AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Har lyst å dele et setellebord-tips med dere siden jeg har fått så mange positive bemerkelser fra venninner, barseldamene og andre gjester på hvor fint og smart stellebord vi har! Ikke var det særlig dyrt heller Vi kjøpte rett og slett denne kommoden på Ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10204110/#/10204110 den har høyglans hvite skuffer og passer glimrende i farge og stil til å stå på et bad. Også er høyden perfekt for å stå å stelle babyen. Skuffene har jeg delt opp med ulike kurver og bokser til bodyer, strømpebukser, sokker, bleier, kremer, håndkler osv til baby, mens nederste skuff er akkurat passelig til å oppbevare badebaljen til babyen (også fra Ikea) i. Oppå har vi en vanlig stellematte, tror vi kjøpte vår på Jysk eller noe. Men rundt den bruker vi noen geniale "håndkletrekk" med strikk som er som tas på som et slags laken over stellematta. Disse trekkene er kjempesmarte! Kjøpte våre på Barnas Hus, men har sett de på Bare Barn også. På topp har vi noen enkle, tynne 2 kroners håndkler fra Ikea som byttes ut etter behov, så ikke håndkletrekket må på vask hele tiden. Tror dette er det vi har vært mest fornøyde med av alt utstyr som ble kjøpt inn til babyen vår og synes det er veldig praktisk OG ser fint ut. Flere har kommentert så fin kommoden er, og den er faktisk veldig fin Ser veldig ordentelig ut, mer som bohus, møbelringen kvalitet. Håper tipset kommer noen til nytte :-)
Sensi Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Tusen takk for tips. Har stellebord selv da, men syns det er så hyggelig med slike gode tips.. For å utvide tipset ditt litt, så tipset en venninne meg at en kan sette på en finerplate oppå kommoden. Platen festes med hengsler på baksiden av kommoden. Slik blir ikke toppen på kommoden slitt, og en kan sette den på barnerommet senere. Hun snakket om at disse stellemattene var slik at en kunne tre dem innpå en plate/feste. Men det vet jeg ingenting om for har aldri sett nøye på stellemattene.
Gjest Sobril Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Har tenkt på noe liknende, men er redd for at kun myke kanter kan bli for skummelt? Liker tanken på at noe mer enn stellematten støtter rundt barnet dersom det skulle gå riktig ille.
Øydis Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Om man uansett skal sette på en finerplate på kommoden, kan man jo fikse en kant rundt også slik at det blir litt tryggere. Fire planker, en del vinkelbeslag, kanskje litt maling og vips.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Mulig det er praktisk, men pent var det nå ikke... 1
Øydis Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Mulig det er praktisk, men pent var det nå ikke... Det er nok fullt mulig å kjøpe en annen kommode om du ikke likte den over. Vet det er mange som har Malm fra Ikea, f.eks. Synes det er en kjempefin idé, veldig fint å kunne bruke kommoden etter stelleperioden er over. Ikke så lett å bruke et stellebord om igjen, selv om det sikkert fins noen lure løsninger det ute!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Har også kommode til stellebord og synes det er veldig praktisk med god oppbevaringsplass til stelleutstyr og tøy til babyen akkurat der en trenger det. Synes ikke kanter er nødvendig da en alltid står ved barnet så lenge det ligger på stellebordet. Skal jeg ta meg en dusj eller noe løfter jeg bare stellematten ned på badegulvet.
Gjest Annaires Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Har tenkt på noe liknende, men er redd for at kun myke kanter kan bli for skummelt? Liker tanken på at noe mer enn stellematten støtter rundt barnet dersom det skulle gå riktig ille. Man skal jo uansett ikke gå fra en baby på stellebordet da, så kan ikke helt se hva som kan gå ille..
Hedda-78 Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Trodde dette var en ganske vanlig måte å gjøre det på, jeg? Vi har en kommode fra Skeidar med stellematte oppå. Under stellematten har vi en bit antisklimatte, slik at stellematten ikke sklir av kommoden. Funker fint, og det er god plass til oppbevaring av klær. Stellematta er naturligvis vaskbar, og oppå stellematta legger vi et stort håndkle som vi bretter under kanten på matta. Viktig å velge en kommode med passelig høyde, og som er både bred nok og dyp nok til stellematta.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Kommer nye i dette "gamet" hele tiden vettu Jeg syntes det var et veldig bra tips for min del Føler de stellebordene enten blir svært kjedelige, eller svært dyre.
Gjest Sobril Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Man skal jo uansett ikke gå fra en baby på stellebordet da, så kan ikke helt se hva som kan gå ille.. Selvsagt ikke. Men om man i et ubetenksomt sekund bøyer seg etter såpen - eller om man rett og slett svimer av. Kommoder som stellebord hadde mest antakelig fått terningkast 1 i en test (ja, jeg har barn og nei, jeg har aldri forlatt stellebordet). Har selv trillet fra stellebordet som barn, og det var garantert ikke fordi min mor er slepphendt (en veldig nøysom dame). Ting kan skje - og da vil jeg ha det så sikkert som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå