Gå til innhold

Flyplass vektere som tafser

Fremhevede innlegg

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Tafsing? Herregud. Det kalles kroppsvisitering.

Tror jeg som oftest får en kvinnelig vekter på Gardermoen, men har ikke tenkt særlig over det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tafsing? Herregud. Det kalles kroppsvisitering.

Tror jeg som oftest får en kvinnelig vekter på Gardermoen, men har ikke tenkt særlig over det.

Selvfølgelig "kalles" det kroppsvisitering, men hvis det hadde skjedd under andre omstendigheter hadde det vært tafsing. Det føles uansett krenkende å kjenne en fremmed persons hender under puppene og inne i buksa i alles påsyn.

AnonymBruker
Skrevet

"Ved en manuell etterkontroll skal sikkerhetskontrolløren undersøke deg så grundig som han eller hun trenger å gjøre for å være sikker på at du ikke har ulovlige gjenstander gjemt i klærne eller på kroppen som kan utgjøre en trussel for flysikkerheten. Det er dessverre slik at det er de mest intime stedene på kroppen det er enklest å gjemme ulovlige gjenstander. Vi må derfor være spesielt nøye med:

- armhuler

- rundt bryster

- skrittet

Dette kan føles intimt, men sikkerhetskontrollørene har grundig opplæring i denne typen kontroller, og vil utføre dem på en minst mulig støtende måte.

Du kan alltid be om å bli kroppsvisitert av en kontrollør av samme kjønn som deg selv. I tillegg kan du be om at kontrollen skal foretas i et av våre etterkontrollrom i bakkant av sikkerhetskontrollen."

Tatt fra sidene til Oslo lufthavn. Merk at de MÅ være ekstra nøye rundt bryst og skritt.

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Selvfølgelig "kalles" det kroppsvisitering, men hvis det hadde skjedd under andre omstendigheter hadde det vært tafsing. Det føles uansett krenkende å kjenne en fremmed persons hender under puppene og inne i buksa i alles påsyn.

Det ER kroppsvisitering.

De står ikke og beføler seksuelt, de kjenner langs kroppen etter skjulte gjenstander.

Om du synes det er ubehagelig så er jo det litt leit, men jeg skjønner hvorfor de har systemet. Jeg hadde syntes det var jævlig ubehagelig om det var barnemat å kapre et fly.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg var på Gardermoen for noen uker siden og det sto to-tre veldig pene jenter foran meg, når de kom gjennom sikkerhetskontrollen begynte det å pipe og det gjorde det også når jeg gikk gjennom (mann).

Jeg ble sendt tilbake og måtte ordne opp selv. Jentene derimot ble tafset ordentlig bra på av disse vekterne der de strøk damene på rompe, lår og pupper. Det så ganske deilig ut og bare kunne ta for seg sånn. Fuck damer er deilige altså.De har jo ganske gode frynsegoder om de bare kan plukke ut de diggeste damene å tafse de på alle de deilige stedene. Jeg synes ikke de fortjener mer lønn når de har de så godt, hva synes du?

Sånn tafsing har de ikke lov til å gjøre

Gjest BettyBoop
Skrevet

En mannlig vekter skal ikke tafse på en dame og motsatt.

Dersom det piper for en dame, skal en kvinnelig kontrollør scanne og ta raskt over kroppen for å se at det ikke er noe skummelt.

En mann kan ikke kroppsvisitere en kvinne og motsatt!

Jeg har vært borti at det piper og blitt visitert av menn. Ikke har jeg vært borti upassende tafsing altså.

Gjest BettyBoop
Skrevet

:sukk:

Er det virkelig slik at bare attraktive kvinner blir sjekket, i så fall er jeg særdeles lite attraktiv, for på meg piper det aldri!

:ironi:

Men det er klart, jeg har svært sjelden på meg noe som kunne tenkes å pipe heller. Når jeg skal ut og fly tar jeg nemlig av meg alle potensielle pipegrunner. Samtidig som jeg ser at en god del prøver å komme gjennom med en haug av smykker og diverse.

Du har ikke vært borti stikkprøver? At den piper sånn randomly på en passasjer innimellom selv om alle pipekomponenter er vekke?

• Liker 1
Skrevet

Er det derfor den piper selv om jeg er pipefri? Jeg har alltid tenkt at jeg har maks uflaks.

Skrevet

Jeg var på Gardermoen for noen uker siden og det sto to-tre veldig pene jenter foran meg, når de kom gjennom sikkerhetskontrollen begynte det å pipe og det gjorde det også når jeg gikk gjennom (mann).

Jeg ble sendt tilbake og måtte ordne opp selv. Jentene derimot ble tafset ordentlig bra på av disse vekterne der de strøk damene på rompe, lår og pupper. Det så ganske deilig ut og bare kunne ta for seg sånn. Fuck damer er deilige altså.De har jo ganske gode frynsegoder om de bare kan plukke ut de diggeste damene å tafse de på alle de deilige stedene. Jeg synes ikke de fortjener mer lønn når de har de så godt, hva synes du?

Herregud, enda en med en fetisj/fantasi som han ønsker å få andre til å snakke om så han kan få utløsning.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har blitt kroppsvissitert noen ganger og alltid fått en kvinnelig vekter, hadde ikke gjort meg noe om det hadde vært en mann. De har jo aldri strøket meg over brystene eller andre intime plasser, kun armer, rygg og bein. De andre plassene drar de bare den der pipedingsen over.

Eneste gangen jeg ble litt småredd var den gangen det kom en skummel dame og tok på seg gule plasthansker, da lurte jeg på hvor svarten hun hadde tenkt seg. :fnise:

Endret av Sinner
  • Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Sånn tafsing har de ikke lov til å gjøre

Du skal ikke ta anekdotiske bevis for god fisk.

Spesielt ikke når denne høyst subjektive historien kommer fra en som føyer til "fuck damer er deilige" og mener det så deilig ut å kroppsvisitere og må være en frynsegode å tafse på de diggeste damene på de deilige stedene :roll:

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Du skal ikke ta anekdotiske bevis for god fisk.

Spesielt ikke når denne høyst subjektive historien kommer fra en som føyer til "fuck damer er deilige" og mener det så deilig ut å kroppsvisitere og må være en frynsegode å tafse på de diggeste damene på de deilige stedene :roll:

Ja du har et godt poeng der. Trodde egentlig selv at det bare var tull, for jeg har reist temmelig mye med fly og har selv blitt kroppsvisitert mange ganger og har som sagt aldri blitt tatt på på en upassende måte.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan alltid be om å bli kroppsvisitert av en kontrollør av samme kjønn som deg selv. I tillegg kan du be om at kontrollen skal foretas i et av våre etterkontrollrom i bakkant av sikkerhetskontrollen."

Det er interessant, jeg har nemlig bedt om å få gå til side, og fått avslag. Jeg skal printe ut den regelen og ta med neste gang :)

Jeg har blitt kroppsvissitert noen ganger og alltid fått en kvinnelig vekter, hadde ikke gjort meg noe om det hadde vært en mann. De har jo aldri strøket meg over brystene eller andre intime plasser, kun armer, rygg og bein. De andre plassene drar de bare den der pipedingsen over.

De har fått nye rutiner, de siste gangene jeg har blitt sjekket har de ikke brukt "pipedings", men kun sjekket grundig med hendene. Samtidig hadde det jo ikke vært noe problem å gjemme noe innvortes, der de enn så lenge ikke sjekker. Så de som vil finne på noe tull klarer det fint uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Har også blitt kroppsvisitert av mannlig vekter. Alle tre gangene det har pepet hos meg (ulike land og ulike flyplasser), har vekteren "klappet" en over hele kroppen. Kunne sikkert spurt om han kunne hentet en kvinnelig, men jeg gadd ikke å mase om det. Han holdt ikke på lenge og befølte meg, i hvert fall.

Full sjekk i avlukke har jeg ikke opplevd, heldigvis. Da ville jeg krevd å få en kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

En mannlig vekter skal ikke tafse på en dame og motsatt.

Dersom det piper for en dame, skal en kvinnelig kontrollør scanne og ta raskt over kroppen for å se at det ikke er noe skummelt.

En mann kan ikke kroppsvisitere en kvinne og motsatt!

Joda, det går helt fint. Men de skal spørre om det er greit på forhånd.

Det som kanskje kan ha skjedd er at jentene har blitt stoppet i rutinekontroll og da skal det visiteres, mens dersom det piper tilfeldig kan man prøve å gå gjennom på nytt.

Forøvrig skal det bli lettere å få med seg væske innen utgangen av 2013, gleder meg!

Skrevet (endret)

Jeg har blitt valgt ut til tilfeldig kontroll engang, ser nå at det er et stort kompliment :jepp: På en annen side har kjæresten min det også, må jeg passe bedre på?

Jeg har hovedsakelig blitt visitert av menn, og aldri opplevd tafsing. Blitt tatt under, på kanten av og mellom puppene, men aldri på selve puppene, og ingen har noen sinne rørt skrittet mitt eller rumpa mi. ... Burde jeg være litt skuffet?

Nå er jo kroppsvisiterings formål å gjøre det mulig å finne ulovlige ting under klærne - logisk at man må ta godt for å finne. På samme måte ville jeg ikke tatt det på gal måte hvis en sykepleier kjente på bekkenet mitt eller rundt puppene for å se om noe var knekt.

Endret av melly666
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, det meste her i livet er mer attraktivt og seksuellt spennende en å "tafse" på villt fremmede mennesker i ymse utgaver av hygiene, kroppsduft, fasong og klestørrhet men det må til i yrket vårt og vi tenker lite over det.

Det vil si, kommer det en person som ikke har dusjet og skiftet klær på et par uker, en person som er så dritings at den nesten ikke klarer å stå på beina, en person som badet i parfymeflasken før h*n dro ut for å fly etc så står vi å krysser fingre for at denne personen ikke skal pipe og piper den likevel så er det bare å holde pusten. Vi er tross alt mennesker vi og.

Det er interessant, jeg har nemlig bedt om å få gå til side, og fått avslag. Jeg skal printe ut den regelen og ta med neste gang :)

Neste gang du opplever dette så ta ansattnummeret og send en skriftlig klage da dette er brudd på instruks og rutine.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har også lagt merke til at «kontrollene» er målrettet i den forstand at det alltid piper på pene attraktive kvinner som deretter blir befølt grundig.

Vås, det er en metalldetektor, det burde derfor være innlysende at denne piper uavhengig av hvor attraktivt individet som går gjennom er.

Fuck damer er deilige altså.De har jo ganske gode frynsegoder om de bare kan plukke ut de diggeste damene å tafse de på alle de deilige stedene. Jeg synes ikke de fortjener mer lønn når de har de så godt, hva synes du?

Igjen, vås. Vekterne foretar bare kroppsvisitering på de som gjør utslag både på metalldetektoren og den håndholdte skanneren uten at kilden kommer fram, dette er ikke noe vekterne kan velge selv.

Flyplassvekterne har verdens minst nyttige jobb. Det er grundig dokumentert at denne virksomheten ikke har noen betydning for flysikkerheten. Er det virkelig noen som tror at innehavere av barberskum eller tannkrem er farlige terrorister? Det burde bli slutt på denne meningsløse plagingen av flypassasjerer.

Grundig dokumentert? Går vel ut i fra at du har kilder da. Hvordan skulle flysikkerheten vært ivaretatt i det hele tatt uten vektere?

Endret av meh
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grundig dokumentert? Går vel ut i fra at du har kilder da. Hvordan skulle flysikkerheten vært ivaretatt i det hele tatt uten vektere?

Sikkerhetskontrollene på flyplassene er et såkalt sikkerhetsteater. Det er sikkerhetstiltak som har som formål å gi en følelse av sikkerhet mens det i realiteten gir liten eller ingen økning av sikkerhetsnivået.

Kontrollene skaper en illusjon av økt sikkerhet, en innbilt sikkerhet som man tror beroliger flypassasjerene.

Dette er beskrevet av flere, blant annet Bruce Schneier i boka Beyond Fear, og oppfatningen har oppslutning i i sikkerhetskretser når det gjelder sikkerhetstiltak ved flyplasser.

Kontroller viser tydelig at tiltakene ikke er effektive, for eksempel ble det utført en uanmeldt kontroll på Gardermoen i 2007, der åtte av ni testpersoner slapp gjennom sikkerhetskontrollen med bomber og kniver.

Til tross for at det bare gir innbilt sikkerhet, er dette blitt en verdensomspennende milliardindustri, til stor ulempe for flypassasjerene. Tafsingen er ikke noe stort problem, jeg synes ikke ar det er ubehagelig å bli tatt på. Men det ergrer meg grenseløst å bruke så mye tid på disse meningsløse kontrollene hver gang jeg skal ut å reise.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...