Gå til innhold

Fikk beskjed om at det ikke var lov å røyke på egen verande etter kl 23:00!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg satt der på verandaen min i 2.etasje i sta og tok meg en blås, jeg bor i et boligsameie der det er 6 familier som bor 3 etasjes hus.

Jeg satt jo der fredelig og rolig og han over meg i 3 etasje sa at det ikke var lov å røyke etter kl23:00 på verandaen :skravle: det er det merkeligste jeg har hørt om, hva gjør det? jeg mener, det er jo min veranda, skal ikke jeg da få gjøre som jeg vil der? det står i boka du har fått sa han, jeg så i den boka, eller permen, men det sto ingenting om det i husordensreglene.Begynner å lure på om han tullet med meg, men jeg tror da ikke han lyver heller.skal spørre naboen om det er sant tror jeg, en annen nabo ja. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Dreamdrops

Bedre at du røyker der etter 23, enn midt på dagen når "alle" er ute på verandaen da :fnise:

Har forresten aldri hørt om en slik regel. Røyk i vei du!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Det er jo selvsagt ikke tilfelle at du ikke har lov til å røke på din egen veranda når det måtte passe deg.

Personen får lukke igjen vinduet sitt dersom problemet han var at syns det kom inn røyklukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg er noe tull.Det er regler om ro og orden etter kl 23. Ikke røykeforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ja, jeg skal virkelig forhøre meg i morgen, for dette er det snåleste jeg har hørt om på lenge, jeg ble litt lei meg, for jeg må jo få lov å gå ut på verandaen MIN? jeg bråker jo ikke eller noe, og ikke sjenerer det noen heller tror jeg? det er jo sjeldent folk ute på verandaen så sent allikevel...hm blir ikke klok på dette jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Hvem kan egentlig pålegge noen et sådant forbud?

De som har oppe vinduet på natten og syns det er til ulempe for dem at folk røyke feks på en veranda i etasjen under. De lager sånne regler.

Og det kan man jo i grunn forstå.

Dersom det var røyking døgnet rundt, og man ble sjenert av mer enn 10 personer som kom og gikk og røyket hele tiden, så det alltid sivet inn røyk...

Men at en som eier sin del av et sameie vil røyke utendørs på sin veranda, da er man ganske nazi om man som nabo vil begrense dennes bevegelsesfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

ja, jeg skal virkelig forhøre meg i morgen, for dette er det snåleste jeg har hørt om på lenge, jeg ble litt lei meg, for jeg må jo få lov å gå ut på verandaen MIN? jeg bråker jo ikke eller noe, og ikke sjenerer det noen heller tror jeg? det er jo sjeldent folk ute på verandaen så sent allikevel...hm blir ikke klok på dette jeg :sjenert:

Spør om problemet er at det siver inn røyklukt hos andre naboer. Hvis de ikke har merket noe til det, så kan du nok slappe av.

Men jeg merker det selv her jeg bor, og vindu eller verandadør er oppe og folk røyker på verandaen i etasjen under. Da kan det merkes inne i stua mi.

Men jeg løser det somrgel med å ta igjen vinduet til de har gått, jeg da.

Edit: Men kanskje han har lagt seg og skal sove med vindu oppe, og da orker han ikke stå opp igjen og lukke og åpne, så da irriterer det han kanskje.

Endret av notetur nomen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

De som har oppe vinduet på natten og syns det er til ulempe for dem at folk røyke feks på en veranda i etasjen under. De lager sånne regler.

Og det kan man jo i grunn forstå.

Dersom det var røyking døgnet rundt, og man ble sjenert av mer enn 10 personer som kom og gikk og røyket hele tiden, så det alltid sivet inn røyk...

Men at en som eier sin del av et sameie vil røyke utendørs på sin veranda, da er man ganske nazi om man som nabo vil begrense dennes bevegelsesfrihet.

Jeg er så glade for at jeg bor øverst, jeg plager ikke naboen under meg, det er en prinsippsak. :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Jeg er så glade for at jeg bor øverst, jeg plager ikke naboen under meg, det er en prinsippsak. :skratte:

Jo, men for deg kunne det kanskej vært et problem om de under deg røyket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk helt grusomt å ha røykeplass utenfor soveromsvinduet sitt. :btdt:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann29

Har bare et tips. Flytt ifra disse blokkleilighetene. Her bor det ALLTID særinger som henger seg opp i hva andre gjør. Blir ikke så mye bedre av at man på toppen av det hele bor nesten oppå hverandre. Prøvd dette, og aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

ja er sant det, jeg har en nabo som har en hund under meg som bjeffer til upassende tider av og til,og naboen min som klaget på MEG nå, hadde storfest til langt på natt og musikk og vekte alle sammen.... :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eller barna deres får sikkert røyk inn soveromsvinduet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du tenker deg litt om, så er det mange som har oppe vinduet sitt om natten. Det er utrolig slitsomt å få røyklukten inn i soverommet når man vil sove i fred i frisk luft...

Opplevde dette selv, da jeg hadde soverom i 3.etg, rett over inngangsdøren.

De som bodde 1.etg røyket ofte på dag og kveldstid, og det plaget meg ikke. Det plaget meg ikke før jeg skulle lukke opp vinduet da jeg la meg for natten ...

Jeg spurte de høflig om de helle kunne gå bort fra inngangsdøren å røyke på hjørnet av huset, 5 meter lenger bort. Det ville de, og problem solved :)

Husk på at det er mange som reagerer på den sterke røyklukten, like mye som de som reagerer på parfyme. Det er ikke for å være vanskelig, men for å ta hensyn. De fleste vil gjerne ha skjønnhetssøvene sin, og jeg syns røykelukt er like ille som høy musikk og annet bråk og støy.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann29

Om du tenker deg litt om, så er det mange som har oppe vinduet sitt om natten. Det er utrolig slitsomt å få røyklukten inn i soverommet når man vil sove i fred i frisk luft...

Opplevde dette selv, da jeg hadde soverom i 3.etg, rett over inngangsdøren.

De som bodde 1.etg røyket ofte på dag og kveldstid, og det plaget meg ikke. Det plaget meg ikke før jeg skulle lukke opp vinduet da jeg la meg for natten ...

Jeg spurte de høflig om de helle kunne gå bort fra inngangsdøren å røyke på hjørnet av huset, 5 meter lenger bort. Det ville de, og problem solved :)

Husk på at det er mange som reagerer på den sterke røyklukten, like mye som de som reagerer på parfyme. Det er ikke for å være vanskelig, men for å ta hensyn. De fleste vil gjerne ha skjønnhetssøvene sin, og jeg syns røykelukt er like ille som høy musikk og annet bråk og støy.

Er forsåvidt greit det, men da er ikke det å bo i blokk/bygård rette løsningen. For da må man finne seg i en del. Som jeg sa i forrige post, kom dere bort fra disse blokkleilighetene og bygårdene. Begriper ikke at folk gidder å bo sånn. Dyrt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man virkelig nazi da? Det er ikke bevegelsesfriheten det klages på der, men forurensningen av omgivelsene. Om en røyker tviholder på retten til å røyke og gjøre som denne vil på sin egen veranda, har da ikke en som ikke vil ha røyk på sin veranda den samme rettigheten til å få det? Ikkerøykere har også betalt for sin leilighet og sin veranda, og har rettigheter de også. Røyk er ikke en livsnødvendig ting, men en helseskadelig ego-aktivitet som sjenerer andre mennesker.

Jeg forstår denne klageren godt jeg. Å ønske å ha vinduet åpent for å få inn frisk luft når en skal sove er forståelig og det er noe helt annet å måtte trekke inn røykeres sure eim. Røykere kan forpeste seg selv i sin egen leilighet med lukkede vinduer og dører. Helt greit for meg.

Når en bor sammen må en ta litt normalt hensyn. Røykere er intet unntak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg har bodd i blokk før, og da var det ingen som sa at vi ikke kunne røyke fritt, men ja sant det er strevsomt dette, drømmer om egen leilighet som jeg kjøper selv, men så lenge jeg leier så må jeg altså finne meg i disse reglene :sjenert::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...