Gjest Purelove Skrevet 11. juni 2012 #21 Del Skrevet 11. juni 2012 Bursdag og jul. Blir glad om jeg får roser i ny og ne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #22 Del Skrevet 11. juni 2012 Urk, finne seg ei som er litt mer voksen i hodet. Man skal aldri gi noe og forvente noe tilbake, ytterst dårlig livsfilosofi og hun kommer til å bli mye skuffet i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. juni 2012 #23 Del Skrevet 11. juni 2012 Kjæresten din virker slitsom! Man skal da ikke kreve gaver, da blir det jo ikke noe hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella90 Skrevet 11. juni 2012 #24 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg synes det er kjempe koselig å få gaver hos kjæresten min, men jeg forventer det aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsemus Skrevet 11. juni 2012 #25 Del Skrevet 11. juni 2012 Bursdag og jul. Og det trenger virkelig ikke vær noe som svir i lommeboka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 11. juni 2012 #26 Del Skrevet 11. juni 2012 Jul og bursdag for min del. Får aldri roser eller noe, jeg ønsker jo det, meen nei. Sånn som eksen min, fikk ting hele tiden! Altså roser 1 gang i uken, smykker/ringer titt og ofte, fikk alt bare jeg nevnte at jeg likte den tingen. Det ble slitsomt! Hjalp ikke at jeg ba han om å slutte heller. Og ikke hadde jeg penger, å han ble snurt for at jeg ikke kunne gi noe stort tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 11. juni 2012 #27 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg forventer en oppmerksomhet til bursdag og jul. Om han bruker 10 kroner på et kort eller kjører i vei og bruker flere tusen er jo opp til han. Det er jo en gave Sånn går det den andre veien også. Han får gave til bursdag og jul. Utover dette så har han spandert noen kinoturer på meg, og jeg har kjøpt en bok han ønsket seg og noe utstyr til pcen hans (som jeg så klart nyter godt av. Å spille på laptopen er noe herk!). Har sagt jeg ønsker meg blomster fra han, men han mener at når jeg sier jeg vil ha det, så kan jeg ikke få det med en gang. Han vil ikke gi meg noe jeg har bedt om, men heller gi meg noe sånn plutselig slik at jeg blir overasket. På den måten betydde det ekstra mye den dagen jeg kom hjem etter jobb til en ferdig ryddet leilighet, med tente lys og fiskekaker til middag. Trodde aldri at en middag med fiskekaker kunne bli så romantisk... Å forvente gave hele tiden høres rart ut. Høres mer ut som om hun er ute etter pengene dine enn deg. Fortell henne at du ønsker gaver fra henne også. Det er jo ingen grunn til at du skal være den eneste som gir gave på jubileum osv. Gaver går begge veier! Det blir for dumt om du er den eneste som skal stå for gavegivingen. Neste gang hun forventer gave, så finn et bilde av dere og skriv det ut. Legg det sånn at du kan brette arket og bildet er forsiden på "kortet". Inni skriver du en personlig hilsen. Det blir billigere for deg, og du får se om hun blir skuffet over å ikke få en gave som kostet penger. Eller du kan gjøre som kjæresten min og si at du ikke kan gi gave nå, fordi hun forventer det. Du vil heller gi en gave når hun ikke forventer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 11. juni 2012 #28 Del Skrevet 11. juni 2012 Bursdagsgave. Eller forventer og forventer.. blir litt skuffet om jeg ikke får en liten oppmerksomhet da. Utover det bryr jeg meg ikke. Og hadde hvertfall ikke forventet noe til jubileumer.. jeg klarer ikke huske på jubileumer en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 11. juni 2012 #29 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg forventer jo aldri noe jeg heller. Som dere nevnte alle sammen; Jul og bursdag! Og eventuelt jubeleumspressanger om nødvendig. Poenget her er at hun faktisk bruker en del penger på meg, men jeg har ikke bedt om dette. Det er likegyldig for meg. For min del ønsker jeg å elske henne like mye uansett of det er gaver i bilde eller ikke. Og nå bruker veldig mye sympati i ordene sine. Sånn som "alt det jeg har brukt på deg" "Da forventer jeg at du bruker noe på meg". Og enkelt og greit. Jeg har ikke så mye penger, Jeg har nærmest ingen penger til bruk. Jeg har råd til Mat, klær og kollektiv traffik! Er jeg som nevt ovenfor (AnonymBruker), Gjerrig? Eller kan folk vise forståelse å se det fra mitt perspektiv? TS Har du prøvd å forklare henne at du ikke ønsker å gi eller få gaver så ofte? Du kan jo si at det blir mer spesielt hvis det er sjeldnere.. Ser at dere er i 20 årene,så dette burde ho nesten forstå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilje90 Skrevet 11. juni 2012 #30 Del Skrevet 11. juni 2012 Når jeg var i et forhold sist som varte i 2,5 år, så forventet jeg ikke å få gaver Jeg liker ikke å få gaver helt uten videre og jeg vil ikke be om gaver. Gaver skal man selv velge om man vil gi. Det er jo derfor det heter gaver Jeg er ikke en person som forlanger noe. jeg liker heller å glede andre, men ikke nødvendigvis med gaver. Men kanskje en god middag, masasje osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 11. juni 2012 #31 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg liker å få gaver, men kunne aldri krevd dette. Til dags dato så har jeg og min vært sammen i snart tre år. Vi har enda ikke gitt hverandre en eneste julegave, den eneste gangen jeg forventer å få gave er på bursdagen min. Jeg hadde nok blitt litt sur om jeg ikke fikk den ene dagen Vi pleier ellers å spandere ting på hverandre i hverdagen, kino, film, mat, låne penger til hverandre ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 11. juni 2012 #32 Del Skrevet 11. juni 2012 I hvert fall ikke hver jubileumsmåned Da blir det jo 12 gaver i året + bursdag og jul. Det blir litt mye! Vokser ikke akkurat penger ut av veggene mine her hjemme. Bursdag og jul holder Også kommer i alle fall jeg til å kjøpe en gave til han på ettårsdagen vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paine Skrevet 11. juni 2012 #33 Del Skrevet 11. juni 2012 For å svare på spørsmålet: bursdag og jul. En blomsterkvast i ny og ne hadde også vært hyggelig, men det får jeg aldri og har forsonet meg med det. Å gi gaver er antageligvis hennes måte å vise at hun er glad i deg på, og det virker ikke som hun forstår at du ikke har behov for å vise det på samme måten. Det må du nok forklare henne. Men hadde jeg vært deg hadde jeg hatt et mye større problem med mangelen på privatliv, og det at hun oppfører seg som en mamma overfor deg. Utrolig slitsomt med eiesyke mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 11. juni 2012 #34 Del Skrevet 11. juni 2012 For en utrolig slitsom jente. Om hun ikke takler at du ikke har penger til å gi henne gaver så ofte, så bryr hun seg virkelig ikke nok om deg. Burde være mer enn nok med bursdag og jul, eventuelt jubeleum. Det koseligste er jo å få noe uten å ha bedt om det eller å vite om det. Personlig er jeg ikke noe glad i gaver, er fryktelig dårlig på å motta dem. Liker det enkelt. Du får bare si til denne hønepøna di at du rett og slett ikke har råd, men for å være ærlig tror jeg det ligger mer bak dette en kun problemet med gavene. Slitsomt men en kjæresten som blir mamma #2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 11. juni 2012 #35 Del Skrevet 11. juni 2012 Kjæresten min kjøper stadig småting til meg. Men her snakker vi småting. Det kan være alt fra favorittiskremen min til nye skolisser til løpeskoene mine(fordi de jeg har begynner å bli flisete) Jeg forventer aldri noe sånt av han, men elsker hvordan han viser at han 1) lytter når jeg snakker, og 2) legger merke til ting. Men nei, det er teit av henne å kreve noe sånt. Det blir jo ikke noe gøy for deg å gi henne en gave av plikt. Snakk med henne?? Hilsen piken med nye skolisser, og en halv boks med chunky monkey i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå