CathFoto Skrevet 10. juni 2012 #21 Skrevet 10. juni 2012 Vi diskuterer dette daglig hjemme fordi jeg mener at selv med tre puser så kan vi ta i mot en fosterpus, om ikke annet i en nødssituasjon til andre muligheter åpner seg. Samboer derimot mener vi ikke har plass.
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2012 #22 Skrevet 10. juni 2012 Hei folkens! Ja, så er det atter en gang høysesong! Tross iherdige kampanjer og intense oppfordringer til å kastrere, chippe og skaffe kattepass, så renner det inn igjen. Puser som er satt på gaten fordi eierne har reist bort for å nyte sommeren, høygravide hjemløse, dumpede kattunger.. Det er en endeløs strøm.. Skulle ønske jeg kunne si det iallefall var bittelitt bedre enn i fjor på samme tid, men det er dessverre stikk motsatt! Overfylte fosterhjem og sprengte hjelpesentre med utslitte frivillige. Selv hadde jeg tenkt å ta meg et "friår" p.g.a helsa, men det kan jeg visst se langt etter.. Og enda er ikke toppen nådd, for den kommer i fellesferien. Så jeg tillater meg å komme med en liten oppfordring til alle dere kattevenner der ute: Har du litt ledig plass og hjerterom for en liten en som trenger det? Du har sikkert en frivillig organisasjon i nærheten av deg som ville bli så uendelig glad om de fikk en telefon fra en som vil strekke ut en hjelpende hånd. Kattene er (som oftest) både ferdig chippet, vaksinert og sterilisert. Mat og alle utgifter blir dekket, og du bestemmer selv hvor lenge du vil ha dem. Problemet de fleste steder nå er at siden det er fullt hus fra før, blir det klin umulig å ta imot akutte tilfeller som dumpede knøttsmå unger, skadede/syke katter, gravide som skal kastreres o.s.v. fordi det simpelten ikke er noen steder å gjøre av dem! Strømmen inn er 100 ganger så stor som strømmen ut.. Så nå hadde det gjort seg med noen ekstra hjelpende hender! Håper noen kan tenke på det! Skulle så gjerne stilt opp men har ikke lov å ha husdyr her jeg bor...
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #23 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har allerede tatt til meg et lite krek jeg fant på gaten for snart et år siden. Hun var så liten og skrapa, og burde nok strengt tatt vært sammen med kattemor i enda noen uker. Prøvde å få gitt henne bort, da jeg selv er allergisk og har vært det hele mitt liv. Men dagene gikk, og av mystisk årsak tålte jeg pus. Så hun ble boende... Nå lever hun kattens glade dager hos oss, virker meget fornøyd med tilværelsen. Var kattemor utekatt også?
Gjest Lille-pus Skrevet 10. juni 2012 #24 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Var kattemor utekatt også? Det er en av de tingene man alltid lurer på, og aldri får vite når man kommer over et stakkarslig 'lite skrubbsultent og pjuskete krek' et eller annet sted. Det man som regel kan være ganske sikker på er at når 'kreket' er avmagret og pjuskete/ustelt så har den lille havnet der enten fordi mor er død, eller fordi noen har dumpet det lille pjuskete kreket. - og da er det en ting å gjøre; 'fiske inn' den lille, lete etter søsken, er det en tillitsfull eller komplett utmattet 'uteligger' så gi kroppsvarme (den lille er da så sliten at han/hun har 'gitt opp' og ganske passivt lar seg håndtere av et menneske), sjekke for lus og andre utøy, gi mat og drikke (litt og litt, og ofte), varme tepper og om du tør...den varme nakkegropen din eller plassen under haken din, -inntil halsen din. Høre det lille kreket falle til ro, - og dra til vetrinæren så fort de åpner for å få den lille undersøkt fra nesetipp til haletupp. Og så starter jakten på et fosterhjem med plass til en til... Edit: Tyrkleif Endret 10. juni 2012 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #25 Skrevet 11. juni 2012 Her gir vi mat og drikke en løskatt, og han får sove under tak på terassen vår. Bor i leid møblert leilighet på 35 kvm med hyperallergisk mann så kan ikke ta den inn i hus. Men når vi får flyttet på oss og har noe litt større og eget vil det komme fosterpuser i hus. Frem til da blir det å fortsette å se etter hjemløse i nabolaget da det bruker å bli en del av dem i disse tider. Det burde blitt påbudt å chippe katten sin!
Anciol Skrevet 12. juni 2012 #26 Skrevet 12. juni 2012 Vi kan desverre ikke ha katter akkurat nå, men jeg fanger ville katter og leverer de til dyrevernet:) Mine katter er fortsatt i live og lever et godt liv med forverten sin!
Anglofil Skrevet 12. juni 2012 #27 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er så sint at jeg nesten går ut av mitt gode skinn! På vei hjem støtte jeg på intet mindre enn 10 kattepuser som hadde samlet seg der de tydeligvis "bor". Hvis man kan kalle det et bosted. Uansett, det viser seg at det er 20 små kattunger som et resultat av at eier ikke har giddet å ta vare på sine katter. Dyrebeskyttelsen er heldigvis kontaktet, det går ikke an! Mvh Yvonne 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå