Gå til innhold

familiemedlem som er utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fetteren min er utro, han har en kone og ett barn. Jeg likte ikke kona i starten (hun hadde et dårlig rykte på seg før hun kom inn i familien) men det viste seg at vi kom til å bli ganske gode venner. Ser på henne som en av mine nærmeste venner nå. Hun har en-to ganger spurt/hintet til om jeg vet om min fetter er utro. Jeg har da bare sagt nei og at han er en grei fyr som elsker deg masse. Hun må jo ha hatt en grunn til å tro dette, dessuten så har min mann både hørt og sett at han er utro. Dette er ikke med en spesiell elskerinne (eller hvem vet, sikkert det og) men med flere, han lever som om han ikke er gift når han er ute. Burde jeg fortelle dette til min bestevennine/kona hans? Eller burde jeg la henne selv finne det ut/la han fortelle det selv (hvis han noen gang kommer til å gjøre det)? Ps. Har ikke så altfor mye kontakt med akkurat denne fetteren selv om jeg og kona er gode venniner (vi treffes heler ikke mye selvom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Fetteren min er utro, han har en kone og ett barn. Jeg likte ikke kona i starten (hun hadde et dårlig rykte på seg før hun kom inn i familien) men det viste seg at vi kom til å bli ganske gode venner. Ser på henne som en av mine nærmeste venner nå. Hun har en-to ganger spurt/hintet til om jeg vet om min fetter er utro. Jeg har da bare sagt nei og at han er en grei fyr som elsker deg masse. Hun må jo ha hatt en grunn til å tro dette, dessuten så har min mann både hørt og sett at han er utro. Dette er ikke med en spesiell elskerinne (eller hvem vet, sikkert det og) men med flere, han lever som om han ikke er gift når han er ute. Burde jeg fortelle dette til min bestevennine/kona hans? Eller burde jeg la henne selv finne det ut/la han fortelle det selv (hvis han noen gang kommer til å gjøre det)? Ps. Har ikke så altfor mye kontakt med akkurat denne fetteren selv om jeg og kona er gode venniner (vi treffes heler ikke mye selvom).

Visst du er en god venn, så sier du i fra. Stakkars dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal lyve å si at han IKKE er utro mot henne.

Jeg synes heller ikke DU skal være den som forteller henne dette.

Snakk med fetteren din og gjør ham oppmerksom på at det snakkes om utroskapen hans, så vil jeg tro han velger å fortelle det til sin kone selv.

Da har han hvertfall en sjanse å avslutte en eventuellt sidesprang og be om tilgivelse fra sin kone.

Om han ikke forteller bør du gjøre ham klar over at det er vanskelig for deg å lyve for kona hans og at han taper alt på å ikke fortelle det selv.

Jeg hadde selv et vennepar der kona var utro. Hun var min beste venninne og mannen hennes var kompis med min mann.

Hun var utro i to omganger med to menn.

Jeg kunne bare stert oppfordre henne til å avslutte utroskapen sin og å gå fra mannen sin om hun ikke klarte å holde seg på matta.

Jeg hadde aldri sladra til mannen hennes. Det hadde ikke gjort NOEN noe godt om han fikk høre det fra andre enn kona si. Jeg er veldig glad i ham også, vi var mye samnmen. Men jeg føler det er feil av andre å ta på seg rollen som forkjemper for "rettferdighetens tjeneste" i utroskapssaker.

Min oppgave ble å snakke fornuft med henne og få henne til å innse hvor dårlig gjort det var mot han hun bodde sammen med.

Mannen til en annen venninne av meg har også vært utro. Venbninna mi vet om det, men bare til en viss grad.

Hun vet ikke at han har vært med den andre kvinnen MYE mer enn hun tror og at han var med henne også etter at han hadde blitt avslørt. Men hva godt skulle det gjøre dem og barna deres om jeg fortalte henne dette ?

Det er en sak mellom han og henne.

Jeg er imidlertid heldig og slipper i uliket med deg å få direkte spørsmål om utroskapen hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...