Gå til innhold

Føler meg ikke inkludert av kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten i over tre måneder nå, men kjent han nesten et år. Dette er mitt første forhold og jeg lurer derfor på hva som regnes som normalt med tanke på å bli inkludert i kjærestens omgangskrets. Vi bor ikke sammen.

Han er i en kameratgjeng med en fast "kjerne" på 7-8 stykker (bare gutter) som har kjent hverandre siden de gikk på barne/ungdomsskolen. Stort sett hver lørdag er de på vors og da er det ofte med flere gutter og av og til jenter med.

Kjæresten min spør aldri om jeg har lyst til å være med på vors eller andre sosiale happenings med denne gjengen. Alle kameratene i "kjernen" er single så jeg forstår jo at de vil være bare gutta i blant. Men når det er snakk om vors med mange tlfeldige folk, inkludert jenter så kan jeg vel bli med av og til? F.eks i dag når han vet at jeg ikke hadde noe annet å gjøre og allikevel bare sitter hjemme. De skulle i tillegg feire at han nylig hadde bursdag derfor svir det ekstra. Bare det å bli spurt hadde betydd mye. :sjenert:

Mange av kompisene hans er veldig "på" han. De ringer han ofte og maser om at han må bli med ut. Det virker som han noen ganger gir etter selv om han kanskje ikke har så lyst. Så jeg vet jo at han er mer en som henger seg med enn å selv ta initiativ.

Jeg har tenkt mye på dette i det siste og lurt på om han kanskje er flau over meg. Jeg er en ganske stille og rolig person og har ikke alltid like lett for å henge med i samtaler om det er en stor gruppe, ,og spesielt ikke når de snakker om hendelser jeg ikke har vært med på/kunnskap om. Har skjedd 1-2 ganger at jeg har vært med vennegjengen og da har jeg nok holdt meg litt i bakgrunnen, altså ikke vært den som har ropt høyest.

Er redd for at dette er grunnen til at han ikke vil ha meg med. Jeg har ganske dårlig selvtillit sosialt sett fra før av og få venner.

Ellers virker han ikke flau over meg i offentligheten, han leier meg og kysser meg offentlig. Men det virker som han foretrekker å slappe av med meg med film/mat/kos mens han vil ha det gøy med kameratene.

Mulig jeg lager et større problem ut av dette enn det egentlig er, men på meg virker det normalt å inkludere kjæresten en gang i blant.. Vi er forresten i begynnelsen av 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cuntzilla

Jeg mener det er normalt å inkludere kjæresten i venneflokken.

Når det er sagt så har jeg hatt en kjæreste som ikke akkurat var helt selvgående sosialt, så det endte vel litt opp med at jeg ikke dro han med på så altfor mange fester og happenings med venner. Han gjorde heller ikke det med meg til tross for at jeg gikk superbra sammen med hans kamerater, han mente han var en annen person når han var med kompisene sine og at det sånn sett var et forstyrrende element med en kjæreste der. Jeg liker ikke når opplegget er sånn, men det er jo noen som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er kjipt, men om du er ledig neste helg; kan du ikke bare spørre om du kan være med?

Endret av nissejenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke (av en eller annen grunn) har tenkt over at du har lyst til å være med. Har du sagt at du har lyst til å være med av og til?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjæreste som er like lite oppegående når det gjelder sånt selv. Han har blitt med mange ganger når jeg fester med venninner, men han spør aldri om jeg vil være med. Så jeg har sagt i fra og jeg har vel fått blitt med et par ganger, men det er aldri andre jenter der da så jeg skjønner jo at det ikke er så kult å ha meg med.

Men når jeg foreslo å dra på standup og så rant det ut i sanden. Og han kommer noen få timer før det starter og sier han skal på standup sammen med kamerater, ja da ble jeg skikkelig snurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke (av en eller annen grunn) har tenkt over at du har lyst til å være med. Har du sagt at du har lyst til å være med av og til?

Nei det har jeg ikke men vil at han skal vise interesse av å ha meg med, at det skal komme fra han. Det er ikke det at jeg på død og liv har lyst til å henge med han og kameratene, men bekreftelsen jeg får om han ber meg med jeg trenger mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har jeg ikke men vil at han skal vise interesse av å ha meg med, at det skal komme fra han. Det er ikke det at jeg på død og liv har lyst til å henge med han og kameratene, men bekreftelsen jeg får om han ber meg med jeg trenger mest.

Da får du bare smøre deg med tålmodighet og vente på at han skal be deg med. Eller du kan foreslå at dere tar en fest hjemme hos han eller deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med kjæresten i over tre måneder nå, men kjent han nesten et år. Dette er mitt første forhold og jeg lurer derfor på hva som regnes som normalt med tanke på å bli inkludert i kjærestens omgangskrets. Vi bor ikke sammen.

Han er i en kameratgjeng med en fast "kjerne" på 7-8 stykker (bare gutter) som har kjent hverandre siden de gikk på barne/ungdomsskolen. Stort sett hver lørdag er de på vors og da er det ofte med flere gutter og av og til jenter med.

Kjæresten min spør aldri om jeg har lyst til å være med på vors eller andre sosiale happenings med denne gjengen. Alle kameratene i "kjernen" er single så jeg forstår jo at de vil være bare gutta i blant. Men når det er snakk om vors med mange tlfeldige folk, inkludert jenter så kan jeg vel bli med av og til? F.eks i dag når han vet at jeg ikke hadde noe annet å gjøre og allikevel bare sitter hjemme. De skulle i tillegg feire at han nylig hadde bursdag derfor svir det ekstra. Bare det å bli spurt hadde betydd mye. :sjenert:

Mange av kompisene hans er veldig "på" han. De ringer han ofte og maser om at han må bli med ut. Det virker som han noen ganger gir etter selv om han kanskje ikke har så lyst. Så jeg vet jo at han er mer en som henger seg med enn å selv ta initiativ.

Jeg har tenkt mye på dette i det siste og lurt på om han kanskje er flau over meg. Jeg er en ganske stille og rolig person og har ikke alltid like lett for å henge med i samtaler om det er en stor gruppe, ,og spesielt ikke når de snakker om hendelser jeg ikke har vært med på/kunnskap om. Har skjedd 1-2 ganger at jeg har vært med vennegjengen og da har jeg nok holdt meg litt i bakgrunnen, altså ikke vært den som har ropt høyest.

Er redd for at dette er grunnen til at han ikke vil ha meg med. Jeg har ganske dårlig selvtillit sosialt sett fra før av og få venner.

Ellers virker han ikke flau over meg i offentligheten, han leier meg og kysser meg offentlig. Men det virker som han foretrekker å slappe av med meg med film/mat/kos mens han vil ha det gøy med kameratene.

Mulig jeg lager et større problem ut av dette enn det egentlig er, men på meg virker det normalt å inkludere kjæresten en gang i blant.. Vi er forresten i begynnelsen av 20-årene.

I starten av et forhold kan det hende at man har behov for å skille vennegjengen og kjæresten. Det kan være fordi man har brent seg før: det blir rart når kjæresten blir gode venner med ens egne venner, hva da når man slår opp?

Dessuten trenger man sine private rom, selv om man har kjæreste. Man trenger tid fra hverandre også, tid sammen med vennene. Du drar neppe kjæresten med på hvert eneste slumberparty med alle jentevennene dine?

Når det er sagt, så er det normalt å ta med kjæresten på en fest eller to der festen er for mange. Men kan hende han tror du ikke vil trives og derfor ikke spør? Eller kanskje han rett og slett glemmer seg?

Ta litt initiativ selv! Spør hva han synes om at du blir med på neste fest der det er andre jenter med, få i gang en samtale omkring det du lurer på. Ingen av oss her sitter inne med svarene, det er det kun kjæresten din som gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...