Gå til innhold

Kjæresten er i syden med en kompisgjeng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke sove så tenkte jeg skulle skrive litt fra meg her.

Kjæresten min er i "syden" med en stor kompisgjeng. Han er den eneste som har kjæreste, resten er single gutter.

Jeg sliter skikkelig med søvnen, tenker så mye på hva han gjør... vet at de andre guttene er single og kåte, og at det er mye drikking og festing. Jeg har ingen grunn til å være sjalu, kjæresten min er trofast og har aldri gjort noe som skulle tilsi at jeg ikke kan stole på han. Men jeg er så urolig... Jeg har vært samme sted han er før på jenteferie (når jeg var singel), og det er, som så mange andre slike plasser, mye flørting, roting og sex. Unge folk fra skandinavia som drar dit for å pule rundt. Så jeg er veldig redd for at han skal drikke seg drita og gjøre noe dumt...

Jeg vet selvfølgelig at ingen her inne kan si meg hva kjæresten min gjør. Men er det noen i samme situasjon? Har lyst å prate med noen som er i samme situasjon... eller bare prate om det. Og å bli roet ned. Jeg er vanligvis aldri sjalu, og har vært veldig positiv til turen og ikke mast på han om det. Men nå når han har vært borte en stund har jeg bare vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sier så har du ingen grunn til å være urolig for kjæresten din er trofast så da får du stole på det :klemmer: Går nok bra skal du se, har du hørt noe fra han da? Lenge skal de være vekk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klemmer:

De skal være der i to uker. Nå har det snart gått en uke...

Vi snakker litt på sms, men ikke så mye på grunn av prisene. Så det bidrar nok litt til at jeg er urolig. Tenker ikke så mye på det om dagen, da er jeg med venner eller på jobb, men om kveldene begynner tanke å spinne. Blir så paranoid. Kjenner ikke meg selv igjen, jeg! Tenker ofte på "hva gjør de nå?", forestiller meg at de er ute på et eller annet utested hvor det er masse lettkledde jenter. De andre guttene er jo single, og da vil de vel sjekke jenter... så hva gjør kjæresten min da?

Nei... må bare prøve å være rasjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare slapp helt av, du bekymrer deg unødig:) tenk på andre ting og hvor godt det skal bli å få han hjem:)

Jeg følte det og sånn da min mann var i las Vegas med sine single kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Envy: Hehe. Ja, jeg synes det er veldig koselig for han, og har vært utelukkende positiv til turen. Og jeg har jo tillit til han, sjalusi har aldri vært et problem før, selv om han er veldig populær hos jentene. Derfor jeg synes denne magefølelsen er så ubehagelig nå, er ikke vant til det her :)

Har bare lyst å prate med noen om det, egentlig... de fleste vennene mine er på ferie akkurat nå, og vil ikke plage de med teite, usaklige tanker.

Anciol: Takk :) Skal prøve på det! Godt å vite at du følte det likt :) Ikke sender han meg meldinger heller, alltid jeg som må sende først... Det synes jeg er litt ekkelt. Men jeg forstår jo at han er opptatt med å ha det moro med kompisene. Må bare skyve de urolige tankene vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy: Hehe. Ja, jeg synes det er veldig koselig for han, og har vært utelukkende positiv til turen. Og jeg har jo tillit til han, sjalusi har aldri vært et problem før, selv om han er veldig populær hos jentene. Derfor jeg synes denne magefølelsen er så ubehagelig nå, er ikke vant til det her :)

Har bare lyst å prate med noen om det, egentlig... de fleste vennene mine er på ferie akkurat nå, og vil ikke plage de med teite, usaklige tanker.

Det er bra :) Slapp av og finn på ting her hjemme, så går nok tiden fortere enn du aner til han plutselig er tilbake og holder rundt deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte som deg, men min kjæreste er vekke i to måneder. Dagene går helt greit, men jeg får ikke sove om nettene.. Da tenker jeg så mye at jeg ikke får ro i kroppen.

Har vel ingen råd - ettersom jeg sliter med det samme.

Bare tenk at det ikke er lenge til han kommer hjem igjen og hvor godt det blir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bruke de siste kveldene på å skjemme deg selv bort? Ansiktsmasker, peeling, kanskje ta deg en tur og vokse bort litt hår? Få lagt nye negler? Så føler du deg fresh og fin til han kommer hjem? Planlegge en god middag osv. Hvis det ikke får deg mer nervøs da?

Vet ikke hva jeg kan komme med av beroligende ord..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte som deg, men min kjæreste er vekke i to måneder. Dagene går helt greit, men jeg får ikke sove om nettene.. Da tenker jeg så mye at jeg ikke får ro i kroppen.

Har vel ingen råd - ettersom jeg sliter med det samme.

Bare tenk at det ikke er lenge til han kommer hjem igjen og hvor godt det blir :-)

Så godt det var å lese dette, selv om jeg føler med deg og kan tenke meg det er mye verre med to måneder borte... :) Det er akkurat likt her: dagene, når jeg er opptatt (har to jobber), går det greit. Da får jeg ikke sjekket mobilen særlig, og har ikke tid til å sitte og tenke. Men om natten, når jeg skal sove, begynner det å kverne... Og jeg ender opp med bare noen få timer søvn. Slitsomt i lengden. Har sendt meldinger til han et par netter, spurt om han har det bra eller hva de har gjort i dag. Da har jeg alltid fått fylla meldinger tilbake. Så svarer jeg han, så kan det ta flere timer før jeg får et svar igjen (om jeg i det hele tatt får svar). Og den rasjonelle siden i meg sier at selvfølgelig svarer han ikke med en gang, han er jo ute med guttene. Jeg følger jo heller ikke med på mobilen slavisk når jeg er på byen, da snakker jeg med venner, danser eller slike ting. Eller at han eventuelt har sovnet, siden det er så sent. Mens den teite delen sier at nå er han ute og flørter... eller verre. Uff! Selv om jeg er sikker på at han ikke gjør det, han er jo så trofast og god. Akkurat som om det sitter en liten djevel på skulderen min og plager meg med at han er utro...

Ja, jeg prøver å tenke det :) Gleder meg til å høre stemmen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Jeg hadde også vært urolig, men du får bare tenke at uansett så får du som sitter her hjemme ikke gjort noe uansett. Du kan jo sende han en melding at du savner han og håper han har det gøy :)

Ellers så får du nok vite alt som har skjedd når han kommer hjem. Om han ikke er av den ærlige typen så vil du sikkert lett se på han om han gjorde noe der nede han ikke er stolt av.

Lykke til! Jeg hadde aldri taklet det i hverfall.. (men så stoler jeg lite på menn generelt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det var å lese dette, selv om jeg føler med deg og kan tenke meg det er mye verre med to måneder borte... :) Det er akkurat likt her: dagene, når jeg er opptatt (har to jobber), går det greit. Da får jeg ikke sjekket mobilen særlig, og har ikke tid til å sitte og tenke. Men om natten, når jeg skal sove, begynner det å kverne... Og jeg ender opp med bare noen få timer søvn. Slitsomt i lengden. Har sendt meldinger til han et par netter, spurt om han har det bra eller hva de har gjort i dag. Da har jeg alltid fått fylla meldinger tilbake. Så svarer jeg han, så kan det ta flere timer før jeg får et svar igjen (om jeg i det hele tatt får svar). Og den rasjonelle siden i meg sier at selvfølgelig svarer han ikke med en gang, han er jo ute med guttene. Jeg følger jo heller ikke med på mobilen slavisk når jeg er på byen, da snakker jeg med venner, danser eller slike ting. Eller at han eventuelt har sovnet, siden det er så sent. Mens den teite delen sier at nå er han ute og flørter... eller verre. Uff! Selv om jeg er sikker på at han ikke gjør det, han er jo så trofast og god. Akkurat som om det sitter en liten djevel på skulderen min og plager meg med at han er utro...

Ja, jeg prøver å tenke det :) Gleder meg til å høre stemmen hans.

Det er greit å høre at man ikke er alene om å føle slike ting, ja!

Jeg sliter med de samme tankene som deg. Her også tar det lang tid mellom svar på meldinger, og på grunn av tidsforskjell så er vi våken på helt forskjellige tider. Når det går flere timer mellom hver gang jeg hører fra ham om kveldene, tenker jeg med en gang at "nå er han utro" og kjenner at jeg blir sur og såret og går gjennom hele følelsesregisteret mitt - uten å i det hele tatt vite noe eller ha noe grunnlag for slike tanker. Dette er veldig slitsomt, for jeg er som deg, og har ikke vært noe særlig sjalu eller tenkt slike tanker før. Men heldigvis blir jeg betrygget på at ingenting gale har skjedd når jeg da endelig hører fra han.

Det jeg synes er mest skummelt er det at jeg kanskje ikke kommer til å få vite noe hvis det skjer noe. Det fører jo til at jeg aldri er helt sikker og det sliter litt. Min rasjonelle side forsvinner nesten helt oppe i dette.

Tror kanskje det er vanlig at vi jenter har en slik liten djevel som du beskriver, dessverre. Jeg har som sagt ikke så mange råd å komme med til deg, men jeg håper det hjelper litt å vite at du slettes ikke er alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle :) Jeg hater å føle meg som en sjalu og kjip kjæreste som ikke unner kjæresten å ha det moro med venner. Så det er godt å få de sjalu tankene litt ut her, så jeg slipper å plage kjæresten med det. Han fortjener virkelig denne turen.

Judy F: Jeg kjenner meg skikkelig igjen... Det er så godt når jeg får meldinger hos han, men når jeg ikke snakker med han, er det ille. Han kan jo gjøre hva som helst med hvem som helst.

Jeg har tenkt litt i samme baner som deg, ja: hvis han gjør noe er det ingen garanti på at jeg får vite. Kompisene er veldig lojale og jeg tviler ikke på at de kunne skjule det for han. Noen av de er skikkelig drittsekker også, som jeg vet har vært utro før. Men de er venner av venner av ham, de er jo en stor gjeng som reiser, så jeg vet ikke... Men han er en ærlig og fantastisk kjæreste som ikke fortjener at jeg tenker slik. Han har aldri gjort noe som helst vondt mot meg, så jeg skal ikke plage han med disse tankene, det vet jeg hvertfall.

Det hele bunner vel bare i min egen usikkerhet, at jeg er redd for å miste ham. Synes han er så utrolig bra, og jeg vet at mange andre jenter også ser det. Jeg er redd han finner noen han synes er bedre enn meg der nede. Eller deiligere. Eller bare blir svak et lite øyeblikk. Jeg har jo sett hvordan andre har gjort små feiltrinn i fylla, og det skremmer meg.

Tror jeg skal sende han en melding. Vil ikke mase, men føler jo ikke at jeg gjør det heller, egentlig. Ønsker bare at han kunne sende meg en melding først!

Anonym poster: 8277a953a1f78bcdd24e9497182e16bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har enda ikke svart på meldingen min... - TS

Anonym poster: 8277a953a1f78bcdd24e9497182e16bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har enda ikke svart på meldingen min... - TS

Anonym poster: 8277a953a1f78bcdd24e9497182e16bf

Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men dette er drøyt. Jeg syns du høres ut som en dumsnill og litt naiv kjæreste, som ikke tør å kreve noe som helst fra typen din fordi du mener han er for kjekk for deg, og du er redd han skal dumpe deg. Og du har til og med har vært utelukkende positiv til en slik guttetur... Det hadde IKKE jeg vært. Hvorfor skulle mannen min, som eneste opptatte hane i kurven, reise ned til tidenes party/sjekkeplass sammen med en skokk av single, jentegale players? Det at typen din ikke engang har giddet å sende deg en eneste sms i edru tilstand om at han savner deg/tenker på deg, og det at han nå ikke engang har giddet å svare deg på nesten et døgn, sier jo også sitt.

Kan vel hende at han ikke er utro. Men han behandler deg uansett ikke med respekt. Og det at han ikke savner deg nok til å gidde å ringe eller sende en hyggelig sms innimellom (SÅ dyrt er det ikke å sende sms!!), viser nok bare at han ikke savner deg eller tenker på deg.

Anonym poster: f8cb723044d927127169fb1261fbec2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ventet på et slikt svar, det er jo KG... :)

Jeg er verken dumsnill eller naiv. Men jeg forstår godt at du trekker slike slutninger basert på det jeg har skrevet her, det gjør jeg! En grunn til at jeg har vært utelukkende positiv til denne turen, er fordi han har prøvd å fått meg med på turen, han har snakket mye om hvor mye han kommer til å savne meg, at han ikke har lyst på noe fylle og feste tur, og slike ting. Det har vært betryggende. I tillegg var det slik at når de bestilte turen, for en stund tilbake, hadde flere av guttene kjæreste. Det var ikke lagt opp til å være en slik tur, men så ble alle bortsett fra min kjæreste singel (noen etter flere års forhold), og da endrer jo det seg. Da er det vel en ypperlig anledning for å ligge rundt... I tillegg hoppet den ekstra gjengen (med de jeg ikke liker) seg på turen bare for noen uker siden, helt spontant. Så disse forholdene har gjort at jeg har vært så trygg på ham, trygg på situasjonen, og jeg har hatt lyst at han skal kose seg og ha en fin ferie. Og derfor vært positiv.

Han er virkelig en helt fantastisk lojal gutt. Vi har vært sammen i over ett år, og han har alltid behandlet meg som en prinsesse. Virkelig.

Det er derfor jeg er så nervøs nå. Det er uvant. Jeg er enig med at det er dårlig at han ikke sender så mye SMS. Det er nok en av grunnene til at jeg stresser og tenker en del. Men det er forresten ikke sant at han ikke har sendt meg sms i edru tilstand. :)

Takk for svar!

Anonym poster: 8277a953a1f78bcdd24e9497182e16bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg voksen, uten at det egentlig spiller noen rolle.

Kjæresten min drar ofte på gutteturer, som Amsterdam osv. stort sett langhelger. Jeg har ikke tenkt over at han skulle finne på noe galt før kjæresten til en av de andre ringte en gang. "Hvordan klarer du å være så rolig, er du ikke redd han skal gjøre noe galt". Så, om han skulle finne på noe dumt så får jeg ikke gjort noe med det likevel. Så da kan jeg heller benytte tiden til å kose meg.

Om kjæresten din skulle finne på noe så er nok du den siste som får vite det, så hvorfor bekymre deg før du må? Benytt tiden til å gjøre ting du liker, besøk venner du ikke ser så ofte eller inviter hjem :)

Anonym poster: fd40b1136746e9fe85a45a6e640e4409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg voksen, uten at det egentlig spiller noen rolle.

Kjæresten min drar ofte på gutteturer, som Amsterdam osv. stort sett langhelger. Jeg har ikke tenkt over at han skulle finne på noe galt før kjæresten til en av de andre ringte en gang. "Hvordan klarer du å være så rolig, er du ikke redd han skal gjøre noe galt". Så, om han skulle finne på noe dumt så får jeg ikke gjort noe med det likevel. Så da kan jeg heller benytte tiden til å kose meg.

Om kjæresten din skulle finne på noe så er nok du den siste som får vite det, så hvorfor bekymre deg før du må? Benytt tiden til å gjøre ting du liker, besøk venner du ikke ser så ofte eller inviter hjem :)

Anonym poster: fd40b1136746e9fe85a45a6e640e4409

Tusen takk for kloke ord. :) Setter stor pris på det.

Anonym poster: 8277a953a1f78bcdd24e9497182e16bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, men som andre sier: fyll tiden din med noe! Da får ikke hjernen tid til å spinne opp en eller annen historie. :)

Og det at du ikke får svar kan ha mange ulike grunner, og du kan jo tenke som så: hadde du sittet med telefonen parat 24/7 hvis du var på syden-tur med venninnegjengen?

Og så er det jo faktisk slik at om han skulle være utro så hjelper det ikke med en melding eller to fra deg.

Men jeg tror som sagt ikke du har noen grunn til å være bekymret, gi han tid til å kose seg på tur, meldinger trenger man ikke sende hver dag, og om han ikke svarer:

- batteriet kan være utladet

- mobilen kan ligge et annet sted

- han kan ha lest meldingen da han fikk den, men ikke hatt tid til å lese den og så glemt den bort

og sikkert hundre andre grunner som er mye mer sannsynlige enn at han ikke svarer fordi han er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...