Gå til innhold

Til dere Jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, til alle dere jenter på KG.

Har en liten hønepøne som kjæreste, som hele tiden forventer å få en presang.

Er det noe dere gjør med mennene deres?

For 2 Uker siden for eksempel forventet hun en presang, siden det var jubeleums måned for forholde vårt. Greit nok. Men Dette er liksom, Hver Andre uke jeg må bla opp med lommeboka å kjøpe ett eller annet DILLDALL til ho.

For jeg begynner å bli TEMMELIG lei av hva jeg kunn og skulle ha kjøpt.

og hva jeg kunne ha spart slik at HUN kunne få en gode..

Merker blodtrykket bare stiger og stiger for hvert eneste ord hun sier. Fjeset mitt pumper blod nå mens jeg skriver.

Vi er begge 20, men jeg føler at hun er mamman min. Skal alltid være rundt meg, Ikke gi meg noe "Personal space", INGENTING.

Så jenter, hvor ofte FORVENTER dere gave av kjæresten deres?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bursdag!

Jeg er ikke særlig komfortabel med å ta imot gaver.. :sjenert:

Blir også veldig glad for små ting..Får jeg noe i overkant dyr, blir jeg skikkelig stressa :fnise:

Jul og andre høytider feirer jeg ikke uansett og for meg er det for dumt med gi gave bare fordi vi har vært sammen i en mnd,et år ,eller whatever :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave til jul, og kanskje bursdag (gjensidig, altså) er mer enn nok for min del.

Og at noen synes det er gøy å ha "kjærestedag" på årsdagen da dere ble sammen har jeg forsåvidt forstått er veldig vanlig, men bortsett fra det synes jeg dama di virker rimelig spesiell. Du har ikke prestert å skaffe deg en real golddigger her da? Og hvor ofte får DU noe av henne?! Det er det store spørsmålet for min del..

I feel your pain; hadde daua om jeg hadde en partner som var så gavesyk :sukk:

Jente 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

jeg forventer ikke gaver.en gave skal man gi fordi man har lyst,ikke fordi man føler man må. jeg husker aldri sånn nå har vi vært samme 1 mnd eller 1 år .uansett anser jeg ikke 1 mnd jubileum til å være noen stor bragd. når det har gått 5 og 10 og 25 år kan vi begynne å feire.synes uansett det er koseligere med en liten oppmerksomhet i hverdagen. feks var innom bok butikk: jeg så den boka å tenkte på deg. dette skal selvfølgelig gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempe koselig å få en gave/blomster, men aldri noe jeg forventer. Hadde nok blitt litt "skuffet" om jeg ikke fikk en gave på bursdagen min.

Men når du faktisk gjør som hun sier, så kommer hun bare til å fortsette. Krev gaver tilbake, så skal du se hun gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag og jul... hadde bursdag for en uke siden og har ikke fått noe enda, men for min del er det ikke verdens undergang:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sol Jenta

Jeg forventer egentlig ikke noe gave utenom bursdager og til jul :-) Vi kjøper litt småting på valentine, årsjubileum og lignendes. Men jeg hadde da aldri krevd noe, hadde han gjort det hadde jeg fått avsmak tror jeg.

Hender jo at vi overrasker med en liten gave til hverandre av og til, og det er jo kjempe koselig, men igjen ikke noe krav.

Makan til kravstor og egoistisk kjæreste du har. Hun får tjene sine egne penger og kjøpe ting hun har lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubileumsgaver fra partnere synes jeg bare faller på sin egen urimelighet. Det burde være 'presang' nok at man har hverandre når der er hverandre i fellesskap man feirer.

Utover det er det tradisjon å gi gave til viktige høytider og pursdag, og kanskje om man flytter inn i nye bolig eller skaffer seg en etterlengtet jobb. Det er aldri et krav at andre skal gi meg gave, og selv til fødselsdag forventer jeg at man skal be andre vel vitende om at enkelte ikke kommer med gave. Like fornøyd blir jeg av deres tilstedeværelse for det om, for jeg inviterer ikke for å øke min materielle kapital.

Om andre har det spesielt vondt gir jeg også noe for å muntre dem opp, men da er det sjeldent materiell gave, men heller opplevelser og stadig mental omsorg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul og kanskje bursdag,men det trenger ikke være store greien heller.En liten oppmerksomhet bare :) Det går selvfølgelig andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Syns hønepøna di overdriver med denne gavegivningen. I hvert fall etter min smak. De eneste gangene jeg forventer gave er til bursdag og jul. Selvom det er hyggelig med en overraskelse iblandt, er det ingenting jeg forventer av kjæresten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at kjæresten min ikke er så gjerrig som det du virker som :kjefte: :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noenting av henne? Hvor ofte gir hun deg presanger? :)

Uansett, jeg forventer ingenting utenom bursdag, jul og valentine. Men det trenger ikke være noe stort. Er ganske lite kresen av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer jo aldri noe jeg heller.

Som dere nevnte alle sammen;

Jul og bursdag! Og eventuelt jubeleumspressanger om nødvendig.

Poenget her er at hun faktisk bruker en del penger på meg, men jeg har ikke bedt om dette.

Det er likegyldig for meg. For min del ønsker jeg å elske henne like mye uansett of det er gaver i bilde eller ikke.

Og nå bruker veldig mye sympati i ordene sine.

Sånn som "alt det jeg har brukt på deg" "Da forventer jeg at du bruker noe på meg".

Og enkelt og greit.

Jeg har ikke så mye penger, Jeg har nærmest ingen penger til bruk.

Jeg har råd til Mat, klær og kollektiv traffik!

Er jeg som nevt ovenfor (AnonymBruker), Gjerrig?

Eller kan folk vise forståelse å se det fra mitt perspektiv?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå bruker veldig mye sympati i ordene sine.

Sånn som "alt det jeg har brukt på deg" "Da forventer jeg at du bruker noe på meg".

Og enkelt og greit.

TS

Bruker hun**

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bursdag og jul er nok med og få gave.. Å gjerne en oppmerksomhet på årsjubileum. Men dette trenger ikke være mer enn en god middag :fnise: Ellers er det jo aldri feil med en liten blomsterbukett eller noe da. Men dette er noe jeg aldri forventer i den forstand da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du hinte om at du har lyst på gave og? :fnise:

få se hvordan ho reagerer på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kravstor kjæreste du har. Du får si du ikke har råd til gaver i hytt og pine. Jul og bursdag burde da holde :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nå i fra at du ikke har råd til å kjøpe gaver i hytt og pine, mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer jo aldri noe jeg heller.

Som dere nevnte alle sammen;

Jul og bursdag! Og eventuelt jubeleumspressanger om nødvendig.

Poenget her er at hun faktisk bruker en del penger på meg, men jeg har ikke bedt om dette.

Det er likegyldig for meg. For min del ønsker jeg å elske henne like mye uansett of det er gaver i bilde eller ikke.

Og nå bruker veldig mye sympati i ordene sine.

Sånn som "alt det jeg har brukt på deg" "Da forventer jeg at du bruker noe på meg".

Og enkelt og greit.

Jeg har ikke så mye penger, Jeg har nærmest ingen penger til bruk.

Jeg har råd til Mat, klær og kollektiv traffik!

Er jeg som nevt ovenfor (AnonymBruker), Gjerrig?

Eller kan folk vise forståelse å se det fra mitt perspektiv?

TS

Nei, du er ikke gjerrig. Du er ung, og kanskje du studerer. Hun må da kunne se hvilke ting du prioriterer å bruke penger på når situasjonen er som den er. Syns du skal prate med henne om det. Det blir helt feil å bruke sympati som du sier, det er jo bare dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...