Gå til innhold

Bli invitert bare fordi noen andre melder avbud, frekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann ble svært skuffet da vi ikke ble invitert i et bryllup til et nært vennepar, rett og slett. I dag fikk vi telefon om at flere hadde meldt avbud, så vi er altså invitert til bryllupet i morgen. Jeg synes rett og slett det er frekt å gi varsel så kort i forveien. Håret ser ut som en dass, ikke har jeg kjole å gå med, og ikke har vi hatt et sekund til å kjøpe en gave, det hadde vi tenkt å overrekke som oppmerksomhet når venneparet var kommet igjen fra bryllupsreise.

Hva tenker dere, hadde dere dratt? Vi må jo bare melde avbud, det ble for kort tid å si i fra kvelden i forveien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke dratt.

Til et nært vennepar ville jeg forventet å være noe mer enn reservegjest som inviteres en dag i forveien.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

jeg hadde ikke dratt! greit at man ikke er invitert i et bryllup men å bli invitert for at de hadde vist plass siden folk meldte avbud. det synes jeg faktisk er på det frekkeste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke dratt på så kort varsel. Du er vel såpass stresset at du overreagerer litt, for jeg kan ikke se at det er noen andres ansvar at du er såpass presentabel på håret at du kan gå ut blant folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tråd

Oj så kort tid som dagen før altså!?

Nei jeg hadde nok ikke dratt i det bryllupet, liker å være godt forberedt, og uten gave og kjole må du vel enten sjokkhandle i morgen formiddag eller gi pengegave og kle deg i nnoe du har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde. De sa rett ut at det er plasser til overs pga folk har meldt avbud, og da er vi invitert. De ville også ha svar innen i kveld, "helst ikke for sent" så de visste det. :roll:

Det er ikke noens ansvar at jeg er fin på håret nei, men jeg har langt hår som er skulle vært stusset litt, og gjerne kanskje klippet opp i lengdene, det kunne jeg tenkt meg å få gjort før bryllupet da i såfall. I tillegg har jeg ikke noe kledelig å gå i, så det kunne blitt et spennende klesvalg, om jeg ikke spratt ut for å sjokkshoppe i morgen, som noen kalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde neppe dratt på kort varsel, men jeg har faktisk vært "reservekaffegjest" i bryllupet til en studiekamerat :ler: . Det er forøvrig et av de morsomste bryllup jeg har vært i :ler: . Da det viste seg at mange av de opprinnelige gjestene meldte forfall pga. lang reisevei osv. så ble vi litt mer perifere studiekamerater invitert for å "fylle opp". Dette viste seg å bli en utmerket reserveløsning. Saken var nemlig også at bruden var utenlandsk og fikk dermed ikke så mange av sine nære slektninger i bryllupet, men oss kjente hun jo sånn noenlunde og dermed utlignet vi litt slik at hun også fikk en del gjester hun kjente.

Det var dessuten et ganske uformelt bryllup, så vi slapp noe styr med å kjøpe nye selskapsklær. Instruksen var bare å finne dressen eller finkjolen fram fra skapet og møte opp til kaffe og fest og dans. Så det gjorde vi. Tror vi spleiset for å få en noenlunde skikkelig presang til paret.

Det ble som sagt veldig hyggelig og det ødela i allfall ikke for brudeparet, for de er gift den dag i dag og har vel snart 15 års bryllupsdag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt på så kort varsel, men å bli sur fordi man ikke ble invitert i første omgang er bare for dumt. Det handler stort sett alltid om plass og budsjett, og derav prioritering. Jeg har for øvrig vært i bryllup hvor jeg har vært etterinvitert grunnet mye forfall, og jeg har hverken følt meg som en reservegjest eller annenrangs venn, men har tvert imot hatt det riktig så festlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke sure fordi vi ikke ble invitert i første omgang, vi ble skuffet, det e en forskjell der. Men vi tenkte ikke mer på det før i dag da vi ble invitert på sparket.

Det er forresten ikke gratis brennevin, det er en velkomstdrink og 2 glass vin til maten, så må man kjøpe selv der selskapet blir holdt, veldig dyrt utested.

Cata, så heldig at det ble en vellykket fest for alle, inspirerende å høre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg betegner også dette som frekt.

Har blitt offer for lignende situasjoner ved flere tilfeller jeg også.

Da gjaldt det ikke bryllup, men fester og samlinger (jeg er student).

Kunne få en melding av enkelte samme sag, eller kvelden før de hadde planlagt et vors, eller en sammenkomst. De andre som var invitert hadde fått invitasjonen lenge før (f.eks på events via facebook osv), så det var tydelig at det var en del som hadde meldt avbud, slik at jeg og kanskje noen andre desperat fikk en melding for å fylle opp med veggpryd på festen. Er jo krise for arrangøren om bare 3 av venninnene hadde dukket opp til fest vet du :P Nei, da er det bedre å kikke på reserveløsninger, nemlig de som du ikke egentlig ville ha der så lenge de du anså som bedre kunne komme.

Jeg gidder aldri å svare på slike meldinger, eller så påpeker jeg at det ble for kort varsel og at jeg derfor allerede har en avtale. Har også svart dagen etter noen ganger for å vise at jeg ikke kastet meg etter dem så fort de vinket med lillefingeren.

Synes rett og slett det er frekt. Det rette å gjøre, vil jo være å be de du vil at skal komme, og med det ta konsekvensene. Valgte du å holde enkelte utenfor, så blir det for dumt å krype til korset når favorittene dine ikke kan komme likevel. Da får man heller ta konsekvensene av det, og ha et bryllup, eller en fest med færre deltakere. Man må rett og slett stå for den opprinnelige invitasjonslisten, eller så risikerer man at folk blir fornærmet når man faktisk ganske direkte viser til at de var andrevalget, og ikke hadde vært ønsket i utgangspunktet!!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, jeg synes det er frekt å invitere reservegjester, i hvert fall når det dreier seg om et nært vennepar. Jeg ville takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gratis drikke og god mat :D hehe

men ja frekt, så vær frekk igjen å snylt på de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt på så kort varsel nei. Hadde to stk vi ba fordi noen andre meldte avbud, men dette var kjærester av venn/familie vi hadde såvidt hilst på en gang og vi hadde ikke plass til de. Ba de imidlertid på mye lengre varsel enn dere og de takket faktisk ja begge to (men hun ene dukket plutselig ikke opp likevel). Men kvelden før, det er bare frekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratis drikke og god mat :D hehe

men ja frekt, så vær frekk igjen å snylt på de ;)

Nåja, er vel ikke så gratis når man må fikse hår, kjole og kjøpe gave :fnise:

Endret av HenLu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...