attåt. Andre barndomsklassikere for meg er eggedosis, sjokolademilkshake med banan, Pannekaker med blåbærsyltetøy (tomatsuppe med makaroni og pepper til forrett. Melk i glasset) og hjemmelaget pizza med servelat(!) under osten. Vil dere dele deres smak av barndom?
Edie Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Sun Lolly! Minner meg om min barndom, og er fortsatt like godt i dag! 3
Anglofil Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 * Disney-sjokolade med hvit og brun melkesjokolade * Shio-brusen * Terteskjell med fiskepudding, erter og reker * Clip & clap-isen * Kræsj pink (før den skiftet navn) * Shave-is * Barne-tv-pose på lørdager * Lasagne * Pytt i panne i pitabrød med ketchup Mvh Yvonne 1
^me^ Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 (endret) - pose sjokoladepudding - russedessert med h-melk - fiskepudding i hvit saus - barnetv godtepose - frys selv is Endret 12. juni 2012 av ^me^ 1
membla Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2012 Ooh! Nå kom jeg også på fler: -Kavring og kefir -Kald ris med tyttebærsyltetøy og melk -Frys selv yoghurtis -Rødgrøt med fløte -Hermetiserte ferskener -Bugg -Boomer -Ukokte nudler som snacks -De små sjokoladene som var i enten rød eller blå folie
Gjest Twinklefart Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Lakris, bringebær og bananbugg - clip & clap is! - Eggedosis - stikkelsbærgrøt - rabarbragrøt - jordbærgrøt (herregud så mye grøt ) - Mr.freeze is, de lange! - Kræsj pink - bruspulver 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 -De små sjokoladene som var i enten rød eller blå folie Riegel! nåååh, de hadde jeg helt glemt. Sukk. *namnam* 2
Sunshower Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 - Joystick (disse lange saftisene). - Hjemmelaget saftis. - Eggedosis. - Barne-tv godteripose. - Tyggisen til 50 øre med tatovering/klistremerke inni. - Mammas nybakte, varme brød med smør og sukker på. 1
Gjest Borghild Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Sad sam Bygg Boomer Lange mr freeze Noen andre litt bredere og tykkere saftposer Kræsj Pink Vaniljepinne Joker-is Riegel Hasla Disney sjokolade Ol-ringer Tørr mr lee og yum yum Frøloff Barnetvpose Kokesjokolade. 1
Gjest Borghild Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Glemte salte UFO, sure UFO, pepper UFO, brus UFO og hubba bubba! Og alle mulige bon bon-varianter. Og rød stratos! Og blues! Pokker, nå ble jeg godtesyk!
Gjest nemorosa Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 - Sånn godteri som smeller når du putter de i munnen (husker ikke hva de heter) - Sånn godteripulver som lå i beholdere formet som banan/jordbær/lime med skrukork - Sånn dobbeltdip-stick som du dyppet i pulver som fulgte med posen den var i - Ostesmørbrød med salami og uendelige mengder ost - Snap & Crackle - Stooore lollipops med jordbærsmak og chupa chups-lollipops - Små melkekartonger ("skolemelk") - Love hearts - Nugatti og sjokade - Kandisukker
Sofie_22 Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Koselig tråd Smaken av barndom for meg: - Kræsj pink is - Bugg tyggis og en annen veldig sterk som jeg ikke huser navnet på. - eventyr sjokolade pakket i papir (husker alle sjokoladene før var det). Spiste alltid rundt selve slottet. - litago bananyghurt - kapteinsabeltan is (hvor er den blitt av?) - norske jordbær med melk til frokost i sommerferien. Spist på terrassen i Kragerø. Savn! - Weetabix - is fra isbilen? Husker spesielt den som var formet som en jente med sløyfe i håret (eller var det en kanin? Husker ikke helt!j med en gul tyggis i midten av sløyfen. - blandingen av solo/fanta og cola. Var jo så kult å ha blanding i bursdager. - dinosaurkjeks Endret 14. juni 2012 av Sofie_22
Luppa Skrevet 14. juni 2012 #15 Skrevet 14. juni 2012 -Brødskive med epleskiver og syltetøy -Kavring med surmelk og sukker -Sitronkake (tørr og ekkel som du kjøper i dagligvarebutikken, eeeelsket den!) -Gul farris -Osteloff med ost og skinke -Fox/Nox -Sjokoladekake med hvit sjokoladeglasur og jordbær (min og besteveninnes "kreative" egne oppskrift) -"Smørdrops"; gule runde drops som smakte...smør?
Purple Basil Skrevet 14. juni 2012 #16 Skrevet 14. juni 2012 Gul ertesuppe, Disney-sjokoladen som flere her har nevnt, KOMPER <3, spaghetti med kjøttsaus, Hjem-is og ostesmørbrød stekt i ovn.
Gjest Doh Skrevet 14. juni 2012 #17 Skrevet 14. juni 2012 Åh, Disney-sjokoladen hadde jeg helt glemt. Pleide å spise rundt figuren først - Risotto. På mamma-måten. Ris, kjøttdeig, noe krydder og ketchup - Dyppe brød i baconfettet - YumYum - Kirsebærsaft (fikk alltid hos besteforeldrene mine) - Stilkselleri (beste snacksen) - Snap & Crackle
Gjest Violetta Skrevet 14. juni 2012 #18 Skrevet 14. juni 2012 Rabarbra dyppet i sukker Maarud chips med salt og pepper Solo (eneste brusen moren min kjøpte) Gryterett med ris
Gjest virveldyr Skrevet 14. juni 2012 #19 Skrevet 14. juni 2012 * Disney-sjokolade med hvit og brun melkesjokolade Ååå, den med sånne figurer, ikkesant? Den hadde jeg nesten glemt! Måtte alltid spise den brune sjokoladen først, sånn at figuren var igjen. Nå ble jeg nostalgisk
fruBeist Skrevet 14. juni 2012 #20 Skrevet 14. juni 2012 Den store slageren i barnehagen; Lyse frødknekkebrød med leverpostei og bringebærsyltetøy :gjeiper: Eller egentlig det beste minnet, farmor og farfar bodde på den andre kanten av landet. Så når vi var der fikk vi lov til mye vi ikke fikk hjemme. De hadde alltid en boks med Nesquik stående oppå kjøleskapet. Jeg fikk en eller annen gang for meg å ha nesquik i kefirmelk. Og synes av en enda merkeligere grunn at dette var godt. Så kefir med masse nesquikpulver er skikkelig smaken av barndom for meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå