Gå til innhold

EM 2012


SemperFi

Anbefalte innlegg

De må jo slå Portugal først da... ;) *subjektiv supporter*

Gjør de det, så tror jeg de tar hjem bøtta.

Med skuespilleren Ronaldo på laget, så tror jeg dessverre Portugal slår Spania.

Anonym poster: 4f531e03ca59786c5cf28a011d1b85a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Semifinalene kommer til å bli så spennende!! Hvordan skal tiden gå helt til onsdag? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det bare en ting jeg kommer til å minnes fra denne kampen : STRAFFA TIL PIRLO !!!!

Det er vannvittig,sinnsykt iskaldt å kjippe den over Hart (som ligger og spreller i høyrehjørnet sitt) på den måten. Hvilken spiller !!!

Han var utvilsomt dagens overlegent beste på gressmatta i Kiev.

Reprise på Panenka for Tsjekkoslovakia i 1976 dette her....

Italia var allikevel best og fortjente med glans å gå videre. Engelskmennene så ut som saltstøtter i ekstraomgangene......

Reprise på VM-finalen i 82´ blir det også i semifinalen.

Wow, for et mesterskap.......gleder meg til onsdag og torsdag gett...

Endret av Cannavaro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skuespilleren Ronaldo på laget, så tror jeg dessverre Portugal slår Spania.

Anonym poster: 4f531e03ca59786c5cf28a011d1b85a7

Spania slo ut Portugal i forrige VM :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skuespilleren Ronaldo på laget, så tror jeg dessverre Portugal slår Spania.

Anonym poster: 4f531e03ca59786c5cf28a011d1b85a7

Med tanke på at Ronaldo møter backene fra sitt eget klubblag, så tror jeg det blir vanskelig for ham. De kjenner ham godt og vet hvordan de skal stoppe ham ;)

Det blir nok de andre gode Portugal-spillerne som må "overraske" Spania om de skal komme videre, og sånn det ser ut nå tror jeg Spania tar dem med knappe marginer. Kanskje det blir spennende, men jeg synes Iniesta og gjengen har en tendens til å bli svært solide utover mesterskap som dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania slo ut Portugal i forrige VM :)

Portugal banket Spania samme høst (? Eller vinter?) 4-0.

Tror nok Spania har et visst mentalt overtak, og de er og blir favoritter til dette oppgjøret. Men det er- på samme måte som Tyskland-Italia- en "alt kan skje"-kamp, og det blir vanvittig spennende!

Og AB over her, hvis Portugal vinner så er det helt sikkert på grunn av Ronaldos skuespillertalent. For det er jo tross alt bare han som spiller på laget :ironi:

(nå er vel både Barca og Real Madrid dessverre høyt oppe på Oscar-statistikken, også de som spiller for Spania, så jeg håper vi får en dommer som opptrer relativt kontant!)

Stor selvmedlidenhet og deppestemning i engelske aviser i dag. Akkurat som det pleier å være i større mesterskap... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant, alt kan skje. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med å ha 3 av de 4 lagene i semi nå! (syns det hadde vært gøy om Spania får 3 på rad da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh, bare noen timer igjen! :danse:

Her skulle jeg limt inn et tøft bilde av Nani og Xavi drapert i hvert sitt flagg, med pokalen mellom seg. Fikk det ikke til, da, men vi får jo se dem i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Spania ryker ut i dag. Jeg er møkklei av fotballen de spiller. Jeg forstår naturligvis at de spiller på den mest effektive måten, men at det hylles som en seier for fotballen hver gang de vinner er jeg lei av. I VM for to år siden vant de 1-0 i alle utslagsrunder, og alle 1-0-målene deres kom senere enn det 60. minutt. Hvor mange husker det? Nær sagt ingen, fordi det er opplest og vedtatt at den fotballen er idealet.

Tyskland, som omtales som et maskineri, scoret på sin side 4, 4, og 3 mål i sine andre kamper i utslagsrundene og spilte langt mer underholdende fotball. Og jeg liker overhodet ikke Tyskland, det har ikke noe med det å gjøre.

Jeg hadde ikke klaget om Norge hadde klart det samme, på ingen måte, men jeg hadde også forstått at ingen utenfra ville hyllet den fotballen. I tillegg er Xavi så grusomt arrogant at det er umulig å unne Spania suksess. Kommentaren hans i et intervju om at Barcelona er de eneste i verden som spiller fotball, og at de kun spiller fotball når han er med, sitter fortsatt i.

Den fotballen Spania spiller begynte som et friskt pust, men nå har det utviklet seg til kun circle jerking til støttepasninger. Spania er best på det, og de vinner ikke ufortjent, men det er kjedelig å se på. Jeg liker imidlertid enkelte spanske spillere, som Jordi Alba, Llorente og Casillas. De unner jeg suksess.

Anonym poster: b5dec8de2b4dd2d69e30cbab27f526e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Spania ryker ut i dag. Jeg er møkklei av fotballen de spiller. Jeg forstår naturligvis at de spiller på den mest effektive måten, men at det hylles som en seier for fotballen hver gang de vinner er jeg lei av.

(...)

Den fotballen Spania spiller begynte som et friskt pust, men nå har det utviklet seg til kun circle jerking til støttepasninger. Spania er best på det, og de vinner ikke ufortjent, men det er kjedelig å se på. Jeg liker imidlertid enkelte spanske spillere, som Jordi Alba, Llorente og Casillas. De unner jeg suksess.

Jeg kan ikke annet enn å takke, bukke og underskrive.

Barcafotball, som selvfølgelig også står sterkt på landslaget, kan være pen og spennende å se på. Men når den er kjedelig (Puyol - Pique - Puyol- Iniesta, kanskje det skjer noe nå? Neida, tilbake til Puyol, starte på nytt...) er den virkelig kjedelig. England-Italia var motsatsen, utrolig spennende og mye action, og sånn spiller Spania sjeldnere og sjeldnere, synes jeg. Det blir så himla mye balltrilling og trekanter, og det er- når man har pusset brillene for rosa Barcelona-digging- ikke spesielt underholdende.

Ikke at jeg på noen måte hater Spania og ønsker dem nord og ned...

... :nigo: ...

... OK, akkurat i kveld ønsker jeg dem nord og ned. Força Portugal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er Xavi så grusomt arrogant at det er umulig å unne Spania suksess. Kommentaren hans i et intervju om at Barcelona er de eneste i verden som spiller fotball, og at de kun spiller fotball når han er med, sitter fortsatt i.

Litt OT, men sa Xavi virkelig det? :overrasket:

Og så snakker alle om at Ronaldo er så arrogant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke lov å kamp hverken idag eller imorgen jeg :(

Hæ ??? Er det mulig det da.....mista rettighetene til tv`n eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ ??? Er det mulig det da.....mista rettighetene til tv`n eller ??

Befinner meg i ingenmannsland med kollegaer og en tv.. Det er 5 mot 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere trener av meg sa en gang for en del år tilbake (til oss smågutta) : "så lenge VI har ballen så kan ikke motstanderen score".

Dette er jo også en del av grunnfilosofien i Spanias (og Barcelonas) måte å spille fotball. I spillernes hode er de også utrolig bevisst på at kampen varer i 90 minutter. Det betyr at det er 89 1/2 minutt å trøtte ut motstanderen på. 30 sekunders uoppmerksomhet/sløvhet hos motstanderen så finner spanjolene kombinasjonene og luka og vips så kan de være i føringen.

Idag føler jeg det blir spennende om Portugal tar ledelsen 1-0. Blir Spania stresset da (og gjør feil) eller ikke ??? For meg er det et viktig poeng i denne kampen. Innerst inne vet jeg at Spania bare maler på ufortrødent...... Portugal har flere gode spillere, bl.a Coentrao, Pepe, Pereira og selvsagt Ronaldo. De kan skape hodebry på kontringer, eller om det kommer enkeltprestasjoner som er enestående....

Jeg håper på 2-1 til Spania og at vi koser oss med tiki-taka + at Portugal også sørger for litt nerve og spenning i kampen.....enjoy ;)

Endret av Cannavaro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befinner meg i ingenmannsland med kollegaer og en tv.. Det er 5 mot 6.

Trist for deg.....holde deg oppdatert på nett da....

kjedelige kolleger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

:hoppe:

Finner frem :ol:

'Carlsberg - the official sponsor of the Euros2012'

:skkal:

Chips, salsa og en cider (det var det jeg hadde i kjøleskapet :sukk: ) står klart! Gleder meg til kampen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...