Gå til innhold

Kjære alle pusevenner!


Aurora M.

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

Ja, så er det atter en gang høysesong! Tross iherdige kampanjer og intense oppfordringer til å kastrere, chippe og skaffe kattepass, så renner det inn igjen. Puser som er satt på gaten fordi eierne har reist bort for å nyte sommeren, høygravide hjemløse, dumpede kattunger.. Det er en endeløs strøm.. Skulle ønske jeg kunne si det iallefall var bittelitt bedre enn i fjor på samme tid, men det er dessverre stikk motsatt! Overfylte fosterhjem og sprengte hjelpesentre med utslitte frivillige. Selv hadde jeg tenkt å ta meg et "friår" p.g.a helsa, men det kan jeg visst se langt etter.. Og enda er ikke toppen nådd, for den kommer i fellesferien.

Så jeg tillater meg å komme med en liten oppfordring til alle dere kattevenner der ute: Har du litt ledig plass og hjerterom for en liten en som trenger det? Du har sikkert en frivillig organisasjon i nærheten av deg som ville bli så uendelig glad om de fikk en telefon fra en som vil strekke ut en hjelpende hånd. Kattene er (som oftest) både ferdig chippet, vaksinert og sterilisert. Mat og alle utgifter blir dekket, og du bestemmer selv hvor lenge du vil ha dem.

Problemet de fleste steder nå er at siden det er fullt hus fra før, blir det klin umulig å ta imot akutte tilfeller som dumpede knøttsmå unger, skadede/syke katter, gravide som skal kastreres o.s.v. fordi det simpelten ikke er noen steder å gjøre av dem! Strømmen inn er 100 ganger så stor som strømmen ut.. Så nå hadde det gjort seg med noen ekstra hjelpende hender! Håper noen kan tenke på det! :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedritne mennesker. Jeg håper at slike som kaster ut kjæledyrene sine selv får oppleve hvordan det er å bli forlatt av den man elsker og har høyst tillit til. Ufølsomme jævler.

Jeg jobber på gård, og du skulle bare visst hvor mange som setter igjen kattene sine nede i veien her slik at de finner veien opp til våre stallkatter og slår seg ned her. Det ender opp med at vi overtar dem, vi bor så langt ut på bygda og kjenner alle dyr og eiere her at vi vet det ikke er tilfeldige omstreifere.

Prøver å ta vare på alle sammen, men noen streifer ned i veien igjen i påvente av at eiere skal komme og ta dem, men blir i stede overkjørt.

Faens folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man skaffer seg en søt, liten kattunge, bør man faenmeg tenke over om man synes man har råd til viktige ting som forsikring, vaksine, id-merking, og sterilisering/kastrering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg er fosterhjem for katter i regionen min, det er kjempekoselig og anbefales til alle som har tid og plass!

Men her blir de adoptert så fort at jeg ikke har hatt katt på over et år

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse plass og MASSE hjerterom, men okkupert av en baronessepus som er relativt kattevond.

Er det snakk om kattunger kunne det *kanskje* gått, da hun gjerne begynner å leite etter dem når hun hører kattungepiping fra tv eller pc, men vi har ikke prøvd med spill-levende kattunger for å se om hun tolererer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært lov å ha katt der jeg bor skulle jeg gjerne tatt en til meg. Ikke har jeg plass heller. :(

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse plass og MASSE hjerterom, men okkupert av en baronessepus som er relativt kattevond.

Det trenger ikke å være noe problem hvis viljen er tilstede for du trenger ikke å ha kattene sammen og fosterhjemskattene skal normalt ikke gå ut.

Her har vi tre egne og har nettopp omplassert den fosterhjemskatten vi hadde, men jeg regner med at gjesterommet fylles opp igjen når pågangen øker ut over sommeren.

Og hva jeg mener om folk som bare dumper kattene sine egner seg ikke på trykk! :krangle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fungerer som fosterhjem for to nydelige katter, og sliter med å finne et nytt hjem til dem to:/ Det gjør meg sint.. De er jo uskyldige... Si i fra hvis det er noen her som kunne tenkt seg å hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at alle katter som ikke skal brukes i avl,blir kastrert/steriliser asap! Og påbudt med chipping av alle dyr.Så kan ikke de helvettes idiotene som gir faan ,kaster ut katta eller driter i prevensjon,slenge fra seg dyra når det måtte passe seg

Jeg synes krav til katteiere er alt for dårlig.Det skulle vært slik at det er påbudt med chipping slik at ingen kan drive kast og bruk uten at det kommer konsekvenser ut av det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, der det er hjerterom er det plass =) Jeg fikk meg en kattepus i hus for ca 2 år siden, jeg skulle utelukkende bare være forsterhjem. Men endte opp med at jeg adopterte henne. Hun er den betse jenten i hele vide verden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, der det er hjerterom er det nok plass, men med to egne katter, full jobb og kronisk sykdom er det ikke barebare å ta til seg flere katter.

De skal ha litt omsorg og kos, ikke bare en kurv og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle også gjerne vært forsterhjem for en katt eller to, men med en katteskeptisk pus og ettromsleilighet blir det litt vanskelig å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Viktige og gode ord fra Aurora.

Takk for at tok det opp :klemmer:

Ingen skal føle seg presset, men om noen har lyst og gjerne vil gjøre en forskjell for en liten sjel (eller en liten familie uten et eget hjem) så vil de bli tatt imot med stor glede og åpne armer hos sin frivillige organisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktige og gode ord fra Aurora.

Takk for at tok det opp :klemmer:

Ingen skal føle seg presset, men om noen har lyst og gjerne vil gjøre en forskjell for en liten sjel (eller en liten familie uten et eget hjem) så vil de bli tatt imot med stor glede og åpne armer hos sin frivillige organisasjon.

Tør ikke å skrive dette som åpen bruker, men du er moderator og kan se hvem jeg er.... hint. Uansett.

Jeg tør ikke å ta kontakt med frivillig org her jeg bor, fordi de gangene jeg har gjort det ngående funnet katt, har de faktisk bedt meg ta den med til dyrlegen og avlive, ELLER, avlive den her hjemme med noe. Eeeh........... Nei. Etter det har vi sluttet å ta kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tør ikke å skrive dette som åpen bruker, men du er moderator og kan se hvem jeg er.... hint. Uansett.

Jeg tør ikke å ta kontakt med frivillig org her jeg bor, fordi de gangene jeg har gjort det ngående funnet katt, har de faktisk bedt meg ta den med til dyrlegen og avlive, ELLER, avlive den her hjemme med noe. Eeeh........... Nei. Etter det har vi sluttet å ta kontakt med dem.

Jeg sjekker ikke hvem AB er uten at det er regelbrudd ute å går (det er regler for oss også. Ref Phaedra's svar i Ris& Ros tråden).

Men, jeg har ganske god oversikt over de frivillige organisasjonen rundtomkring, og flere steder er det mer enn 1 organisasjon.

Om du vil så sender du meg en PM, og så ser vi hva som finnes i det distriktet du bor, og så tar vi det derfra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har allerede tatt til meg et lite krek jeg fant på gaten for snart et år siden. Hun var så liten og skrapa, og burde nok strengt tatt vært sammen med kattemor i enda noen uker. Prøvde å få gitt henne bort, da jeg selv er allergisk og har vært det hele mitt liv. Men dagene gikk, og av mystisk årsak tålte jeg pus. Så hun ble boende... :) Nå lever hun kattens glade dager hos oss, virker meget fornøyd med tilværelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du er et godt menneske AB.

Den lille damen din er deg skyldig sitt liv, den eneste verdien hun hadde, og jeg forstår det som hun hver eneste dag betaler deg et avdrag på det du gav henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et godt menneske AB.

Den lille damen din er deg skyldig sitt liv, den eneste verdien hun hadde, og jeg forstår det som hun hver eneste dag betaler deg et avdrag på det du gav henne :hjerte:

Takk. :)

Har egentlig alltid ønsket meg en pus, men pga. allergien var det aldri aktuelt. At jeg tåler henne, er intet mindre enn underlig.

Underlig er det også, at jeg fant henne rett utenfor en frisør, rett under skiltet til denne frisøren. Frisørnavnet bestod av to navn - hvorav det ene var identisk med mitt. :)

Og ungene elsker henne. Livet mitt ble annerledes etter å ha fått pus i hus. Vi har andre dyr, fisker og kaniner, - men en pus er bare helt spesielt.

Akkurat nå fyker hun rundt ute i sommernatta og sosialiserer med nabolagets katter. Snart skal jeg rope henne inn, for hun pleier å sove i fotenden min om natta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være noe problem hvis viljen er tilstede for du trenger ikke å ha kattene sammen og fosterhjemskattene skal normalt ikke gå ut.

Her har vi tre egne og har nettopp omplassert den fosterhjemskatten vi hadde, men jeg regner med at gjesterommet fylles opp igjen når pågangen øker ut over sommeren.

Og hva jeg mener om folk som bare dumper kattene sine egner seg ikke på trykk! :krangle:

Problemet som oppstår om vi ikke skal ha kattene sammen, blir at fosterpusen/e blir avgrenset til et bittelite gjesterom, og det synes jeg ikke de fortjener. :sukk:

Litt teit planløsning sånn sett, er relativt stort og åpent hus med masse plass, men lite plasser å avgrense uten at det blir på grensen til dårlig dyrehold.

Dumme baronessen vår som hater andre katter. (Men veldig fin også siden hun er adoptert og vi er fryktelig glade i henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...