AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hei.. Jeg er ei jente i begynnelsen av 20-årene. Jeg er overvektig og har født et barn, og sliter med at magen henger og strekkmerkene florerer.. Nå har jeg og venninna mi snakket litt om å dra på jentetur til syden, og hun ville ha med ei venninne av seg.. Problemet er at jeg føler jeg ikke orker. Jeg GIDDER ikke dra med dem, fordi de ser ut som undertøysmodeller begge to. De har såvidt et gram fett på kroppen, og er utrolig pene begge to. Jeg ORKER ikke være "den feite venninna" eller å bli påminnet hvor stygg jeg er vedsidenav de to. Ser for meg at vi møter gutter og at jeg blir stående i bakgrunnen. Tør ikke kle av meg til bikini for å bade, osv.. Jeg hater meg selv, jeg hater kroppen min og jeg HATER alt flesket.. Prøver å gjøre noe med det nå, men rekker ikke en dritt før en eventuell sydentur.. Er så leimeg og sint Hva skal jeg liksom si.. Nei jeg gidder ikke være med fordi jeg er for feit..
Fanta Exotic Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Syns du skal dra uansett egentlig, eller du kan legge opp et sunt kosthold og trening, og ha som mål at du skal gå ned så og så mange kg i løpet av et år Motivasjonen din kan jo være at du vil bli fin til neste sommer, og kan dra med dem da! Strekkmerker er kjedelig, men de blir lysere med tiden. Tenk på det fantastiske som har "skylden"i dem. Din sønn eller datter 3
Rainbow Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Du må prøve å tenke på at hun faktisk vil ha deg med fordi hun er en god venninne, og hun er glad i deg! Hun vil dra til syden og finne på noe gøy med akkurat DEG, og bryr seg ikke noe om at du veier mer enn henne. Det er ikke engang sikkert at hun tenker over det. Dessuten, alle har dårlig selvtillit på et eller annet. Det du ser på som perfekt hos henne kan være ting hun har store komplekser for. Og det er ikke mange som føler seg kjempefine i bikini! Kjøp deg badetøy som er flatterende for store jenter! Det finnes tøy som kan fremheve det man er fornøyd med og skjule det man ikke liker, også i badetøy-verdenen, bare ved å velge riktig snitt og farge. Hvis du prøver å tenke at du er bra, at du har gode kvaliteter, rett og slett utlyse selvtillit, så er det mye mer sannsynlig at folk ønsker å bli kjent med deg og at guttene vil flørte med deg. Det har så utrolig mye mer med utstråling å gjøre enn med vekta. Hvis du sitter og ser sur ut mens du holder hendene usikkert i kors og ser ned er det ingen som tør å ta kontakt. Prøv å stå med ansiktet oppadvent, hendene i siden og et smil. Jeg har en venninne som er ganske stor, men da hun var singel (nå har hun mann og unger) hadde hun kjempemange elskere. Hun kunne omtrent ringe hvem hun ville og få sex når hun ville. Og det hadde med selvtillit og utstråling å gjøre. Det gjorde og gjør henne nydelig, fordi hun har tro på seg selv og tør å vite at hun er bra nok som hun er! Selvsagt finnes det en hel haug overfladiske idioter der ute, men de er det da vitterlig ikke noe vits i å bli kjent med. Nei, jobb heller med selvtilliten, og husk at venninna di ønsker å ha med DEG fordi du er DEG! Og du.....kos deg i syden!! 9
Wednesday Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 dette synes jeg var trist å lese. Du burde absolutt bli med! Det er vel ikke slik at hvis du er overvektig er det dermed sagt at du er stygg. Kle deg pent, smil og vær hyggelig, bruk flatterende badetøy/strandkjoler, og viktigst av alt, SI til deg selv at du er fin! For det er du helt sikkert! Strekkmerker og noen kilo for mye er ikke synonymt med stygg!! 5
Mari*Nade Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Kjøp deg badetøy som er flatterende for store jenter! Det finnes tøy som kan fremheve det man er fornøyd med og skjule det man ikke liker, også i badetøy-verdenen, bare ved å velge riktig snitt og farge. Her! http://www.freyalingerie.com/swim.aspx Det er godt at vi er forskjellige. Prøv å vær fornøyd med kroppen din, rett opp ryggen, smil og kos deg i syden med venninna di! 1
Gjest Mildrid Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Jeg kjenner følelsen.. Men vet du, når jeg ser rundt meg merker jeg sjeldent de andre tykke, jeg ser bare de tynne jeg misunner. Jeg tror vi jenter oftest er så opptatt med våre egne valker at vi ikke har tid til å legge merke til at vi faktisk bare er en av mange. Dessuten dømmer vi sjeldent andre så hardt som vi dømmer oss selv. Selvtillit har mer å si en lav fettprosent, begynn i den enden og se om ikke det kan bli en super tur 3
Hirondelle Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Når er denne sydenturen da? Kan du ikke bestille billetter og bruke det som motivasjon til å logge av på KG og heller spise sunn og god mat og røre på kroppen? Det blir hvert fall ikke bedre av å isolere seg selv og hindre seg selv sånne ferier. (Vet at dette ikke er det du ville høre, men.... begynn å tren så vil du får bedre selvtillit!) OG IKKE KOM MED UNNSKYLDNINGER! ) Sagt med kjærlighet og erfaring <3 3
Gjest Bud Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Døh, nå får du gi deg! Har du vært i typiske sydenlandene? Jaggu er det mye feite folk som ligger og vralter i solsteiken, vi snakker FEITE! Ikke vær bekymret over hva andre syns Hilsen bleikfeit erketypisk nordmann 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 Når er denne sydenturen da? Kan du ikke bestille billetter og bruke det som motivasjon til å logge av på KG og heller spise sunn og god mat og røre på kroppen? Det blir hvert fall ikke bedre av å isolere seg selv og hindre seg selv sånne ferier. (Vet at dette ikke er det du ville høre, men.... begynn å tren så vil du får bedre selvtillit!) OG IKKE KOM MED UNNSKYLDNINGER! ) Sagt med kjærlighet og erfaring <3 Rekker ikke så mye på 3 uker gitt. Har vært hyperstreng med kostholdet denne uka, men før der så har jeg hatt 3 eksamner og vært sittestillende i 1,5 mnd i tillegg til at jeg ikke har tatt meg tid til å planlegge måltider og sunn mat. Det er planleggingsdag i barnehagen i dag så kan ikke trene i dag, og før det var det streik i 2 uker og da var barnepassen full. Har ikke vært mye rom for trening i det siste, men var veldig flink før eksamenstida.. Likevel så går det jo sakte. Uansett, får gjort lite på 3 uker Men det er jo ikke værre enn å holde seg hjemme.. Sparer penger og :gjeiper: TS
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #11 Skrevet 8. juni 2012 Kjøp deg en trenings-dvd du kan føge hjemme og noen manualer. Hvis ungen din er liten, så hiv den i vogna og gå en lang tur i terreng. God trening det! 1
Hirondelle Skrevet 8. juni 2012 #12 Skrevet 8. juni 2012 Rekker ikke så mye på 3 uker gitt. Har vært hyperstreng med kostholdet denne uka, men før der så har jeg hatt 3 eksamner og vært sittestillende i 1,5 mnd i tillegg til at jeg ikke har tatt meg tid til å planlegge måltider og sunn mat. Det er planleggingsdag i barnehagen i dag så kan ikke trene i dag, og før det var det streik i 2 uker og da var barnepassen full. Har ikke vært mye rom for trening i det siste, men var veldig flink før eksamenstida.. Likevel så går det jo sakte. Uansett, får gjort lite på 3 uker Men det er jo ikke værre enn å holde seg hjemme.. Sparer penger og :gjeiper: TS Tenkte turen kanskje var om et par mnd, jeg. Men på tre uker... DA forstår jeg at det kan bli litt vanskelig. Du kan kanskje ikke trene på treningssenter når du har barnet hjemme, men hva med en reall tur i skogen? Som sagt- finnes ingen unnskyldninger Eksamenstiden er vel snart over? Ta deg tid til å planlegge og finne nye retter som kan virke gode og morsomme. Det finnes tid, hvis du er villig til å ofre litt tid på KG feks? Eller facebook, tv-program osv. Dessuten er du ikke for feit til å dra på jentetur, du har for lav selvtillit til å ville dra. STOR forskjell!!! Du er ikke for feit til jentetur til syden før flyselskapet nekter deg et sete - og det nekter jeg å tro de har gjort MASSE lykke til! Jeg heier på deg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #13 Skrevet 8. juni 2012 Kjøp deg en trenings-dvd du kan føge hjemme og noen manualer. Hvis ungen din er liten, så hiv den i vogna og gå en lang tur i terreng. God trening det! Trener på treningsstudio Jeg trener jo, men rekker lite på 3 uker..
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Tenkte turen kanskje var om et par mnd, jeg. Men på tre uker... DA forstår jeg at det kan bli litt vanskelig. Du kan kanskje ikke trene på treningssenter når du har barnet hjemme, men hva med en reall tur i skogen? Som sagt- finnes ingen unnskyldninger Eksamenstiden er vel snart over? Ta deg tid til å planlegge og finne nye retter som kan virke gode og morsomme. Det finnes tid, hvis du er villig til å ofre litt tid på KG feks? Eller facebook, tv-program osv. Dessuten er du ikke for feit til å dra på jentetur, du har for lav selvtillit til å ville dra. STOR forskjell!!! Du er ikke for feit til jentetur til syden før flyselskapet nekter deg et sete - og det nekter jeg å tro de har gjort MASSE lykke til! Jeg heier på deg. Nei, nå er ikke kostholdet noe problem. Med en gang siste eksamen var ferdig så var det tilbake på sporet igjen med bra kosthold. Ikke trening enda, da mini har vært hjemme. Trenger ikke planlegge bedre, så lenge jeg ikke sitter og leser hele døgnet så er jeg fokusert på vektnedgang. Barnet er 2 år og vil helst gå selv. Noen intensiv skogstur er det altså ikke rom for, men det spiller uansett ingen rolle siden vi skal bort i dag. Bor midt i sentrum også, så det er ikke bare-bare å komme seg ut i skogen. Skal tilbake på treningssenteret på mandag igjen som vanlig, men får ikke gjort en dritt som er merkbart på 3 uker uansett.. TS
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Nei, nå er ikke kostholdet noe problem. Med en gang siste eksamen var ferdig så var det tilbake på sporet igjen med bra kosthold. Ikke trening enda, da mini har vært hjemme. Trenger ikke planlegge bedre, så lenge jeg ikke sitter og leser hele døgnet så er jeg fokusert på vektnedgang. Barnet er 2 år og vil helst gå selv. Noen intensiv skogstur er det altså ikke rom for, men det spiller uansett ingen rolle siden vi skal bort i dag. Bor midt i sentrum også, så det er ikke bare-bare å komme seg ut i skogen. Skal tilbake på treningssenteret på mandag igjen som vanlig, men får ikke gjort en dritt som er merkbart på 3 uker uansett.. TS Tren hjemme, da vel! Du har tid til det hvis du har tid til å sitte på KG. Jeg ser bare unnskyldninger her. Du har rett i at du ikke kommer til å se ut som Kate Moss på tre uker, men jo hardere du jobber, desto større effekt vil du få. Nå virker det jo som du har gitt opp allerede. 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #16 Skrevet 8. juni 2012 med den innstillingen der kan ikke forvente å gå ned noe ihvertfall. 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #17 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har vært på flere turer til syden med venninner. Jeg er ganske mye større enn venninnene mine, og har noen åreknuter jeg har komplekser for. En venninne er veldig slank og veltrent, men liker ikke å gå i bikini fordi hun er nesten flatbrystet. En annen venninne har komplekser for strekkmerker på brystet og hofter/rumpe. En tredje venninne er ikke noe fan av bikini fordi hun har en del kilo over "normalen" og har uren hud. Likevel drar vi ofte på sydenturer - og koser oss både på stranden og på byen. Nå er to av oss ikke single lenger, men da vi var det ble alle fire snakket til av gutter og flørtet med - tross alle våre skavanker. Poenget med å skrive dette er at de aller fleste jenter har komplekser for ett eller annet som kommer til syne når man har på seg så lite klær som en bikini. Ikke la det at du er stor/feit hindre deg i å gjøre hyggelige ting med venninnene dine. Du kan også gjøre det du kan nå for å føle deg bedre. Tren så mye du har mulighet til, spis sunt - så kanskje du går ned 1 kg før du drar. Det er ikke så mye, men psykologisk kan det ha en effekt. Stell med deg selv, ta sol eller bruk selvbruningskrem. Ta fotbad og lakk tåneglene. Alle sånne små ting kan gjøre at du føler deg litt freshere på stranden. God tur! 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #18 Skrevet 8. juni 2012 Døh, nå får du gi deg! Har du vært i typiske sydenlandene? Jaggu er det mye feite folk som ligger og vralter i solsteiken, vi snakker FEITE! Ikke vær bekymret over hva andre syns Hilsen bleikfeit erketypisk nordmann Jeg skjønner at du mener det godt, men det blir ikke så mye bedre når du sier "vralter"... 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #19 Skrevet 8. juni 2012 Tren hjemme, da vel! Du har tid til det hvis du har tid til å sitte på KG. Jeg ser bare unnskyldninger her. Du har rett i at du ikke kommer til å se ut som Kate Moss på tre uker, men jo hardere du jobber, desto større effekt vil du få. Nå virker det jo som du har gitt opp allerede. Øh nei, jeg trener ikke hjemme :gjeiper: Jeg trener fast 4 dager i uka på treningssenter, med unntak av i streiketidene og eksamensperioden. Effekten av å trene hjemme er jo bare latterlig liten. Poenget er ikke at jeg ikke trener eller spiser sunt, for det gjør jeg, poenget er at jeg fortsatt er bælfeit om 3 uker. Det handler ikke om å ha gitt opp, for jeg holder på som før, det handler om at jeg ikke har lyst til å gå i bikini om 3 uker fordi jeg har mageheng. Lær deg å lese.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #20 Skrevet 8. juni 2012 Det virker som du er så opphengt i dine egne problemer at du ikke enser at du er langt ifra den eneste som sliter med selvtilliten. Jeg har en sånn venninne som deg. Jeg har alltid vært undervektig, og har siden jeg gikk i barnehagen hatt en venninne som er ganske stor. En dag fortalte hun meg at hun meg hvor heldig jeg er, og at hun av og til ikke likte å henge med meg fordi det ga henne dårlig selvtillit. Tidligere den dagen hadde jeg ligget timesvis i senga og grått fordi jeg var så tynn og ekkel og hatet kroppen min. ALLE har komplekser for noe, og jeg synes det er dårlig gjort av deg å nekte å ha det morsomt med vennene dine fordi du tror det er så mye vanskeligere for deg å være i bikini. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå