Gjest Rolig Skrevet 12. juni 2012 #1 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg har vært i forhold hvor krangling, kjefting og konflikt er regelen. Og jeg har vært i forhold hvor vi snakker rolig sammen og respekterer hverandre. Krangling får ting til å låse seg. Rolige samtaler løser det meste. Eller er det omvendt?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 12. juni 2012 #2 Del Skrevet 12. juni 2012 Begge deler har skjedd her Men virker som at krangling og kjefting en sjelden gang har fått samboeren min til å skjønne "alvoret".. Uansett så jobber vi med å ta opp ting i en mer rolig atmosfære Må telle til 10 før jeg tar første stikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 12. juni 2012 #3 Del Skrevet 12. juni 2012 Vi krangler en gang i blant, men prøver å holde oss for gode til for mye kjefting av den grunn. Og konflikter løser vi der og da, langsinthet er noe ihvertfall jeg ikke fikser. Sitter han og surmuler etter en krangel liksom er over, så taes det opp igjen, og han får ikke "fred" før han blir ferdig med det han surmuler for. Det er bedre å ta det med en gang og bli ferdig med det mener jeg, fordi mange konflikter og krangler ofte kommer av misforståelser uansett, og hvis man da skal sitte å furte på hver sin kant, når man bare kan si ifra hva man er sur for, og rette opp i ting, så blir det jo bare tull. Jeg tror de aller fleste forhold inneholder en og annen krangel som overgår rolig og kontrollert samtale.. man bor ikke sammen med en annen person i 30-40-50 år uten å noengang bli sinte på hverandre, irriterte over noe eller heve stemmen. Tror jeg. Men at man i lengst mulig grad løser ting med rolig prat er en selvfølge, det er når den rolige praten ikke funker at det kan bli konflikt eller krangel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå