Gå til innhold

Han fikk blomster fra eksen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg har blitt smittet av den berømte eks/utroskap/sjalusigreia som flyter over KG nå. Kjæresten min har nettopp fullført en masteroppgave, og jeg gjetter at det er det som er grunnen til at eksen hans sendte en blomsterbukett til han i dag.

De har lite med hverandre å gjøre i hverdagen, har litt kontakt, og det er ingenting som tyder på at de ikke er over hverandre enda. Ingen barn sammen, men et langt ekteskap.

Vet ikke om jeg er sjalu fordi at jeg føler at jeg burde gitt han en stor blomsterbukett (føler jeg ikke har gjort nok), eller fordi at hun gjør noe sånt. Den ene delen av meg tenker at de har hatt mange år sammen, og hun vil vel bare fortelle at hun synes han har vært flink, men den andre siden av meg protesterer og tenker at hun bare kunne gjort det med ord.

Noen som kan få meg ut av denne uforståelige sjalusien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier de har et langt ekteskap bak seg. Hvis de skiltes som venner så ser jeg på det som helt naturlig at han får blomster fra henne i anledning avsluttet master. Tror ikke du har noe som helst å være sjalu over. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bare å være glad på hans vegne ?

Jeg gir også små gaver , blomster til eksen min uten at det betyr noe annet enn at jeg liker han og setter pris på han.

Kan skrive til og med på fb siden hans at jeg er glad i han. Ja, vi har 2 barn sammen , men det trenger ikke å bety noe.

Vet at andre ekser med barn som tåler ikke hverandres syn engang.

Holder meg ikke oppdatert hver gang om han har dame/ date eller ei, men mener han kan si ifra om han synes det er ubehagelig for en dame..

Aldri hørt noe.

Jeg synes så lenge du ikke ser noe annet tegn, så skal du bare la det ligge. Kan være litt på vakt, det er normalt, men å lage drama?..

Blir for barnslig det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er upassende å sende blomster til en eks, med mindre det dreier seg om dødsfall i nær familie, så jeg synes ikke det er uforståelig å reagere på dette.

Du skriver at du ikke føler at du har gjort nok, hva med å overraske han nå i helgen? Middag, champagne, en enda litt større blomsterbukett, massasje, gavekort på langweekend e.l.?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er upassende å sende blomster til en eks, med mindre det dreier seg om dødsfall i nær familie, så jeg synes ikke det er uforståelig å reagere på dette.

Du skriver at du ikke føler at du har gjort nok, hva med å overraske han nå i helgen? Middag, champagne, en enda litt større blomsterbukett, massasje, gavekort på langweekend e.l.?

Ts her.

Fint forslag, og jeg skulle gjerne gjort det. Har tenkt leeeenge på hva jeg kan gjøre for å vise han at jeg er virkelig stolt av han, men jeg har rett og slett ikke råd til å gjøre noe skikkelig stort av det. Massasje, lage middag og andre gratisting gjør jeg ganske ofte, så det blir liksom ikke noe stort..

Og ja, de skiltes som venner. Må også legge til at jeg ikke kommer til å lage noe drama utav dette. Vet liksom ikke hvorvidt jeg har lov til å reagere. Jeg er mest en person som har ting inni meg og dveler på det for meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg gir også små gaver , blomster til eksen min uten at det betyr noe annet enn at jeg liker han og setter pris på han.

Kan skrive til og med på fb siden hans at jeg er glad i han. Ja, vi har 2 barn sammen , men det trenger ikke å bety noe.

Og dette gjør du for å holde han varm eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Jeg ville ikke sendt blomster til eksene mine selv om de har kommet seg igjennom studiene. Sant nok så har vi ikke et bra forhold heller, så det ville bare blitt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Jeg syns det er rart av henne å sende han blomster, spesielt med tanke på at hun vet at han nå er sammen med deg. Upassende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville aldri ha gjort det. Det lengste jeg ville gått var å kanskje "like" en eventuell statusoppdatering om fullført master på fb-siden hans! Ville ikke gjort mer enn det. Noe annet virker innvaderende og som en invitasjon til videre kontakt spør du meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om d bare er dn blomsterkvast, ok. Vis styrke. Si d var pent gjort av henne til han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette gjør du for å holde han varm eller?

Hahahaha :DD Neida, vi har vært skillt i 8 år, så det ville vært i lengste laget :)

Også er jeg i et nytt stabilt forhold og den nåværende kjæresten min vet at eksen betyr mye i vårt liv som familie for å gi oppvekst med samhold til barna tross skillsmisse.

No hard feelings på den fronten her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også små gaver , blomster til eksen min uten at det betyr noe annet enn at jeg liker han og setter pris på han.

Kan skrive til og med på fb siden hans at jeg er glad i han. Ja, vi har 2 barn sammen , men det trenger ikke å bety noe.

Det er virkelig stor forskjell på hva folk gjør og godtar.

Jeg kan ikke se at noen i min vennegjeng eller familie ville eller kunne godtatt slik oppførsel fra en eks.

Verken om det var min eks som skrev slik til meg eller omvendt.

Forøvrig, hadde jeg ikke likt om eksen hans sendete blomster for endt mastergrad.

Helt ærlig hadde jeg hatet blomstene og satt de et sted de ikke syntes (barnslig? Jess..)

Men jeg hadde nok holdt munn og ikke laget noe drama rundt akkurat det.

Derimot om det hadde vedvart, så...

For meg er eks en eks!

Trenger ikke ha kontakt med de og trenger ikke få noe av de.

Anonym poster: 07489442534102a1caf4862a58380f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva med bare å være glad på hans vegne ?

Jeg gir også små gaver , blomster til eksen min uten at det betyr noe annet enn at jeg liker han og setter pris på han.

Kan skrive til og med på fb siden hans at jeg er glad i han. Ja, vi har 2 barn sammen , men det trenger ikke å bety noe.

Vet at andre ekser med barn som tåler ikke hverandres syn engang.

Holder meg ikke oppdatert hver gang om han har dame/ date eller ei, men mener han kan si ifra om han synes det er ubehagelig for en dame..

Aldri hørt noe.

Jeg synes så lenge du ikke ser noe annet tegn, så skal du bare la det ligge. Kan være litt på vakt, det er normalt, men å lage drama?..

Blir for barnslig det..

Jeg har også et godt forhold til eksen min, og det kommer jeg til å ha uansett om han har dame eller ikke.

Jeg gir han faktisk gave hver bursdag og jul, og det kommer jeg også til å fortsette med uansett. Men det er jo liksom fra meg og barna da, som etterhvert har blitt så store at de kan kjøpe gave selv, og gjør det noen ganger også, men det har bare blitt til at jeg ikke klarer å kutte ut denne gaven som jeg har pleid å kjøpe i mange år nå.

Hvis han får seg dame, kan det godt være at jeg bare slenger meg på ungenes gave, men mitt navn kommer nok til å være med på kortet, noe annet blir unaturlig.

Men å skrive på veggen hans at jeg er glad i han, det synes jeg kanskje er litt unødvendig. Hvis man vil at HAN skal vite det, hvorfor ikke bare si det, eller si det i innboks. Å skrive det slik at alle ser det, synes jeg signaliserer ett eller annet som jeg ikke kan sette helt ord på...men litt teit kanskje, som om "ligg unna, han er fortsatt litt min" på en måte.

Har selv noen venninner som er på sjekker'n (godt voksne) og "glad i deg" på veggen hans fra ekser eller ekskoner, er litt sånn at varsellampene blinker. Men det er kanskje hensikten fra noen av desse?

Når det gjelder TS sitt spørsmål: Jeg synes en blomsterbukett er greit nok i en sånn anledning, så lenge det ikke blir hele tiden for den minste ting, liksom. Selv hadde jeg nok heller gitt han en flaske cognac eller noe. Litt mindre romantisk, og litt mere verdsatt for en mann, tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er naturlig med blomster eller gave ved en slik anledning! Jeg føler at du er litt sjalu siden hun kom deg i forkjøpet :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...