Gå til innhold

Kronisk sykdom og det å finne en kjæreste


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest Raggy

Vær deg selv! Skjønner at du tenker over dette her, det gjelder nok alle med kroniske sykdommer, men så er det jo slik at om man blir sammen med en som er frisk så er det ingen garanti for at det vil være sånn for alltid.

I bunn og grunn så sitter alt i hodet, forelskelse er forelskelse uansett.

Litt sånn ellers vil jeg si at jeg ville vært skepitisk til å være sammen med en depresiv person fordi det kan være kjempetungt å leve med, jeg ville også vært skeptisk til en mann med barn og som har et turbulent forhold til deres mor, dette er ikke lett å leve med. Jeg ville vært skeptisk visst en mann var økonomisk ute å kjøre.

Mye å tenke på når man skal date, men akkurat det å sitte i rullestol ser ikke jeg på som noe veldig vanskelig i forhold til de andre tingene jeg ramset opp her. Like jeg mannen så liker jeg mannen.

Lykke til med dating!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pøh! Det finnes noen for alle. Det eneste som skjer som følge av sykdommen, på datefronten, er at du får luka ut de som ikke er verdt å samle på. For som mannen til hun med ms sa: alt kan skje hvert øyeblikk uansett. Om en mann (eller kvinne, selvsagt) ikke vil innlede et forhold med den som ikke er "frisk som normalen", så vitner jo det om tydelige kræsj mellom personene, og er derfor ikke noe å samle på for den gjeldende uansett.

Min samboer visste fra begynnelsen av at jeg var syk, og han har alltid vært forståelsesfull og hjelpsom. Han innrømmer gladelig at det til tider kan være slitsomt, men da er det igjen mest meg og mitt han tenker på. Det er slitsomt for ham å se hvor slitsomt det kan være for meg.

Det finnes noen for alle, uansett. Og jaggu er det deilig å tenke på! Når utvalget minskes, blir fangsten desto mer verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de som er kronisk syke er lavest på rangstigen når det kommer til sjekkemarkedet. Etter alenemødre så klart. :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de som er kronisk syke er lavest på rangstigen når det kommer til sjekkemarkedet. Etter alenemødre så klart. :filer:

Ja, det er rart at jeg i det hele tatt klarte å få til å både date og ha et par elskere og ikke minst gifte meg - alenemor med kronisk sykdom som jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kvinner går biologisk sett mer etter kvalitet og derfor er de kjipere ovenfor menn. For dem er "kjemi" veldig og uforklarlig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...