Sulosi Skrevet 12. juni 2012 #21 Skrevet 12. juni 2012 Jeg skulle ønske min hund ville sove i senga, kanskje jeg hadde kommet meg i seng litt tidligere da :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #22 Skrevet 12. juni 2012 Vår hund får lov å komme opp i senga for kos en sjelden gang. Da skifter jeg på senga rett etter at jeg har kastet ham ut igjen.
Sugerøret Skrevet 12. juni 2012 #23 Skrevet 12. juni 2012 Har to små ( papillon ) sovendes i senga vær natt , er kjempe stas Eldstegutt liker og sove litt i fred så han sover gjerne i enden av sengen, mens minstegutt skal alltid ligge inntil meg enten det er på hodeputen min eller bare strekke seg ut ved siden av meg Ville nok hatt hund i senga uansett om den veier 1 eller 100 kilo. Og uansett hvor mange det er. Her byttes det på senga en gang i uken, og dem har vanlig pelsstell. Hår ja, møkk ja, men slik er det og ha dyr, er man redd for litt møkk så bør man ikke skaffe seg dyr heller Det er forskjell på møkk en pap kan dra inn ,vs en stor rase. Tro meg,når vi har vært i skogen,henger halve igjen i pelsen til bikkja.Det vil jeg i alle fall ikke ha i min seng.. Møkk ellers, samt hår ,sand osv bryr jeg meg ikke om,det er kun senga mi jeg er streng på slikt.Den skal være møkkfri.
Olive Skrevet 12. juni 2012 #24 Skrevet 12. juni 2012 Mannen min liker ikke å ha dyr i senga, så da sover de for seg selv til vanlig. Men når han er bortreist kommer de løpende Syns det er så hyggelig! 1
LittleJ Skrevet 12. juni 2012 #25 Skrevet 12. juni 2012 Min fikk lov hele tiden før, men når han var 5-6 år gammel lærte jeg han vekk fra det. Da var jeg lei av alt håret iom. at han røyta ekstremt en periode! Nå har han blitt 11 og får lov til å sove i senga iblant, men bare når pappa er borte =P Bor i kjellerleiligheten og trappa ned begynner bli litt drøy for han også... Det som er litt gøy er at han ikke tør hoppe opp i senga uen å få klarsignal. Jeg legger alltid utover dyne der han skal sove og han står meget klar ved sengekanten, men hvis jeg ikke sier noe og går og pusser tenna ligger han på gulvet når jeg kommer inn igjen =P
vinterspeil Skrevet 12. juni 2012 #26 Skrevet 12. juni 2012 Hunden vår sover sammen med oss hver natt. Den er stor, men korthåret så det er ikke så mye skitt i pelsen dens. Men så er jeg heller ikke redd for hundehår eller annet rusk. Er man det vil det bli slitsomt med dyr tror jeg. 2
lebello Skrevet 12. juni 2012 #27 Skrevet 12. juni 2012 Blir vekket av 3 hunder i sengen hver morgen. En liten puddel og to schæfere Men er bare om morgenen de får være oppi der
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #28 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har to Chihuahuaer som sover sammen med meg i sengen hver eneste natt, og det er kjempekoselig. Skifter på senga en gang i uka. Hvis jeg hadde hatt en stor hund, så tviler jeg på at den hadde fått sovet i senga...
kaprifolen Skrevet 12. juni 2012 #29 Skrevet 12. juni 2012 Før var jeg helt 120% imot å ha dyr i senga, hunder som katter som kaniner, u name it... Men etter at vofsa vår var akutt dødssyk, ble det litt annerledes. Frykten for at hun skulle dø alene i løpet av natten var grusom, selv om hun sover på gulvet ved siden av oss. Så i den perioden fikk hun ligge i sengen vår... Men hun var jo da heller ikke noe særlig ute. Da får hun et rent pledd oppå madrassen, som vi lager "sovepose" av. Men som regel sniker hun seg inn under dyna inntil oss allikevel! Nå savner jeg ofte å ta henne opp i sengen, og det hender hun får lov til å sove med oss hvis hun og jeg er alene, eller hun er nydusjet og vi skal skifte på sengen dagen etterpå uansett. 30kg, mellomstor rase.
Id-Ma Skrevet 12. juni 2012 #30 Skrevet 12. juni 2012 Det gjør du som du vil med! men du må huske at når hunden først sover der, kan den nok krøgne seg tilbake! for hva er vel bedre:D jeg syns det er helt greit og superkoselig.. Vesla her skal nok få lov de første dagene. Men pga. Overallergisk samboer blir det nok desverre med det..( kanskje jeg sniker henne opp i senga når han er borte. hihi )
Tinelise Skrevet 12. juni 2012 #31 Skrevet 12. juni 2012 Familiens hund får lov å ligge i senga mi om jeg er hjemme på besøk uten mann. Hos oss har han satt foten ned og vår hund har aldri vært oppi senga. Blir så fort varmt til ulldotten uansett. Han foretrekker gulvet fremfor sin egen seng så
Redbull Skrevet 12. juni 2012 #32 Skrevet 12. juni 2012 Her byttes det på senga en gang i uken, og dem har vanlig pelsstell. Hår ja, møkk ja, men slik er det og ha dyr, er man redd for litt møkk så bør man ikke skaffe seg dyr heller Så fordi jeg ikke liker å sove naken i sand og hår bør jeg ikke ha dyr?! Tenk før du skriver vær så snill... 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #33 Skrevet 12. juni 2012 Hunder slipper ikke inn på mitt soverom, men hva andre gjør får være opp til dem 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #34 Skrevet 12. juni 2012 hundene mine får velge selv hvor de vil sove, i sin egen seng, min seng, gulvet osv. de hobber opp og sover med meg i ny å ne, hunder er ikke mennesker, men hvis man setter seg godt inn i hundens naturlige adferd (ulvens), så ser du at alle flokkmedlemene sover sammen! det er utrygt og farlig å sove alene, derfor trivs hunden best i senga(soverommet) med oss, det er naturlig det! ikke menneskelig! å menneskeliggjøre hunder er fks å synes synd på den og trøste den når du fks trør på labben, da vil hunden bli engstelig og redd og du vil kunne "ødelegge" hunden.... hunder er ikke barn de trenger ikke trøst.. 2
LYSVING Skrevet 12. juni 2012 #35 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jeg skulle ønske min hund ville sove i senga, kanskje jeg hadde kommet meg i seng litt tidligere da :gjeiper: ÆSj det er jo bare ekkelt. Hundehår sikkel og masse hundefis. Kanskje hunden din synes det er mer ekkelt :gjeiper: Endret 12. juni 2012 av LYSVING
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #36 Skrevet 12. juni 2012 hundene mine får velge selv hvor de vil sove, i sin egen seng, min seng, gulvet osv. de hobber opp og sover med meg i ny å ne, hunder er ikke mennesker, men hvis man setter seg godt inn i hundens naturlige adferd (ulvens), så ser du at alle flokkmedlemene sover sammen! det er utrygt og farlig å sove alene, derfor trivs hunden best i senga(soverommet) med oss, det er naturlig det! ikke menneskelig! å menneskeliggjøre hunder er fks å synes synd på den og trøste den når du fks trør på labben, da vil hunden bli engstelig og redd og du vil kunne "ødelegge" hunden.... hunder er ikke barn de trenger ikke trøst.. Jo da hunder stammer fra ulver og mennesker stammer fra apene, men det er noe som har skjedd på veien liksom. En hund er ikke mer redd i naborommet enn den er i senga. Anonym poster: 6506f1ae9187497ac1a22cc1c7f33bd8
Auroressa Skrevet 12. juni 2012 #37 Skrevet 12. juni 2012 Så fordi jeg ikke liker å sove naken i sand og hår bør jeg ikke ha dyr?! Tenk før du skriver vær så snill... Jeg sover naken jeg og, men merker ikke så mye til at jeg blir møkkete eller får sand i visse kroppsåpninger eller hundehår på meg. Skjønner virkelig ikke hva hundene til visse folk som mener det blir så mye gris og søl driver med? Har selv aktive hunder som springer i skogen, gnir seg i gjørma, men blir dem "såpass" møkkete så er det vel normalt og skylde hunden / tørke over med hånkle eller børste ut møkk som har satt seg i pelsen? Man skulle tro man tok med seg en en sandkassa inn eller heller et gjørmebad over senga så fort man tar med hunden opp i senga.... Men nå er jeg kanskje dum og ikke tenker før jeg skriver igjen jeg da 2
Redbull Skrevet 13. juni 2012 #38 Skrevet 13. juni 2012 Jeg sover naken jeg og, men merker ikke så mye til at jeg blir møkkete eller får sand i visse kroppsåpninger eller hundehår på meg. Skjønner virkelig ikke hva hundene til visse folk som mener det blir så mye gris og søl driver med? Har selv aktive hunder som springer i skogen, gnir seg i gjørma, men blir dem "såpass" møkkete så er det vel normalt og skylde hunden / tørke over med hånkle eller børste ut møkk som har satt seg i pelsen? Man skulle tro man tok med seg en en sandkassa inn eller heller et gjørmebad over senga så fort man tar med hunden opp i senga.... Men nå er jeg kanskje dum og ikke tenker før jeg skriver igjen jeg da Vi har en golden, de røyter noe ekstremt. Enkelt og greit. Hadde han ikke røyta hadde han vært velkommen i senga.
Sugerøret Skrevet 13. juni 2012 #39 Skrevet 13. juni 2012 Jeg sover naken jeg og, men merker ikke så mye til at jeg blir møkkete eller får sand i visse kroppsåpninger eller hundehår på meg. Skjønner virkelig ikke hva hundene til visse folk som mener det blir så mye gris og søl driver med? Har selv aktive hunder som springer i skogen, gnir seg i gjørma, men blir dem "såpass" møkkete så er det vel normalt og skylde hunden / tørke over med hånkle eller børste ut møkk som har satt seg i pelsen? Man skulle tro man tok med seg en en sandkassa inn eller heller et gjørmebad over senga så fort man tar med hunden opp i senga.... Men nå er jeg kanskje dum og ikke tenker før jeg skriver igjen jeg da ahha du skulle fått sove med min lillegutt. En pomme er lett å holde ren,prøv å putte en leonberger i dusjen rett før sengetid. At du liker det er helt fint,men ikke rakk ned på andre som ikke liker hund i senga,har hund som ikke liker senga eller hva det nå måtte være.
CathFoto Skrevet 13. juni 2012 #40 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har ikke hund, men den ene av våre tre innepuser sover i senga nesten hver natt, og det er utrolig hyggelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå