Gå til innhold

Å glede andre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg synes det er hyggelig å kunne gjøre noe fint for andre en gang i blant. Veldig viktig å vise

at man setter pris på noen :hjertesmil:

Så har dere noen forslag til hyggelige ting man kan gjøre for en venn?

Kom gjerne med egne historier om hva folk har gjort for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvis du er flink til å bake, kan du jo lage cupcakes til vennene dine. Det hadde jeg satt pris på i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du kan gi en nyre - kanskje til en vilt fremmed. Meld deg som levende donor, og du vil redde livet til noen og få en hel families taknemlighet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraske venninnene dine med noen små presanger i ny og ne er noe jeg ofte gjør og som blir satt veldig stor pris på. Og bake litt koselige småkaker og pakke inn i cellofanpapir med ett hyggelig kort på og pent sløyfeband er hyggelig å gi bort :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er hyggelig å kunne gjøre noe fint for andre en gang i blant. Veldig viktig å vise

at man setter pris på noen :hjertesmil:

Så har dere noen forslag til hyggelige ting man kan gjøre for en venn?

Kom gjerne med egne historier om hva folk har gjort for deg.

Hvorfor er det viktig å vise andre at man setter pris på den?

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfattning at å glede andre er den største gleden man kan få! :biggrin:

Selv er jeg glad i å gjøre noe kreativt og gi en "bit" av meg selv :)

Jeg lever i et avstandsforhold og mist en gang i uken lager jeg en liten overraskelse til min kjære, det kan være ei tegning, en sang, et dikt, et bilde, en video...mye forkjellig. Han blir alltid så utolig glad og det gir meg så mye hjertevarme :hjerte:

Generelt sett er jeg glad i å overraske, det er liksom en uforventet god gest fra noen du er glad i og det varmer både den som gir og den som får. For eksempel lage middag til noen som kommer sliten hjem fra jobb :)

Selv opplever jeg hver dag at mine kjære gleder meg. De hjelper meg, gir meg komplimenter, overrasker meg..osv

Det skal ikke mye til for å glede en sjel :)

"Mange går glipp av de små gledene mens de leter etter den store lykken!"

Vi må bli flinkere å ta vare på, og ikke minst skape, de små og store glede i hverdagen. Den store lykken er tross alt summen av alle de små...

Dessuten tror jeg det er viktig å glede seg selv, en lykkelig sjel sprer ofte glede uten å tenke over det og bidrar til mye positivt! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive lapp til de med noen fine ord om de.

Lage eller kjøpe en liten personlig gave til de.

Har ting fra folkehøgskolen bl.a. som har gledet meg:

-da jeg fikk en Velkommen hjem-lapp på døra etter å ha vært på studietur.

-en lærer som har gledet meg flere ganger... som da han kjøpte en ny Rubiks kube til meg. Ble veldig overrasket og glad! Jeg holdt på å lære meg den etter at han hadde løst den i fordypningsfaget sitt (80-tallet), og gitt oss utfordring med å klare den på hans tid. Hadde en selv da, men den likte han ikke så godt etter å ha prøvd den. (Den var ikke så god å vri på). Og da han gidde meg årsdvd som egentlig bare var for linjen han var lærer på. Og på avslutningen da han skulle si noe til en av de andre elevene. Jeg hadde snakket litt om ham (i tillegg til hovedlærerne mine) først, så han sa litt om meg da.

-da jeg var ferdig på folkehøgskolen og fikk hilsner i boken min, fra noen medelever og noen av lærerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...