Gjest Herr Heftig Skrevet 9. juni 2012 #21 Skrevet 9. juni 2012 hæ? så fikk ikke de mennene som ble tiltrukket av damer med små pupper like mange barnebarn? Nei, fordi barna til kvinner med små pupper oftere døde av underærnæring (og ikke fikk egne barn) eller vokste opp til å bli mindre og dermed fikk færre barn. Husk at når de gjelder evolusjon handler alt om gjennomsnitt, generalisering og tid.
LYSVING Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #22 Skrevet 9. juni 2012 Noen tenner ikke på pupper i det hele tatt.
Gjest BM2 Skrevet 9. juni 2012 #23 Skrevet 9. juni 2012 Noen tenner ikke på pupper i det hele tatt. De er som kjent homofile.
Gjest villrev Skrevet 9. juni 2012 #25 Skrevet 9. juni 2012 Nei, fordi barna til kvinner med små pupper oftere døde av underærnæring (og ikke fikk egne barn) eller vokste opp til å bli mindre og dermed fikk færre barn. Husk at når de gjelder evolusjon handler alt om gjennomsnitt, generalisering og tid. Vet ikke helt om jeg tror på det. Husk at puppene ofte vokser når man blir gravid, nettopp pga melken som kommer i dem. Små pupper betyr ikke nødvendigvis liten melkeproduksjon. 1
LYSVING Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #26 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Kvinner som velger å ta silikon for å bli likt bedre av menn, blir likt bedre av de menn som liker store pupper. Og det er som oftest de som styrer mønsjen av hva som er reelt å bli tent på. Noe som gir et helt feil syn. Fordi vi lar oss indotrinere. Det ligger i sinnet. Er det dette som bllir gitt å får all oppmerksomheten så får det oss til å tro at det er sånn det skal være. Se bare på gutter når de er i pubertiteten hva de blir proppet med av bilder for å tenne sine lyster. Blir sint jeg. Eller hvorfor finnes jeg som blir sint for sånt? Slitsomt. Endret 9. juni 2012 av LYSVING
LYSVING Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #27 Skrevet 9. juni 2012 For ikke å snakke om alt slankepresset i tilegg.
Antlers Skrevet 9. juni 2012 #28 Skrevet 9. juni 2012 Trist nok at noen tyr til kirurgi for å fikse et problem som egentlig sitter i hodet (her ser jeg selvsagt bort fra brystrekonstruksjon o.l.), men det som er direkte jævlig er signaleffekten det gir. Når såpass mange velger silikon så setter det også en viss standard som vi andre føler vi må leve opp til, og verst er det for jenter/unge kvinner som er ekstra sårbare og kritiske til egen kropp. Jeg skal ikke legge skylden på disse jentene alene, selv om jeg tror det faktum at det er så mange "vanlige" jenter som gjør det, er det som påvirker mest. Media må ta sin del av skylden, det samme med gutter/menn som skryter av, eller masturberer til, pupper som er så faste og høytsittende at selv ikke de mest spretne ungpikebryster har sjans til å konkurrere. Foreldre som selv ikke er sunne forbilder gjør det heller ikke noe bedre. Ikke minst så synes jeg det er tragisk at kirurger velger å skjære i friske, fine bryster, bare for pengenes skyld. En 18-åring er myndig, og kan enkelt ordne med operasjon for å få "bryster som harmonerer bedre med kroppen" (som de gjerne utrykker det), men er hun mentalt moden nok til å ta det valget? Brystene vokser jo gjerne til man er godt opp i tyveårene, så da tukler man i tillegg med noe som ikke engang er ferdig utviklet. Det er skummelt å se hvor liten selvinnsikt mange har. "Jeg gjør det kun for min egen del, altså!". Det sier jo litt om hvor forhastet valget var... Ingen gjør dette kun for sin egen del. Enten man tror brystene er for små eller for slappe, så tyr man til kirurgi fordi man er påvirket - kall det gjerne hjernevasket - av samfunnet vi lever i, og fordi man føler man ikke lever opp til denne nye standarden. "Kjæresten min synes de er helt perfekte - det er jeg som synes de er for små, så det er for min egen del". Nei, det er ikke for din egen del - det er fordi du har overbevist deg selv om at du kommer til å bli enda finere med større pupper - noe du aldri hadde kommet på om det ikke var for at du "måtte" vise dem frem til kjæresten, eller i utringede/ettersittende plagg, i bikini osv. Hadde du kanskje fått dem forstørret om vi alle gikk rundt i store, uformelige parkaser til enhver tid? Du vet, sånn at kun du visste om det - kun for din egen del? Nei, nettopp. "Jeg har alltid vært fornøyd, men etter ammingen ser de jo ut som vrengte baklommer. Jeg vil bare ha tilbake de puppene jeg hadde før". Vel, gratulerer så mye med barn, og velfungerende bryster. Det er helt normalt at brystene forandrer seg, enten det er som følge av tyngdekraften, vektendringer, eller amming. Selvsagt kan det føles uvant, og det kan ta litt tid å bli fortrolig med det, men hvem pokker er det som har sagt at det nye utseendet ikke er bra nok? Er du ødelagt når du får dine første grå hår også? Eller når du oppdager kråketær rundt øynene? Om du og mannen din hadde bodd på en hytte i skogen, uten kontakt med omverdenen, så er jeg 100% sikker på at du ikke engang ville tenkt tanken at det var en god idé å få tak i noen som kunne skjære litt i deg og stappe noe fyll inn i brystene dine, slik at de kunne bli "akkurat som før". 3
LYSVING Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #29 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Tenk på de kvinner som faktisk ikke har bedt om å bli siklet etter for at de har store pupper også. Endret 9. juni 2012 av LYSVING
Gjest villrev Skrevet 9. juni 2012 #30 Skrevet 9. juni 2012 (endret) ... Endret 9. juni 2012 av villrev
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #31 Skrevet 10. juni 2012 jeg skjønner ikke at dere skal bry dere med hvorvidt andre kvinner legger inn silikon eller ei?!? Eller blir provosert (faktisk) :skratte: føler dere dere kanskje truet av at mange kvinner velger å gjøre seg vakrere? Må være kiipt for dere som er født "perfekt" at andre haler innpå eller forbigår dere. Om vi andre skulle ønske å legge inn silikon i hele kroppen så gjør vi det helt uten å spørre dere. Med god samvittighet. Så får dere heller bare gå rundt og være så provoserte og sure so dere bare ooooooorker! 2
LoveMessage Skrevet 10. juni 2012 #32 Skrevet 10. juni 2012 Ahhh, blir stadig imponert over hvor mange bitre mennesker som sitter å hakker på oss med silikonpupper her inne. Heldigvis er jeg fornøyd med kroppen min og har det supert med meg selv, så dere skal få sitte der å konspirere og kose dere med å rakke ned på folk. Mange ureflekterte og ensporede meninger her. Viser stor mangel på empati. Så my bitterhet vil sannsynligvis gjøre at sinnerynka blir større, men siden dere ikke bryr dere om hvordan dere ser ut uansett (ekte er jo best!), og dere ikke har noe til overs for ting som fremmer den enekelte utseende (kirurgi,klær,hårfarge,sminke,trening), så går jeg ut i fra det ikke har noen betydning for dere uansett. Og jeg vedder på at dere i bunn og grunn er en flokk "mindre attraktive" mennesker, som er sinnsykt sjalu på vi som kanskje ser litt bedre ut (uavhengig om vi har ekte eller falske pupper). Har aldri hørt at ei jente som har silikon har rakket ned på andres ekte pupper. Er jo ekte pupper vi ville hatt, om vi hadde fått det tildelt fra naturens side! Vi trenger ikke noen som skal rakke ned på oss. Først har vi hatt det tungt i mange år fordi vi (nå gjelder det vel ikke alle, men..) har følt oss ukvinnelige, ukomplette, og så skal dere rakke ned på oss fordi vi ENDELIG har har fått det bra med oss selv? Skaff dere ett liv, og bry dere om deres egne kropper i stedet. 1
Zinnia Skrevet 10. juni 2012 #33 Skrevet 10. juni 2012 jeg skjønner ikke at dere skal bry dere med hvorvidt andre kvinner legger inn silikon eller ei?!? Eller blir provosert (faktisk) :skratte: føler dere dere kanskje truet av at mange kvinner velger å gjøre seg vakrere? Må være kiipt for dere som er født "perfekt" at andre haler innpå eller forbigår dere. Om vi andre skulle ønske å legge inn silikon i hele kroppen så gjør vi det helt uten å spørre dere. Med god samvittighet. Så får dere heller bare gå rundt og være så provoserte og sure so dere bare ooooooorker! Man bryr seg fordi man er en del av et samfunn, og som Antlers blant annet påpeker så gir det en uheldig signaleffekt til den oppvoksende generasjonen om hva som er viktig og verdt å bruke penger på (for ikke å nevne unødvendig helserisiko og sløsing av ressurser). Du spør om vi føler oss truet av at mange kvinner velger å gjøre seg vakrere? Ved å stille det spørsmålet har du mistet hele poenget, vi spør hvorfor i all verden dere lar noe så uvesentlig som bryststørrelsen bestemme deres egenverdi og "penhetsgrad"... Mange mennesker tenker nemlig ikke "Oj, nå var hun vakrere!" om en som er operert, mange tenker faktisk bare "Åja, hun har operert puppene". Dette er kulturelt og sitter i hodet, jeg sier ikke at det er lett med kroppshysteriet som eksisterer i dag, men det er fullt mulig å lære å akseptere seg selv og sin kropp som den er. Og som Antlers også beskriver veldig godt i sitt innlegg; de grunnene mange oppgir for å foreta brystoperasjon er i mange tilfeller ikke holdbare, de viser bare mangel på innsikt og forståelse av seg selv, kulturen vi lever i, og psykologiske mekanismer. Og jeg synes det er helt hinsides at man løper for å operere seg med de risikoer det innebærer, i stedet for å våge å jobbe litt med seg selv og ta en kikk innover uten bind for øynene. Helt greit at folk har forskjellige preferanser i forhold til bryststørrelse, men at så mange føler behov for forstørring tyder på mye kulturelt press, påvirkning og dårlig selvfølelse som er ute og går. Og dette bidrar alle dere som opererer dere til å opprettholde, enten dere vil eller ikke. Dere lever faktisk ikke i et vakum. Og om det er noe som provoserer, så er det nettopp dette poenget, dere viderefører denne unødvendige graden av press og usikkerhet til de unge og andre som ikke har utviklet motstandskraft enda, og dere endrer hele bildet for hva som er normalt og vanlig. Og at man stikker hodet i sanden, velger den "lette" løsningen og løper for å operere seg for å fikse selvbildet sitt, fremstår faktisk for mange mennesker som en helt meningsløs handling som vitner om mangel på bakkekontakt og noe som helst erfaring med verdier på dypere plan enn utseendet. 2
Zinnia Skrevet 10. juni 2012 #34 Skrevet 10. juni 2012 Beklager dobbeltpost. Ahhh, blir stadig imponert over hvor mange bitre mennesker som sitter å hakker på oss med silikonpupper her inne. Heldigvis er jeg fornøyd med kroppen min og har det supert med meg selv, så dere skal få sitte der å konspirere og kose dere med å rakke ned på folk. Mange ureflekterte og ensporede meninger her. Viser stor mangel på empati. Så my bitterhet vil sannsynligvis gjøre at sinnerynka blir større, men siden dere ikke bryr dere om hvordan dere ser ut uansett (ekte er jo best!), og dere ikke har noe til overs for ting som fremmer den enekelte utseende (kirurgi,klær,hårfarge,sminke,trening), så går jeg ut i fra det ikke har noen betydning for dere uansett. Og jeg vedder på at dere i bunn og grunn er en flokk "mindre attraktive" mennesker, som er sinnsykt sjalu på vi som kanskje ser litt bedre ut (uavhengig om vi har ekte eller falske pupper). Har aldri hørt at ei jente som har silikon har rakket ned på andres ekte pupper. Er jo ekte pupper vi ville hatt, om vi hadde fått det tildelt fra naturens side! Vi trenger ikke noen som skal rakke ned på oss. Først har vi hatt det tungt i mange år fordi vi (nå gjelder det vel ikke alle, men..) har følt oss ukvinnelige, ukomplette, og så skal dere rakke ned på oss fordi vi ENDELIG har har fått det bra med oss selv? Skaff dere ett liv, og bry dere om deres egne kropper i stedet. Jeg har allerede et fint liv takk, ingen planer om å skaffe meg noe nytt. Jeg er heller ikke bitter, tvert imot. Jeg bare bedriver nødvendig folkeopplysning om at det går an å ha det fint med seg selv uten kosmetiske operasjoner. Å sammenligne sminke og trening med operasjoner er vel litt søkt. Ja, jeg bruker sminke for å dekke estetiske behov og uttrykke meg, men legger ikke min selvfølelse og egenverdi i det. Jeg føler meg like bra og mye verdt med eller uten sminke, og sminken kan tas av og varierer mye i uttrykk, det er en hobby og ikke nødvendighet. Klart man ser bra ut av trening, men det er faktisk ikke alle som har det som hovedmotivasjon og mål for å være i aktivitet. Det er en positiv sideeffekt, men kan ikke sammenlignes med følelsen og gleden av å oppnå mål for hva kroppen kan mestre og utføre. Du skriver at du aldri har hørt en med silikon rakke ned på andre sine pupper.... Vel, snakk om å skyte seg selv i foten, ved å operere deg rakker du jo indirekte ned på alle med pupper som lignet dine egne før du opererte deg. Jeg er ikke misunnelig, men mistenker heller at flere opererte er misunnelig på de som har et godt, uhøytidelig og avslappet forhold til egen kropp uten operasjon, som de selv aldri maktet å finne uten å gå til dette dyre og drastiske tiltaket. Jeg er heller ikke uempatisk, om jeg kunne gitt min trygghet og positive kroppsopplevelse til deg skulle jeg gjerne gjort det, og da ville du ikke følt behovet for å ta silikon i utgangspunktet heller. 2
Gjest villrev Skrevet 10. juni 2012 #35 Skrevet 10. juni 2012 Ahhh, blir stadig imponert over hvor mange bitre mennesker som sitter å hakker på oss med silikonpupper her inne. Heldigvis er jeg fornøyd med kroppen min og har det supert med meg selv, så dere skal få sitte der å konspirere og kose dere med å rakke ned på folk. Mange ureflekterte og ensporede meninger her. Viser stor mangel på empati. Så my bitterhet vil sannsynligvis gjøre at sinnerynka blir større, men siden dere ikke bryr dere om hvordan dere ser ut uansett (ekte er jo best!), og dere ikke har noe til overs for ting som fremmer den enekelte utseende (kirurgi,klær,hårfarge,sminke,trening), så går jeg ut i fra det ikke har noen betydning for dere uansett. Og jeg vedder på at dere i bunn og grunn er en flokk "mindre attraktive" mennesker, som er sinnsykt sjalu på vi som kanskje ser litt bedre ut (uavhengig om vi har ekte eller falske pupper). Har aldri hørt at ei jente som har silikon har rakket ned på andres ekte pupper. Er jo ekte pupper vi ville hatt, om vi hadde fått det tildelt fra naturens side! Vi trenger ikke noen som skal rakke ned på oss. Først har vi hatt det tungt i mange år fordi vi (nå gjelder det vel ikke alle, men..) har følt oss ukvinnelige, ukomplette, og så skal dere rakke ned på oss fordi vi ENDELIG har har fått det bra med oss selv? Skaff dere ett liv, og bry dere om deres egne kropper i stedet. Å trene forbedrer utseendet ja (i tillegg til de positive effektene trening har for helsen), men det er på en sunn måte, kirurgi er virkelig ikke en sunn måte å forbedre utseendet på. Synes ikke det andre du nevner kan sammelignes med kirurgi heller. Dere rakker ned på deres egne pupper og alle som har likedane når dere velger å operere dem. Det er bra du føler deg bedre med silikon, men man bør ikke legge all selvfølelsen sin i utseendet sitt. 1
LYSVING Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #36 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Rakker ikke ned på dere som gjør det. Men jeg spørr Fordi ettersom dere har fått et falsk syn på ders egen pupper og følt dere ukomplette og ukvinnelige. Hvem gav dere den følelsen av mindreverdighet? Det er det jeg er sånt som gjør meg sint. Endret 10. juni 2012 av LYSVING
Gjest Purple Haze Skrevet 10. juni 2012 #37 Skrevet 10. juni 2012 Å legge inn silikon handler om flere ting, tror jeg. Og folk kan ha ulik motivasjon for å ta dette valget. Noen gjør det fordi de er fullstendig flate eller har fjernet et/begge bryst. Andre gjør det fordi de tror det kommer til å gjøre dem mer attraktive for menn, og ofte har de helt normale bryster i utgangspunktet. Jeg har forståelse for at de i første kategori velger silikon. Ut over det, skjønner jeg ikke at noen velger å legge seg under kniven for å operere inn fremmedlegemer i allerede normale bryst. Spesielt veldig unge jenter burde absolutt tenke seg utrolig nøye om før de gjør noe sånn. Brystene er slett ikke ferdig utviklet når man er 18-20 år. En ser også eksempler på at mange begynner med silikon, for så å ta andre operasjoner for å fikse på utseendet. En kan hele tiden finne ting som kunne vært bedre ved utseendet, sant? Jeg tror ikke kosmetisk kirurgi gjør en lykkeligere eller mer fornøyd med seg selv. Dårlig selvfølelse og lav selvtillit kan ikke repareres med silikonpupper, selv om mange synes å tro det. 2
LYSVING Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #38 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Gleder meg til arkeologen stusser over alle gele klumpene som ligger sammen med skjelettet her og der:) E gir nu f:) Not my life Blir så oppmuntret til å bli perfekt Endret 10. juni 2012 av LYSVING
Gjest HunterLady Skrevet 10. juni 2012 #39 Skrevet 10. juni 2012 Ikke alle menn blir tiltrukket av store pupper, men de mennene som tenner på mindre tørr kanskje ikke å si det for høyt? Hvorfor i alle dager skulle de ikke tøre det? Nå er DU på viddene, Lysving
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå