AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Del Skrevet 11. juni 2012 Har satt fram krav i et dødsbo, å denne saken har nå pågått i ganske mange mnd. Jeg antar at den enten går mot slutten eller at den er ferdig. I forbindelse med at jeg har satt fram krav i boet, har jeg også prøvd å få kontakt med bostyrer for å høre om saken begynner å nærme seg slutten. Jeg har sendt mail, men ikke fått svar på denne. Ringt både kontor tlf og mobil tlf til bostyrer, men h*n hverken svarer eller ringer opp igjen. Har også lagt igjen navn og tlf nr mitt i resepsjonen, å sekretær har sagt at advokaten ringer meg opp igjen når h*n har tid - men fortsatt tar ikke advokaten kontakt. Må nevne at det er ca 2 uker siden jeg sendte mail, å i forrige uke å idag har jeg prøvd å få kontakt via tlf. Er det normalt at advokat/ bostyrer ikke tar kontakt på hendvendelser? Jeg syns nå det virker ganske sært. Vil også nevne at bostyrer ikke var vanskelig å få kontakt med tidligere da de trengte hjelp av meg til å nøste litt i avdødes fortid og trengte dokumentasjoner i form av gamle papirer som jeg sitter med. Blir jeg lurt? Jeg mener at selv om mitt krav ikke blir tatt hensyn til, så må ihvertfall advokaten face sin avgjørelse. H*n må da tørre å si ifra til meg at mitt krav ikke er tatt med i oppgjøret. Er jo bedre det enn at jeg ikke får kontakt med personen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Del Skrevet 11. juni 2012 Ts her. Nå har jeg tatt bilder av samtaleloggen på tlf min sånn at jeg har bevis for at jeg gjentatte ganger har tatt kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 11. juni 2012 #3 Del Skrevet 11. juni 2012 Enkelte advokater er utrolig surrete Be om et møte. Sett opp et konkret tidspunkt. Send mail. Ring fra et annet nr. Du må bare fortsette å mase. Dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Del Skrevet 11. juni 2012 Tipper ditt krav havner i bånn som et uprioritert krav. Kemneren står øverst og ofte så er det ikke dekning til dette en gang. Du kan nok se langt etter pengene dine. Jeg har alltid hatt god dialog med advokater når det gjelder konkursbo, men det kan ha noe med at jeg la inn krav og hentet inne utstytr på vegne av en profesjonel part. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Del Skrevet 11. juni 2012 Tipper ditt krav havner i bånn som et uprioritert krav. Kemneren står øverst og ofte så er det ikke dekning til dette en gang. Du kan nok se langt etter pengene dine. Jeg har alltid hatt god dialog med advokater når det gjelder konkursbo, men det kan ha noe med at jeg la inn krav og hentet inne utstytr på vegne av en profesjonel part. Uansett hvor mitt krav havner på lista så bør jo bostyrer svare på henvendelser, ihvertfall skriftlige. Virker som en ganske useriøs bostyrer spør du meg. Jeg var liksom bra nok når de trengte å skaffe til veie dokumenter jeg sitter med. Da var det ingen problem å få kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 11. juni 2012 #6 Del Skrevet 11. juni 2012 Hvem er det som har oppnevnt denne advokaten til bostyrer? Hvis det er tingretten, så kan du ta kontakt med tingretten og be retten ta affære. Hvis det er arvingene, så kan du ta kontakt med en eller flere av dem og be de ta affære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå