Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #1 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei! Har meldt på de to guttene mine i et forskningsprosjekt. Prosjektet heter noe sånt som "barn med luftveisplager" (i regi av NTNU), og behandlingen er homeopati medisin. Begge har vært mye forkjølet, den ene med lungebetennelse nesten konstant i ett år.... Jeg liker ikke å putte i dem alt mulig av medisin, og tenker meg godt om før jeg gir dem så mye som en paracet. Hva er deres synspunkter på homeopat behandling? Har du ville vært med i et slikt studie? Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #2 Del Skrevet 5. februar 2004 Nei. Du kan selv gå på apotek og kjøpe disse sukkerpillene uten å gå veien om homeopat som koster noen hundre. Studier viser at det ikke har noen effekt på syke folk. Du blir bedre (føler) om du tror. Iallefall ikke barna, da ville jeg brukt meg selv først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 5. februar 2004 #3 Del Skrevet 5. februar 2004 Nå regner jeg med at guttene har vært behandlet med skolemedisin en del ganger uten at de har blitt varig friske? Skolemedisin er ikke det eneste saliggjørende her i verden! Dessuten blir man resistent mot antibiotika etter mye bruk. Forsøket er i regi av universtetet, og det må da kunne regnes som seriøst. Jeg hadde ikke betenkt meg på å bli med! At noen "studier" viser at homeopatmedisin ikke virker, bør ikke stoppe noen fra å prøve, synes jeg. Dette prosjektet er jo nettopp også en slik studie. Forresten er det også forsøk som viser at homeopatmedisin virker best på barn og dyr, og de er ikke forutinntatte med hensyn til virkning! Lykke til, gjest, jeg håper virkelig det blir et vellykket prosjekt for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 5. februar 2004 #4 Del Skrevet 5. februar 2004 Synes det er flott og ansvarsfullt av deg. Fint at du tar ungenes plager på alvor og ikke bare dynger på med antibiotika. Ulempen med å være med i et forskningsprosjekt er at det godt kan være at dere havner i kontrollgruppa, dvs den gruppa som ikke får selve medisinen. Det får du ikke vite før etterpå, og er for at forskerne skal kunne sammenligne effekt hos undersøkelsesgruppa og kontrollgruppa. Ja, jeg har tro på homeopatmedisin. Og ja, NTNU er svært anerkjent. Ikke bry deg om anonyme gjester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2004 #5 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Slettet Endret 26. januar 2006 av Persille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 5. februar 2004 #6 Del Skrevet 5. februar 2004 Hvis man er med i et forskningsprosjekt, ved NTNU, kan du anta at behandlingen er trygg og gratis. Det skal mye til før de får teste på mennesker i Norge. Og hvis barna dine havner i kontrollgruppa, er det ofte slik at de blir tilbudt "den ordentlige" behandlingen i etterkant som takk for hjelpen. Hvis de konkluderer med at det virker. Jeg ser egentlig ikke noe negativt med dette. Ungene dine vil være med på å finne løsninger for fremtiden for deres plager, samtidig som de kan være blandt de første som blir friske av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 6. februar 2004 #7 Del Skrevet 6. februar 2004 Synes absolutt du skal prøve dette! Min minste er født 14 uker for tislig og lungene var da selvfølgelig ikke ferdig utviklet. Han var derfor veldig utsatt for luftveisinfeksjoner, slim i lungene og astmarelaterte plager. Han brukte på innhalator og forstøverapparat - opptill hver tredje time hele døgnet. Etter en ukes kur fra homeopaten kunne vi slutte med medisinen! Dette er nå ett år siden og nå bruker vi kun medisinen en sjelden gang. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. februar 2004 #8 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med dette. Både mamma og jeg har brukt en del homeopatmedisin. Jeg har ikke brukt dette siden jeg var liten, da jeg ikke har hatt behov for det, men da fikk jeg det mot "alt mulig", og jeg ble bra. F.eks mot mandlene, vorter på både hender og føtter, neseblod etc. Var også med på forsøksprosjekt når jeg var barn(og forsåvidt før jeg ble født!) ang ultralyd. Fikk masse oppfølgingsoppgaver når jeg ble eldre, for å se om jeg hadde tatt skade av forsøket. tror nå det gikk bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 8. februar 2004 #9 Del Skrevet 8. februar 2004 Nå regner jeg med at guttene har vært behandlet med skolemedisin en del ganger uten at de har blitt varig friske? Skolemedisin er ikke det eneste saliggjørende her i verden! Dessuten blir man resistent mot antibiotika etter mye bruk. Forsøket er i regi av universtetet, og det må da kunne regnes som seriøst. Jeg hadde ikke betenkt meg på å bli med! At noen "studier" viser at homeopatmedisin ikke virker, bør ikke stoppe noen fra å prøve, synes jeg. Dette prosjektet er jo nettopp også en slik studie. Forresten er det også forsøk som viser at homeopatmedisin virker best på barn og dyr, og de er ikke forutinntatte med hensyn til virkning! Lykke til, gjest, jeg håper virkelig det blir et vellykket prosjekt for dere! hei man blir ikke resistent mot antibiotika bakteriene blitlr hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 8. februar 2004 #10 Del Skrevet 8. februar 2004 hei man blir ikke resistent mot antibiotika bakteriene blitlr hilsen Ja da, jeg vet det! Det var bare en noe slurvete formulering... Hilsen Em Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #11 Del Skrevet 8. februar 2004 -men man kan utvikle intoleranse, slik min sønn gjorde. Og det er ikke noe særlig..... Jeg hadde forøvrig vært forsiktig med å melde barna mine med på et sånt prosjekt, men ikke hør på meg, for jeg er en pyse.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå