lykkLIG Skrevet 5. februar 2004 #1 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi skal feire bryllupet på et fint hotell.Vi får eget lokale som er kjempe fint,men ikke så stort. Vi blir max 36 til middag. Tenkte på hva vi skulle gjøre med gave bord og sånt. Forloveren min skal være gave åpner,men lurer litt på hvordan vi skal ordne det. Må vel prøve å få til å lage et gave bord på det lokalet der vi skal spise middag selv om det ikke er så stor plass. Hvordan gjør dere andre det som har middag på hotell og ikke har så stor plass. Alle gjestene får velkomst drink og 3 glass vin til maten. Etter middagen så kan gjestene kjøpe seg drikke i baren som ligger i under etasjen eller vi kan få kjøpe bar varer i lokalet,lurer på hvordan vi skal ordne det,siden vi bare betaler for drikke til maten. Er det andre som bare betaler drikke til mat? Det blir ikke fest utover natten,men regner jo med at vi koser oss litt etter middagen med litt drikke. Lokalet er jo heller ikke så stort,ikke beregnet for fest og dans uteover natten liksom. Hvordan ordner dere andre det? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 5. februar 2004 #2 Del Skrevet 5. februar 2004 Det hotellet vi skal bruke har et eget rom til gavene. Det er veldig praktisk, for de låser dette rommet når festen er slutt, og gavene kan overnatte der. Jeg husker med gru brylluper der man må pakke sammen alle gavene (gjestene/familien pakker) når man helst vil hjem og sove. Og taxi+gaver er ingen god kombinasjon... Når det gjelder drikke, vet jeg ikke om jeg forstod hva du lurte på, men jeg kan si at vi har tenkt å gjøre nøyaktig som dere. Hotellet har bar om kvelden, og hvis gjestene vil bruke den, må de gjerne det. Men vi kommer ikke til å ha noen med organisering av den å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. februar 2004 #3 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi er kjempe heldige å få ha det på stedet til stefaren min, så vi har alt inkludert! Vi betaler alt drikke.. Når det gjelder gaver, er jeg ikke helt sikker på om det er plass i selve selskapslokalet. Hvis ikke kommer vi til å ta de i et rom ved siden av som vi også kommer til å bruke! Hvis jeg var deg ville jeg kanskje hatt drikke i lokalet dere skulle være, husk i allefall å opplyse om at de må betale drikke selv så de har med seg penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette Skrevet 5. februar 2004 #4 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg jobber på hotell selv, men vi pleier å bruke ett eget seperat rom til gavebord, og det er praktisk som nevnt over at vi kan låse rommet, og at det ikke er noe bråhast med å få hentet gavene. Når det gjelder drikke så er det jo bare å få en evnt. toastmaster til å nevne at drikke i baren må man kjøpe selv, slik er det veldig mange som gjør det, for barregningen kommer som regel som ett sjokk på de fleste syntes nå jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. februar 2004 #5 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi skal også være på hotell. Gavebord blir i en av salongene der kaffe og kaker skal serveres. Her kan også gavene stå over natten om nødvendig (og det blir det vel). Når det gjelder drikke betaler vi vin til maten og en kaffe avec. Etter det har vi ikke tenkt å servere alkohol. Dersom noen bare MÅ drikke mer får de gå i hotellbaren selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 5. februar 2004 #6 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi skal ha også på ett hotell/gods der hvor vi har eget rom til gaver og att gjester beatler drikken i baren selv etter middag..Noe toastmaster opplyser om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #7 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei hei Giftet meg for snart 2 år siden og vi hadde festen på hotell. Alle fikk gratis drikke til middagen og etter fikk alle 3 bonger hver til å kjøpe seg det som de ville i baren. Dette fungerte helt optimalt. Vi var 35 i vårt bryllup. Når det gjelder gavebord fikk vi disponere et møterom som hotellet hadde og der ble alt låst inn etter festen. Dette rommet lå ved siden av middagsrommet. Bryllupsfesten: 3 retters middag m/drikke + 3 bonger kom på ca 60.000 kroner og det var inkludert 3 etg. bryllupskake. Lykke til med den store dagen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå