Gå til innhold

Bli invitert bare fordi noen andre melder avbud, frekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke gått om jeg hadde fått betaling. Sykt frekkt å invitere dere dagen før :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

litt kort varsel vil jeg si. Men sur over det hadde jeg ikke blitt. Fins verre ting i livet enn å vli invitert som reservegjest i bryllup!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har et stort bryllup som inneholder familie OG venner og dere er nære venner som sees ofte hadde jeg blitt skuffet over å ikke bli invitert i første omgang.

Kanskje jeg til og med hadde fundert på om invitasjonen var kommet bort i posten :sjenert:

Og å bli invitert dagen før bryllupet syns jeg ikke er frekt men utrolig tankeløst! Alle skjønner vel at man vil ikke komme dinglende i et bryllup uten mulighet for å ha få kjøpt gave eller ha planlagt hår og antrekk vil jeg tro!

Ikke at hvordan DU ser ut er det viktigste i verden, men man vil da vitterlig føle seg på sitt beste når man skal i et bryllup! (Som jeg ser på som det største og flotteste man kan vere på omtrent utenom slottsball eller noe ;) )

Jeg hadde kanskje gått i kirken og tittet på sermonien om jeg bodde på samme sted, men bryllupet hadde jeg nok ikke gått i på så kort varsel, såsant ikke kjolen og alt tilbehør hang klar i skapet og gave var innkjøpt allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Nei, og hadde latt dem få vite at det var frekt og at jeg var skuffet i første omgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg var frekt, ja. Da blir dere jo reservegjester som skal komme bare for å gjøre bryllupet billigere for de som skal gifte seg. Så de skal slippe å betale for mat som ikke blir spist (regner med de har betalt pr kuvert). Da hadde jeg følt meg som siste løsning og rest.

Skjedde faktisk noe lignende for meg i år, ikke så ille, da, for det var ikke snakk om bryllup. Men en 17. mai-fest. Sent på kvelden 16. mai fikk jeg forespørsel om jeg ville være med på grillfest dagen etter. Jeg sa at jeg måtte se an formen litt (er mye sliten pga utbrenthet) og fikk så en invitasjon til en event via facebook. Her viste det seg at alle de andre hadde blitt invitert i begynnelsen av mai, og hadde diskutert fram og tilbake om de skulle gå ut og spise, når, hvor etc, og til slutt bestemt seg for grillfest. De aller fleste hadde sagt nei, så det var bare noen få igjen som skulle (og jeg kjente ingen). Så da føltes det litt som at jeg var rest for å fylle opp mangelen på gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke gått om jeg hadde fått betaling. Sykt frekkt å invitere dere dagen før :filer:

Enig! Jeg hadde heller ikke giddet å spandere på dem en gave i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk ikke, slappet heller av hjemme :)

Bra :) Det ville jeg også gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brudens mor

Jeg må si jeg blir bekymret av å lese slike tråder. Hvor mye energi bruker dere på å være fornærmet? Dette er venner av dere, og dere ønsket å bli invitert. Ha litt forståelse for budsjetter og familieetikette, da. Tenk så gøy dere kunne hatt det, istedenfor å sitte hjemme å gnure på hvor "frekke" de var. Nå har dere antagelig ødelagt vennskapet, var det virkelig verdt det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg blir bekymret av å lese slike tråder. Hvor mye energi bruker dere på å være fornærmet? Dette er venner av dere, og dere ønsket å bli invitert. Ha litt forståelse for budsjetter og familieetikette, da. Tenk så gøy dere kunne hatt det, istedenfor å sitte hjemme å gnure på hvor "frekke" de var. Nå har dere antagelig ødelagt vennskapet, var det virkelig verdt det?

Ødelagt vennskapet ved å ikke komme til et bryllup man egentlig ikke er bedt til men får aller nådigst komme til fordi brudeparet ikke ønsker tomme plasser/litt ødelagt bordplan? Dummeste jeg har hørt :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg er enig i at det er kort varsel, men jeg nekter å tro at dere ble invitert i siste liten fordi de ikke ville ha tomme stoler!

Jeg velger heller å tro at dere ble invitert i siste liten fordi de faktisk ville ha dere der, men f.eks økonomiske årsaker gjorde at de måtte sette et tak. Når da noen meldte avbud var dere først av de som ikke kunne inviteres, som de egentlig ville ha der!

Skjer med å tolke ting så negativt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annaires

Eh, jeg er enig i at det er kort varsel, men jeg nekter å tro at dere ble invitert i siste liten fordi de ikke ville ha tomme stoler!

Jeg velger heller å tro at dere ble invitert i siste liten fordi de faktisk ville ha dere der, men f.eks økonomiske årsaker gjorde at de måtte sette et tak. Når da noen meldte avbud var dere først av de som ikke kunne inviteres, som de egentlig ville ha der!

Enig! Hva om de egentlig var glade for at et par "pliktgjester" takket nei, så de kunne invitere dere.

Snakk om å være hårsåre. De ba jo dere fordi de ville ha dere der. Greit at det var i siste liten altså, men jeg hadde hvertfall gått. Jeg vil jo være med å feire vennene mine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nuppdupp

Nåja, er vel ikke så gratis når man må fikse hår, kjole og kjøpe gave :fnise:

er ikke nødvendig med gave, fikse håret og kjøpe ny kjole. dere er jo etterpåklatter ifølge de som gifter seg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teite dere er!

Noen gamle venner av meg gifta seg i helga. (jeg var ikke invitert)

Da var det en mann som hadde meldt avbud, og en annen venninne av dem kom istede. Hun ble skikkelig glad! FEEEEST!

Når det er snakk om bryllup i samme by som du bor i, hvorfor i all verden blir dere sure? Jeg hadde blitt glad og exited! Skal sies at jeg bare har vært i 3-4 bryllup hele mitt liv, så jeg synes nok kanskje det er litt mer stas enn andre.

Men jeg skjønner jo på en annen side at det kanskje ikke passer, særlig om det er så kort tid i forveien. Men synes det er usporty å bli fornærmet og bli hjemme bare pga det.

Regner med det hadde blitt ropt enda høyere om det var noen andre enn DERE som hadde blitt hasteinvitert!

Det er faktisk ikke slik at brudeparet forventer noe som helst av dere.

Hadde de bedt dere om å komme og skrelle 300 poteter, kan jeg skjønne at dere blir fornærma.

Makan til hårsåre folk er når det kommer til bryllup.

Ingen som fatter greia med budsjett og familie-etikkette, lenger?

Jeg har over 50 stk bare i MIN familie som er SELVSKREVNE gjester, dere må da fatte og begripe at jeg er nødt til å be noen til kaffen da?!

(og da er det snakk om folk som ER i byen og ikke trenger reise langt!)

Kjenner jeg eksploderer snart av alle disse brudegjestezillaene :gjeiper:

Håper virkelig ikke at det er noen av dere som er invitert i mitt bryllup!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jomfrua

Så enig, så enig......

Blir litt blåst av alt dette "meg, meg, meg, meg".

At man kommer til et punkt at en må sette en grense på antall gjester ved ett bryllup er helt naturlig. At noen kanskje blir litt overrasket over ikke å bli bedt, naturlig. Men å skape drama av det, det er bare en sånn "meg, se meg, meg, se meg" bit.

Er det ikke flott da at dere blir invitert? Rekker dere det ikke pga kort varsel - så må man jo takke nei. Men brudeparet har gjort dette i beste mening, garantert.......så hvorfor snu saken på hodet og lage noe negativt ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med deg!

Man er ikke nødt til å tolke alt i verste mening hele tiden.

Når det er sagt, ville jeg nok vurdert omstendighetene rundt bryllupet før jeg hadde takket ja eller nei.

Kort reiseveg ville gjort det lettere å si ja enn om jeg måtte kastet meg på et fly, f.eks.

Noen ganger er det enkle forklaringer på hvorfor man ikke er bedt, også. F.eks at brudeparet har et bittelite selskap med kun de aller nærmeste (forlovere + nær familie). Da vil et avbud i siste liten være en helt grei "reservegjestårsak", og lett å svare ja til. Drit i striglet hår og nytt antrekk. Er man bedt i siste liten kan ikke brudeparet forvente at man har lagt allverden i egne forberedelser som bryllupsgjest.

Nå vet jeg at saken er parkert for TS, men det er jo en interessant diskusjon likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke sure fordi vi ikke ble invitert i første omgang, vi ble skuffet, det e en forskjell der. Men vi tenkte ikke mer på det før i dag da vi ble invitert på sparket.

Det er forresten ikke gratis brennevin, det er en velkomstdrink og 2 glass vin til maten, så må man kjøpe selv der selskapet blir holdt, veldig dyrt utested.

Cata, så heldig at det ble en vellykket fest for alle, inspirerende å høre :jepp:

Jeg ville ha oppfattet en sånn reserveinvitasjon dagen før, som både frekk, teit og krenkende, og ville ikke engang ha vurdert å si ja. Å invitere folk pga mange forfall, er å føye spott til skade. Den sosiale kompetansen kan ikke være særlig høy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Takkoghadetbra

Jeg hadde takket ja.

Og så hadde jeg ikke gått.

For det kom noe i veien i siste øyeblikk........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...