Gå til innhold

Er "alle" damer usikre å hatt bare dårlige samboere?


Gjest bekymret_mann

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret_mann

Hei.

Jeg har i det siste året truffet/datet 3 damer.

Felles med dem alle er at de enten har blitt behandlet dårlig av samboeren,eller han har vært utro mot henne.

De to første jeg datet fortalte jeg at jeg var veldig uerfaren med forhold,ja uten erfaring med damer i det heletatt i mitt liv.

De sa det ikke gjorde noe og vi skulle ta det rolig og etter mitt tempo.

Jeg var ærlig og sa i fra ofte når det var ting jeg lurte på,da jeg ble usikker på om jeg gjorde ting riktig å sånt.

Jeg har aldri vært ond eller utro eller noe sånt,er snilleste mannen noen har møtt(sier alle venners kjærster)og veldig sjenert dessverre.

Ting var bra en periode men så ble det dessverre slutt.

Så møtte jeg hun jeg dater nå.

Ting klaffet utrolig bra mellom oss,vi har samme humor,tv-serier og fritidshobbyer.

Hun har vært sammen med en fyr i 6 år (gift i 4 år) fikk ei datter (6 år) ,men var aldri lykkelig med han.

Hun har vært singel siden 2008.

Selvtilliten hennes var på bunn da jeg møtte henne.

Men nå er hun mye bedre og vi har det utroli bra sammen.

Har nå vært sammen med henne i rundt 4 måneder (lengste jeg har vært sammen med ei jente) og ting går veldig bra og har ikke kranglet.

Men i de 2 siste ukene har jeg merket at hun til tider er usikker på ting.

Jeg har viet min tid og oppmerksomhet mot henne og datteren, og føler jeg har bevist at jeg er seriøs og vil satse.

Hun sender ofte meldinger og jeg er ofte på besøk.

Føler vi har god kommunikasjon og forstår hverandre godt.

Jeg klarer ikke en gang til å bli forlatt uten at jeg har gjort noe,og mener jeg har bevist at jeg ikke er utro eller en mann som behandler damer dårlig.

Så spørsmålet mitt er om det er "bare" jeg som har vært uheldig å truffet usikre damer og har hatt dårlige opplevelser med samboer?

Alt jeg vil er å ha det bra og ta vare på jenta mi og datteren hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du er der for henne, uten å kvele henne, så kan du ikke gjøre mer ;)

Ver deg selv, gi av deg selv ver åpen og ærlig. Eneste oppskriften på å lykkes ;)

Er det ikke henne her som er den rette for deg, så vil hun nok dukke opp, en må bare ikke gi opp på veien! Følg hjertet ditt og ver deg selv! :)

Jeg var uheldig med min første samboer. Ikke fordi han var utro, men fordi han behandlet meg dårlig, fikk meg til å tvile på meg selv og øverkjørte meg på alle avgjørelser. Følte meg tilslutt som en 13-åring selv om jeg var 23 og takket da for meg etter 5 år. BESTE jeg har gjort og jeg angrer ikke!

Det neste året var jeg sammen med 3-4 gutter, ikke noe seriøst, men jeg var ute etter den eneeste ene, og det finnes ingen annen måte å finne den på enn å lete :) Så jeg gav av meg selv i hvert et lite forhold, uansett hvor hjertet bristet når det tok slutt. Etter et år fant jeg den eneste ene og her sitter vi i samme sofaen fortsatt :rodmer:

Vi prater om alt, deler alt vi har av ting og penger, deler felles hobbyer, men har også noen egne og vi har det helt fantastisk sammen! Vi er snart på 10-de året og har hus og barn sammen :)

Man er forresten som regel alltid usikker i nye forhold ;) Usikker på om man vil det samme og har samme mål i livet. Eneste som hjelper er å prate! Diskutere og finne ut hva man vil med livet og om man er på samme sti! Jeg hadde for eksempel aldri kunnet hatt en mann som aldi ville ha barn, aldri ville gifte seg eller en som ville vere student i 10 år frem i tid. Så da har jeg pratet om sånt så jeg er sikker på at vi er på samme vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, TS. Ikke alle har hatt dårlige samboere. De aller aller færreste har hatt en shitty samboer.

Men vi kvinner sier det slik til nestemann, så han skal føle seg bedre og vite at det er AKKURAT han vi vil ha!

Pluss at det er jo en kjent jenteting å drive å analysere i etterkant. Hvorfor det ble slutt.

Da er det letter for oss å legge mest skyld over på eksen, så nestemann(du) ikke skal tro at det er oss kvinnene det er noe galt med!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Alt jeg vil er å ha det bra og ta vare på jenta mi og datteren hennes.

Kjære TS.

Det kan vere lurt å halde bittelitt igjen. De har berre vore saman i 4 månader.

Du skriv at du vart forlatt av dei 2 fyrste kvinnene, utan at du "hadde gjort noko som helst".

Har det kanskje slått deg at du, som er verdas snillaste fyr, kanskje kveler jentene litt?

Altså at du er for mykje "på" og for intens.

Ta det litt roleg. Det er også eit barn inne i bildet her og for hennar skuld så er det igrunn litt tidleg å erklære "undying love" for mor & datter.

Men lukke til! Det går seg til skal du sjÅ!

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_TS

Det neste året var jeg sammen med 3-4 gutter, ikke noe seriøst, men jeg var ute etter den eneeste ene, og det finnes ingen annen måte å finne den på enn å lete :) Så jeg gav av meg selv i hvert et lite forhold, uansett hvor hjertet bristet når det tok slutt. Etter et år fant jeg den eneste ene og her sitter vi i samme sofaen fortsatt :rodmer:

Vi prater om alt, deler alt vi har av ting og penger, deler felles hobbyer, men har også noen egne og vi har det helt fantastisk sammen! Vi er snart på 10-de året og har hus og barn sammen :)

Høres bra ut det der :)

Det er litt sånn vi har det åsså ,vi prater sammen ,ler sammen og koser oss masse.

Men vet ikke helt hva det er som er "galt".

Føler vi snakker godt sammen ,men et par ganger har hun vært litt usikker på ting,men vi har ordnet opp og snakket om det.

Jeg prøver virkelig å vise at jeg vil satse på oss og ha ei trygg og god framtid sammen,men er redd tidligere hendelser med exen kan gjøre henne usikker på oss menn.

Men selvsagt tidlig i forholdet enda og håper ting bare blir bedre framover.

Jeg skal gjøre mitt beste for å få det best mulig for oss ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_TS

:klemmer:

Kjære TS.

Det kan vere lurt å halde bittelitt igjen. De har berre vore saman i 4 månader.

Du skriv at du vart forlatt av dei 2 fyrste kvinnene, utan at du "hadde gjort noko som helst".

Har det kanskje slått deg at du, som er verdas snillaste fyr, kanskje kveler jentene litt?

Altså at du er for mykje "på" og for intens.

Ta det litt roleg. Det er også eit barn inne i bildet her og for hennar skuld så er det igrunn litt tidleg å erklære "undying love" for mor & datter.

Men lukke til! Det går seg til skal du sjÅ!

:klemmer: :klemmer:

Skjønner det du sier her.

Jeg er ikke for mye på føler jeg,er heller motsatt at dem kontaktet meg ofte.

Hun jeg dater nå har barnefri annenhver uke og det er hun som inviterer meg hjem til henne på hennes initiativ.

Jeg har sagt at vi skal ta det rolig og i hennes tempo og er enige i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur ikkje alle damer har hatt dårlige samboerskap, og så trur eg synet på tidligere samboerskapå endrer seg når ein får det litt avstand. Men ein maler sjeldent forholdet til exer rosenrødt for sin nye partner...

Har hatt to samboerskap sjølv. Han første har eg ikkje mykje vondt å sei om no, når det er blitt nåken år sia. Han andre var heller aldri ordentlig slem med meg, men vi kommuniserte dårlig og det blei slutt på ein vond måte.

Nåken ganger er ikkje følelsane rette, sjølv om partneren gjer alt rett. Ta ting i komfortabelt tempo du. Ver ærlige og snakk sammen, så blir det sikkert bra. :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...