Gå til innhold

Er det greit å dra på ferie uten stebarnet/barna?

Gjest lurer

Anbefalte innlegg

Gjest Annaires

Det kommer an på hvor gammelt det barnet er. Har de eldte barna blitt myndige og i jobb så burde de betale selv om de skal bli med.

Men barna her i tråden er jo ikke så store. Så det er jo ikke aktuelt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir jo helt latterlig!

Jeg råder alle ny-familier, der det er mulig, til å diskutere dette med de det gjelder. Alle som har barn selv, eller som er steforelder, vet at virkeligheten er ett konglomerat av ulikheter, familiekulturer og tradisjoner. Det som er rett for noen er helt feil for andre.

Jeg er helt enig med de balanserte innleggene her om at det viktigste er at alle føler seg inkludert, elsket og tilhørende en - eller to - familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du dra uten mannen din også da? Han har jo ikke spart noe virker det som. Men du inkluderer vel ham for å være snill?

Han har penger til sin egen billett. For tre år siden avtalte vi alle at vi skulle spare til turen. Min manns barn har hatt nok av penger å spare av, men har festet dem bort og brukt dem på dyre klær. Min mann reiser uten dem fordi de brøt avtalen og han syns heller ikke de fortjener det. Han skulle spytte inn en del til turen for dem, men hadde ikke mulighet til alt. Dette visste dem veldig godt.

Men barna her i tråden er jo ikke så store. Så det er jo ikke aktuelt her.

Hvordan vet du hvor gamle barna vi alle er involvert med er???? Min manns barn er myndige begge to. Mine er 10 og 12. De har vært kanonflinke til å spare i tre år!

Mener dere virkelig at jeg skal avlyse ferien de har gledet seg til så lenge bare fordi min mans barn ikke holdt avtalen og sparte selv?

Hadde dere gjort det mot barna deres?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har penger til sin egen billett. For tre år siden avtalte vi alle at vi skulle spare til turen. Min manns barn har hatt nok av penger å spare av, men har festet dem bort og brukt dem på dyre klær. Min mann reiser uten dem fordi de brøt avtalen og han syns heller ikke de fortjener det. Han skulle spytte inn en del til turen for dem, men hadde ikke mulighet til alt. Dette visste dem veldig godt.

Hvordan vet du hvor gamle barna vi alle er involvert med er???? Min manns barn er myndige begge to. Mine er 10 og 12. De har vært kanonflinke til å spare i tre år!

Mener dere virkelig at jeg skal avlyse ferien de har gledet seg til så lenge bare fordi min mans barn ikke holdt avtalen og sparte selv?

Nå handla vel ikke denne tråden om deg spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om mor og far er sammen, og får flere barn, så kan de med rette utelate eldste barnet fra ferie siden det tross alt fikk være med på ferie før småsøsken ble født?

Det kommer helt an på hvor gammelt det første barnet er. Jeg ble utelatt fra dyre ferier med familien fra jeg var 15, og det var helt greit, fordi mine foreldre ikke hadde hatt råd til ferien om alle skulle blitt med, og jeg unte mine småsøsken den ferien.

Dersom mor og far ikke hadde hatt råd til sydentur til alle barna (under 15) så måtte de valgt en annen, billigere reise. Men her er det snakk om en far med to barn fra før, som har vært med på mange ferier, og dersom barnet er hos faren sin, så bør moren, med ny familie, kunne reise på ferie uten barnet, så lenge barnet har det fint hos sin far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er myndige er de vel strengt tatt ikke barn lenger, og diskusjonen blir en helt annen. Jeg har selv halv- og stesøsken som er femten år yngre enn meg, og forventet ikke på noen måte å bli spandert tur på etter at jeg ble voksen, selv om mine småsøsken fikk være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten var jo deres orginale plan å inkludere alle så lenge de kunne spare til det selv. Denne tråden handler om folk som bevisst utelukker mindreårige stebarn med dumme unnskyldninger. Dine stebarn er jo myndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handla vel ikke denne tråden om deg spesielt.

Nå kan faktisk hver og en av oss å kun snakke fra vårt eget ståsted. Jeg svarer på ts sitt spørsmål: Er det greit å dra på ferie unte stebarnet/barna?

Da svarer jeg: Ja, i mitt tilfelle syns jeg det er greit.

Har du problemer med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig!

Stemoren i askepott med pms....

Det er ikke morens ansvar å betale for stefars særkullsbarn på ferie! Om mor og barn har spart opp penger til å reise på ferie, så får de reise på den ferien, uten stefar og hans barn, fordi de ikke har klart å spare penger til det! Det er den voksne (stefarens) ansvar å betale for sine barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten var jo deres orginale plan å inkludere alle så lenge de kunne spare til det selv. Denne tråden handler om folk som bevisst utelukker mindreårige stebarn med dumme unnskyldninger. Dine stebarn er jo myndige.

Husker en tråd for en stund siden hvor man var ond hvis man ikke spanderte sydenturer på sine voksne "barn"..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan faktisk hver og en av oss å kun snakke fra vårt eget ståsted. Jeg svarer på ts sitt spørsmål: Er det greit å dra på ferie unte stebarnet/barna?

Da svarer jeg: Ja, i mitt tilfelle syns jeg det er greit.

Har du problemer med det?

Det jeg har problemer med er at ditt tilfelle ikke er relatert til tråden, da dine stebarn er myndige. Da er de ikke barn lenger og det blir en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en tråd for en stund siden hvor man var ond hvis man ikke spanderte sydenturer på sine voksne "barn"..........

Har ikke lest den jeg. Foretrekker å holde meg til tema i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har problemer med er at ditt tilfelle ikke er relatert til tråden, da dine stebarn er myndige. Da er de ikke barn lenger og det blir en helt annen diskusjon.

De er som barn, de blir forsørget og bor hjemme ennå. De må være hos moren mens vi koser oss på ferie. Jeg tror ikke det er noen mindre ille når man er 18 enn når man er 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du hadde vel bladd opp av en skrunken lommebok tenker jeg :)

Vi et i Hellas nå, og betalte ca 5000 for en barnebillett i to uker..tar ikke tre år å spare opp det. Så jada, det er nok mere beklagelig å skylde på fars barn over hvor dyrt det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi et i Hellas nå, og betalte ca 5000 for en barnebillett i to uker..tar ikke tre år å spare opp det. Så jada, det er nok mere beklagelig å skylde på fars barn over hvor dyrt det er...

For det første så vet ikke du hvor vi skulle eller hva vi skulle. Du vet heller ikke hvor mye vi har mulighet til å spare. Du vet ikke hvor dyrt det er eller hvor lenge vi skal være borte. Da hjelper det ikke stort at du var i Hellas..........

Du er en av de som betaler for noe andre burde betale. Greit, men det er ikke jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Poenget her, som jeg også framhever i hovedinnlegget, er at familien skal på en FAMILIEferie, IKKE en voksenferie. Forstår godt at voksne en gang iblandt vil dra på tur uten barn og bør kunne gjøre det uten å føle kvaler for verken fellesbarn eller stebarn.

Ingenting som heter å dra på voksenferie alene hvis man ikke har råd til turer med barna også, nei.

Så lenge man forklarer barna hvorfor ting er som de er så tror jeg barn forstår og godtar veldig mye uten å synes det er uretferdig. Det er værre med de hysteriske

bio-mødrene som påvirker barna ved å synes sånt er fælt og grusomt, og derfor synes synd på og trøster barna!

Så om mor og far er sammen, og får flere barn, så kan de med rette utelate eldste barnet fra ferie siden det tross alt fikk være med på ferie før småsøsken ble født?

Sier det igjen: Fatter ikke hvordan enkelte klarer å leve med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikter du til meg som ikke betaler turen for min mans myndige barn?

Jeg klarer fint å leve med meg selv :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til og med på ferie med noen av egne barn og uten noen. Seff går det greit. Så lenge helheten blir rettferdig, så går det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Sikter du til meg som ikke betaler turen for min mans myndige barn?

Jeg klarer fint å leve med meg selv :)

Siterte jeg deg og dine innlegg om din manns myndige barn? Nei, ergo, jeg snakket ikke om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Nå handler ikke denne tråden om deg og din situasjon, men TS, som har en annen situasjon. Hvor barna ikke er myndige. Din situasjon er jo ikke aktuelt her.

Hvorfor siterer du meg her? Je setter jo spørsmålstegn ved hvorfor det er greit å utelate stebarn fra ferie på grunnlaget at de jo har vært på ferie før småsøsken ble født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...