Gå til innhold

hva hvis han er lavere enn deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 175, og daten min (som har mange gode kvaliteter) er 170.

Jeg kan vel ikke 5cm høydeforskjell hindre meg? eller hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mannen bra ellers burde ikkje høgden stoppe deg. Men du må jo sjølv kjenne kor mykje dette plager det, kjennes det ut som eit problem så blir det eit problem. Det blir jo tilsvarende om han hadde hatt stor nase, rare hender el.l. Det seier ingenting om personen, men litt lett å bli oppheng i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke la det hindre deg nei, men venninnene dine...

venninenne mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninenne mine?

Jepp. De kommer til å synes det ser rart ut. Så vil de komme med subtile hint og påpekinger. Slik vil du bli usikker og redd og ender opp med å velge ham vekk på grunn av høyden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener absolutt ikke man bør velge bort noen pga høyden. Men har noen venninner selv, som syns dette er et stort problem, og dropper lett fyren om han er lavere enn de. (I de sistuasjonene jeg har hørt forklaringene osv, er det som om de leter etter en grunn til å droppe han, og ender opp på høyden som et "godt" nok argument).

Selv har jeg aldri hatt det problemet, da jeg er ca 157 cm, og jeg har aldri møtt en gutt/mann på min alder som er lavere enn meg... Men, jeg kan skjønne at det kan være et problem, om man ser etter en grunn å droppe noen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175, og daten min (som har mange gode kvaliteter) er 170.

Jeg kan vel ikke 5cm høydeforskjell hindre meg? eller hva syntes dere?

Er det ikke i utgangspunktet feil å spørre andre om dette ??

Det er din date, din vurdering av ham som teller. Hvilke verdier og kvaliteter han har må da for all del bety mer enn skarve 5 cm ??

Et menneske består av mer enn det fysiske ytre, det er noe inni der også....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke du bør la utelukkende det hindre deg. Hva du selv mener er forøvrig langt mer relevant, og du må nesten kjenne på om slike faktorer er noe som bryr deg for meget. Kanskje får du noen blikk(for å å go mot normalen) og kanskje noen bekjente hinter, men alt i alt vil det hå problemfritt for seg om du bestemmer deg for at høyden ikke er et problem.

Som ei anna over her sier: tenker du på det som et problem så vil det eventuelt bli et problem i seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Er dette seriøst?

Er det virkelig slik at kvinner alltid og for enhver pris må sjekke med andre i (hønse)flokken om dette er godtatt, godkjent, innenfor normer og akseptert. Er dere virkelig så patetiske?

:overrasket:

Hvorfor blir dere sure når jeg spissforumelerer og generaliserer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Er dette seriøst?

Er det virkelig slik at kvinner alltid og for enhver pris må sjekke med andre i (hønse)flokken om dette er godtatt, godkjent, innenfor normer og akseptert. Er dere virkelig så patetiske?

:overrasket:

Hvorfor blir dere sure når jeg spissforumelerer og generaliserer?

Nei, slik er det ikke alltid for enhver pris.

"Vi" blir sure når du spissformulerer og generaliserer fordi vi ikke nødvendigvis kjenner oss igjen i "kritikken" :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin da, kvinne! Hvis fyren må være høyere enn deg, får du finne en fyr som er høyere enn deg. Så vanskelig var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Er dette seriøst?

Er det virkelig slik at kvinner alltid og for enhver pris må sjekke med andre i (hønse)flokken om dette er godtatt, godkjent, innenfor normer og akseptert. Er dere virkelig så patetiske?

Hvorfor blir dere sure når jeg spissforumelerer og generaliserer?

Nei, slik er det ikke alltid for enhver pris.

OK, når er det slik da? Jeg mener, KG teppebombes av såkalte bekreftelsestråder om ymse tema, enten det er høyde, kropp, kjoler, pupper eller hva det måtte være.

Hvilke tema er det helt uaktuelt å sjekke med andre for å være trygg på konformiteten?

"Vi" blir sure når du spissformulerer og generaliserer fordi vi ikke nødvendigvis kjenner oss igjen i "kritikken" :)

OK, så det er ikke fordi noen føler seg truffet men primært at jeg er på bærtur?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Søgni

OK, når er det slik da? Jeg mener, KG teppebombes av såkalte bekreftelsestråder om ymse tema, enten det er høyde, kropp, kjoler, pupper eller hva det måtte være.

Hvilke tema er det helt uaktuelt å sjekke med andre for å være trygg på konformiteten?

Jeg er enig i at det er veldig mange bekreftelsestråder, og det er tankevekkende. Årsakene og motivasjonen bak det er nok sammensatt, siden det nok er veldig ulike mennesker som starter dem. Det er blant annet konformitetspress og fokus på utseende rundt oss, og det er ikke unaturlig at det reflekteres på et forum heller. På et forum kan man jo spørre om ting man er usikker på. Men det er ikke slik at det en kvinne skriver representerer tankegangen til alle.

OK, så det er ikke fordi noen føler seg truffet men primært at jeg er på bærtur?

Noen føler seg nok truffet, men ikke alle. Du er nok inne på noe rett som det er, men når sant skal sies så er det vel ingen som skriver "dump ham" oftere enn du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Seriøst? Skal virkelig høyden på din eventuelle fremtidige partner avgjøre om han er verdig eller ikke? Kvinnfolk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Seriøst? Skal virkelig høyden på din eventuelle fremtidige partner avgjøre om han er verdig eller ikke? Kvinnfolk...

Er du mann selv altså? Jeg synes også det er feil å la høyde avgjøre, men jeg mener ikke at jeg er et unntak som bekrefter regelen "kvinner" likevel. Det er dessuten ofte en mann skriver at han helst vil ha en lavere kjæreste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Loverdose

Er du mann selv altså? Jeg synes også det er feil å la høyde avgjøre, men jeg mener ikke at jeg er et unntak som bekrefter regelen "kvinner" likevel. Det er dessuten ofte en mann skriver at han helst vil ha en lavere kjæreste også.

Jeg er kvinne! Greia er at det stadig bort er kvinner som er så ufattelig opptatt av dette med høyde. Er sjeldent jeg hører kvinner si at høyde ikke har noe å si. Dette gjelder så klart ikke alle, men noen er jo så fantastisk nazi på dette at det er skummelt.

Menn sier så klart dette også, men det er ofte at menn ikke nevner høyden i det hele tatt når de skal beskrive sin drømmekvinne. Kvinner derimot nevner så og si alltid høyde og at det er veldig viktig for dem at mannen er høyest.

Selv ville jeg ha en mann på 1.80-1.90 cm, men min kjære er bare 1.74 og jeg selv er 1.73, og jeg har faktisk aldri tenkt over høyden engang. Er mange ganger høyere enn han på grunn av høye hæler, null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mann selv altså? Jeg synes også det er feil å la høyde avgjøre, men jeg mener ikke at jeg er et unntak som bekrefter regelen "kvinner" likevel. Det er dessuten ofte en mann skriver at han helst vil ha en lavere kjæreste også.

Det er en ting å si man vil ha en som er lavere/høyere en seg selv. Det er en annen å spørre helt vilt fremmede mennesker om det går greit å være sammen med en som er høyere/lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Det er en ting å si man vil ha en som er lavere/høyere en seg selv. Det er en annen å spørre helt vilt fremmede mennesker om det går greit å være sammen med en som er høyere/lavere.

Ja, har jeg skrevet noe annet? Det er ikke unaturlig å tenke over hvordan man blir oppfattet av andre, og noen ganger er det forståelig at folk velger å spørre på et forum, der det er fremmede mennesker, i stedet for å spørre venner. At jeg "forstår" det, er ikke det samme som at jeg mener det er bra at det er sånn.

-----

Og at det er typisk "kvinnfolk" er jeg uenig i, ikke minst siden det (i alle fall på KG) oftest er menn som henger seg opp i høydepreferanser og innbiller seg at ingen kvinner vil ha lavere menn.

Endret av Søgni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...