Teriyaki Skrevet 12. februar 2013 #381 Del Skrevet 12. februar 2013 Så flink du er som trener i lunsjen :-) det er bra utnyttelse av tiden! Her hørte lillegutt etter når jeg sa nei da han var mellom seks og åtte måneder. Ble skikkelig lei seg da jeg sa nei til han. Men rampen hører Ikke etter så mye nå lenger. Han ler bare ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #382 Del Skrevet 12. februar 2013 Synes jeg ser henne fyker avgårde med gå-vogna! Det ble sikkert en helt ny verden for henne nå! Tror ikke det er noe vits å begynne å kjefte, men ta henne bort fra situasjonen hvis du mener nei. Blir kanskje dumt å lære henne at det er greit å ikke bry seg om dine nei, men hun har jo mye utforsking å gjøre også. Det er jo barnas jobb å se hvor mye de kan strekke strikken! Fordelen nå er jo at de er ganske lette å distrahere med noe annet. Det er en verden som har åpnet seg for lille Fløtepusen nå ja,. hele tiden noe nytt som skal utforskes. Hun er veldig glad i alt med hengsler, dører og skap osv. og å rote.. type dra ALT ut av skuffen eller hylla og slenge på gulvet. Tar henne vekk fra situasjonen om jeg vil, men lar henne få lov å styre litt på også. God trening og lek for henne. Akkurat det samme gjør småen også. Har prøvd meg med "nei" og "fy". Sistnevnte utløser skikkelig skrattlatter, mens "nei" resulterer i et gedigent glis og skikkelig trollungeglimt i øyet. Prøver så godt jeg kan å holde meg alvorlig, men det er vanskelig hehe... trollungeglimt har jeg sett også. Og jeg synes det er såå skjønt at jeg blir jo rent sjarmert. Lurepusen! Det er en god stund ennå til de skjønner hva "nei" innebærer, hvis jeg ikke husker feil. Her har vi foreløpig bare fjernet henne fra situasjonen når det er noe hun absolutt ikke bør gjøre. (Det er uansett stort sett søstra som må fjernes. ) Og ellers tenker jeg at det bare er sunt å få utforske litt på egenhånd (innen rimelighetens grenser, såklart - hun får ikke forske så mye på stikkontakter og sånt. ) Imponert over gåvogn! Turnerose var vel omtrent på denne alderen da hun fant ut av den, men Snorkfrøken er ikke helt der enda. Vi har også den fra Ikea, og ja, jeg har skjønt det på samme måte som deg. Det med å kjøre i full fart oppi vogna elsket Turnerose også, får prøve med Snorkfrøken en dag. Vogna står nå her, det har den gjort siden 2009... Den ble brukt som dukkevogn frem til Turnerose fikk en ordentlig sådan. God og rund, da, Fløtepusen din! Snorkfrøken var 74 cm og 8,5 kg på kontrollen for halvannen uke siden. Jeg synes det er skikkelig snålt med en "tynn" unge, for Turnerose var en skikkelig bolle. 2 kg tyngre på samme alder, og en halv cm lengre. Synes at fløtepusen har blitt litt mer slankere etter at hun ble så aktiv, men hun er jo enda godt i hold altså! Hun har god mage og myyyke lår Herlig å kose med, særlig å holde naken inntil meg. Tornerose ser nok litt annerledes ut da, ja.... er begge dere foreldre ganske høye? Eller er bare utviklingen på babystadiet litt forskjellig fra baby til baby.. Egentlig går permisjonen ut på fredag, men skal ha noen uker ulønnet permisjon, så jeg skal tilbake etter påske Så flink jente du har som har funnet ut av gåvogna! Imponert! Vi prøver oss litt på "nei" vi også, men hun bare kikker på oss et øyeblikk før hun fortsetter med rampestreken Så da fjerner vi henne fra situasjonen. For noen rampejenter altså! artig! Joda, de er lette å distrahere heldigvis Så flink jenta di er, Pasjonsblomst! Hun har vært veldig for seg siden hun var liten har jeg inntrykk av! Ang.å si "NEI", så har faktisk plutten her forstått det. Han har begynt å rive utover cd`er fra cdhylla vår, men nå når vi har sagt nei flere ganger og tatt han vekk fra situasjonen så slutter han når vi sier ifra.. Da fjerner han seg fra stedet og finner på noe annet Du er flink som trener i arbeidstiden/lunsjen. Sparer jo masse tid på det og kan bare kose deg hjemme etter jobb. Skulle ønske jeg hadde den muligheten også. Nå begynner jeg snart å jobbe igjen et par dager i uka, så kanskje jeg skal benytte sjansen til å reise på treningsstudio rett etter jobb.. Får se om jeg har råd. Er jo såå dyrt! Vi er heldigvis flinke til å trille turer når været tillater det, da Håper dere hadde en fin helg!! Takk for skryt for trening og fløtepusen sin aktivitet går i full rulle i heimen nå ja, liten tid til hvile. Hun er verken lat eller kosete, bare veldig aktiv og nysgjerrig. Liker det! Sier opp medlemsskapet fordi jeg har vært tilnærmet støttemedlem alt for lenge, og er lei av å kaste penger ut vinduet. Da blir det sikkert rimeligere å betale 200 kr gangen de gangene jeg vil eller noe sånt. kanskje begynne på yoga ellernoe, klippekortopplegg.. ********* Nytrent idag igjen, lunsjen måtte vike for trening! Løp litt lett (men svett) på 3dmølle en liten halvtime, etterfulgt av 15 min diverse styrke, og en rask dusj. Feels good!! Sliter litt med konsen nå, og har mest lyst å lage en middagsplan for uka. Får liksom aldri sjangs til det når jeg kommer hjem... Meeeen jeg må vel nesten jobbe litt når jeg først er på jobb også. Ikke bare trene og skravle her osv osv... Fløtepusen er forresten blitt utrolig glad i grøt, og er fremdeles ganske skeptisk til middagsmat. Lagde denne spaghettiretten i går (verdens sunneste kjøttsaus-bla litt ned på sida), men det var å vri hodet unna før hun hadde fått smakt til og med..http://mammaogherman.blogg.no/1280523977_mer_babymat.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. februar 2013 #383 Del Skrevet 12. februar 2013 Flott med trening i lunsjen! Her slet jeg veldig med å få O til å spise middag. Prøvde en del hjemmelagd mat, men han ville ikke ha det..Inntil jeg kjøpte glassmat.. DA spiste han..Må ha vært noe med konsistensen? Hjemmelagd mat blir jo litt mer kornete enn kjøpeglassene som nærmest bare er saus (seksmånedersglassene). Så han fikk glassmat fram til han begynte å spise samme mat som oss, som var da han var sånn ti måneder gammel. Vi tilpasset den jo litt da, unngikk salt og sånt. Nå er favorittmaten hans ovnsbakt laks! Og veldig glad i kjøttdeig og spagetthi og pasta carbonara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #384 Del Skrevet 17. februar 2013 Flott med trening i lunsjen! Her slet jeg veldig med å få O til å spise middag. Prøvde en del hjemmelagd mat, men han ville ikke ha det..Inntil jeg kjøpte glassmat.. DA spiste han..Må ha vært noe med konsistensen? Hjemmelagd mat blir jo litt mer kornete enn kjøpeglassene som nærmest bare er saus (seksmånedersglassene). Så han fikk glassmat fram til han begynte å spise samme mat som oss, som var da han var sånn ti måneder gammel. Vi tilpasset den jo litt da, unngikk salt og sånt. Nå er favorittmaten hans ovnsbakt laks! Og veldig glad i kjøttdeig og spagetthi og pasta carbonara. Så herlig å høre om matglade O! Det går nok litt opp og ned den interessen for mat, antar jeg... *************** Hun har spist noe mat, og dette har vært favorittene: most kjøttkake, potet og litt erter. Og most potet, squash og karbonadedeig. Sotpotetmos er også en slager. Har ikke fått henne til å spise særlig kylling eller fisk enda. (men har litt lett for å gå opp etter en og to ganger). Kompliserte smaker er ikke poppis, selv om hun likte kjempegodt en thaipølse hun fikk smake. Tror litt av feilen er at hun har vært litt for sulten når vi har gitt henne, og da nekter hun og vil bare ha grøt som hun liker, kjenner og er lett å spise. Idag ammet jeg henne før squashmiksen, og da gikk det ned. Ellers er hun bare sååååå skjønn. Høyt og lavt, og roter veldig i huset om dagen. dvder flyter på gulvet, roter i kjøkkenskapene osv osv... :=) Igår testet hun parkdressen sin for første gang, men hun var ikke happy. hun er liten og den er stor, bad combo! Stakkars liten mistet jo hele bevegeligheten sin... Vi har forrsten nattavvent henne i helga, noe som gikk over all forventning! En natt med endel oppvåkninger og litt kjefting, men bare ca 1 time alt i alt. Og natt 2 våknet hun en gang, fikk tutt, og la seg til å sovne! Og noe veldig koselig for oss foreldre er at hun har begynt å trives med litt sofakos med foreldrene før leggetid. Trøtt og mett og fornøyd, og ligger seg ned melllom oss og smiler og pludrer og koser seg. Litt klatring og klemming osv. Føles veldig godt. Så alt i alt er alt veldig bra, dog travelt... Men rutiner er på plass, hun er frisk, vi er friske osv osv. Happy family Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. februar 2013 #385 Del Skrevet 17. februar 2013 Høres virkelig ut som gode dager!! Fløtepusen virker helt herlig. Må være deilig å ikke amme på nettene lenger? Ammet du mange ganger før dere sluttet? Her ammes det 0 på dagtid og 2-3 ganger på natten. Ikke så mye, men kunne tenkt meg å slutte før jeg skal i jobb igjen.. Kanskje han sover natten igjennom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. februar 2013 #386 Del Skrevet 18. februar 2013 Så alt i alt er alt veldig bra, dog travelt... Men rutiner er på plass, hun er frisk, vi er friske osv osv. Happy family Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 18. februar 2013 #387 Del Skrevet 18. februar 2013 Så lurt med trening i lunsjen! Go`mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. februar 2013 #388 Del Skrevet 22. februar 2013 Så bra med nattavvenning, og koselig med sofakos på kvelden Håper du får ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. februar 2013 #389 Del Skrevet 23. februar 2013 Herlige dager og så herlig at pusen er nattavvent på kort tid Gleder meg til mer søvn på natten kjenner jeg, har planer for nattavvenningen i påsken.. Godt med kosestund i sofaen på kvelden Herlig med trenining! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. april 2013 Forfatter #390 Del Skrevet 9. april 2013 *Blåse liv i dagboka igjen!* Føler jeg kan skrive litt mer her enn i mai/juni 2012 tråden jeg har hengt i i det siste... Travle dager som småbarnsforeldre der begge jobber. Fløtepusen er hos bestemora si, og det går kjempeflott. Vi har jo fått barnehageplass i august, så det er supert! Nærmeste BH, bare et langt steinkast unna. Det går i full fart med planlegging av dagene, matlaging, henting og levering, leking og kos etter jobb, matlaging osv osv. Fløtepusen er heldigvis en trygg og blid liten jente som både spiser og sover godt, og "aldri" er syk.. (so far that is...). Hun er kjempeaktiv, og elsker å gå med vogn, langs vegger og møbler, og opp og ned trappa. Hun eellsker å gå f.eks opp og igjen med trappegrindene, dusjdørene o.l. Hun kan gå alene, men det skjer ikke såå ofte. Men hun slipper gjerne møbelet osv for å gå 2-3 trinn alene mot en av oss og den slags. Så jeg vil ikke akkurat si at hun går enda. Men hun danser! Hun liker musikk, og muskk, min sang eller bare klapping kan få henne til å gynge frem og tilbake, og gjerne "nynne" litt. Åh det er så søtt! Hun eeeelsker også at jeg leker aktivt med henne, tar henne på ryggen og hopper rundt i stua, snurrer rundt, løfter henne opp ned eller at vi hopper rundt i dobbeltsenga og tuller og tøyser osv. Hun er ikke kjempekosete, men relativt mammaete og liker godt å bli holdt. Hun står nede ved beina og strekker hendene opp og drar i buksa mi. Favorittmaten er kokosyoghurt (ehh mer som snop som hun av og til får smake av oss) - og eplejuice. Ellers spiser hun det meste nå. Hun snakker mye, men ikke tydelige ord. Det går mye i Da da, DAAAa... mens hun strekker seg og peker osv. Vi snakker mye til henne, ikke babyspråk. Og ja, vi har bestemt oss for å prøve for nr 2. fra august av ) (og ja, jeg har kommet heeelt feil ut med svigermor, men vi har skværa opp nå- håper det er fikset helt nå.. kan evnt fortelle mer om det siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. april 2013 #391 Del Skrevet 10. april 2013 Æh, hadde skrevet et langt-ish svar, også mista jeg det... :doh: Kortversjonen: Høres ut som om dere har fine dager, tross alt! Fløtepusen høres så fin ut, og utfra beskrivelsene dine minner hun meg mye om Turnerose. Musikalsk, mammajente men ikke kosete, liker fysisk lek. Godt at det går bra med bestemor-passing! Så håper jeg at du og svigermor har funnet tonen igjen - høres slitsomt ut å være i konflikt med noen man må forholde seg til på daglig basis. Spennende med prøving til sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. april 2013 #392 Del Skrevet 11. april 2013 Høres ut som at dere har en drømmetilværelse om dagen. Alt er så bra, og ingenting er bedre enn det Godt at ting har ordnet seg med svigermor. Selv kaller jeg min for svigermonster. Vi er på talefot men hun går ikke an å forandre på. Veldig spesiell dame. SPENNENDE med prøving snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. april 2013 #393 Del Skrevet 11. april 2013 Det høres ut som du koser deg med lille pusen Men skjønner deg godt, det er veldig morsomt nå som de begynner å virkelig oppdage alt verden har å by på! Lykke til med prøving over sommeren! Så utrolig spennende! (Her om dagen bladde jeg litt tilbake i terminklubben vår og det var jo nesten så jeg ble verpesyk, jeg også) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. april 2013 Forfatter #394 Del Skrevet 11. april 2013 Æh, hadde skrevet et langt-ish svar, også mista jeg det... :doh: Kortversjonen: Høres ut som om dere har fine dager, tross alt! Fløtepusen høres så fin ut, og utfra beskrivelsene dine minner hun meg mye om Turnerose. Musikalsk, mammajente men ikke kosete, liker fysisk lek. Godt at det går bra med bestemor-passing! Så håper jeg at du og svigermor har funnet tonen igjen - høres slitsomt ut å være i konflikt med noen man må forholde seg til på daglig basis. Spennende med prøving til sommeren! æsj, superkjipt med innlegget som forsvant - vet hvordan det er, fra overskudd og glede til frustrasjon i et øyeblikk. hehe. Skriv mer siden da, det er så koselig Jeg liker at FP har en "tvillingsjel" som er nesten akkurat like gammel på andre siden av landet. Det har vært så slitsomt å forholde seg til svigermor at jeg helt trakk meg unna, noe som gav konflikten. Hun lurte på hva som feilte meg, og ble mer og og mer sur mot meg. hehe. Nå har vi snakket ut, og jeg bare håper at det blir bra. Føles iallfall bra nå. Høres ut som at dere har en drømmetilværelse om dagen. Alt er så bra, og ingenting er bedre enn det Godt at ting har ordnet seg med svigermor. Selv kaller jeg min for svigermonster. Vi er på talefot men hun går ikke an å forandre på. Veldig spesiell dame. SPENNENDE med prøving snart Det er slitsomme, men gode dager. Jeg må vel si at jeg helst drømmer om det jeg ikke har, som f.eks en helg på et spa-hotell uten barn osv osv. Men jeg ville jo ikke byttet ut jenta mi med aldri så mange spatimer, det er jo klart. Bare et uttrykk for at man trenger litt pusterom i denne intense livsfasen. Men ja, det er jo egentlig drømmen å ha en fin familie å være glad i, og det å få barn har lenge vært en drøm. Jeg er heldig Har ikke tenkt så mye på prøvingen enda, men det føles litt rart at tiden går så fort og at kanskje snart jeg kan være gravid igjen. What liksom??? Det høres ut som du koser deg med lille pusen Men skjønner deg godt, det er veldig morsomt nå som de begynner å virkelig oppdage alt verden har å by på! Lykke til med prøving over sommeren! Så utrolig spennende! (Her om dagen bladde jeg litt tilbake i terminklubben vår og det var jo nesten så jeg ble verpesyk, jeg også) Pusen vår er så skjønn, at klart det blir kos! Og veien videre er så spennende, det er kjempegøy å få delta sånt i livet og utviklingen hennes. takk for lykkeønskninger til prøving, er jo enda ei stund til da, så for alt jeg vet kan jo ting forandre seg...) '''''''''''''''''''' En herlig uke er over halvveis. Og jeg har trent 2 ganger i lunsjen, vært hos naprapat og blitt bedre i en rygg/nakke som ofte er konstant stiv og småvondt, OG hatt hudbehandling hos hudpleier.. Så nå føler jeg meg bra, det et superdigg å føle at man tar vare på seg selv og at kroppen "henger" sammen. Gjør heller ikke noe med myyyk og strålende hud Fløtepusen blir bedre og bedre på gåinga hver dag, hun slipper seg mer og mer av seg selv nå, f.eks står inntil en vegg, slipper den og går 3-4 skritt til meg eller til noe annet. Hun faller sjeldent, men det hender hun går for mye fremover/for raskt og holder på å tryne overende. Men overraskende stø og skikkelig flink, det er hun! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. april 2013 #395 Del Skrevet 11. april 2013 Så flink fløtepusen er! Skal se hun suser rundt på 1-års dagen Misunner deg litt å kunne jobbe å komme hjem! Men jeg vet også hvor slitsomt det er noen dager, og gleder meg over at jeg ikke kommer til å være i den situasjonen på en stund. Det er veldig godt å komme inn døren og bli mottatt av sånne små herligheter Og det høres ut som om du har vært flink til å ta vare på deg selv denne uken, det er viktig det også, selv om man er blitt mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. april 2013 #396 Del Skrevet 14. april 2013 Høres ut som veldig fine dager dere har Godt å komme seg litt ut i jobb og så kommer hjem til de søte små. Bra du har fått ordnet på forholdet til svigermor. Det er slitsomt å ha en konflikt over lengre tid, uansett med hvem. Spennende med prøving igjen i august! Kanskje vi havner i samme terminklubb igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. april 2013 Forfatter #397 Del Skrevet 15. april 2013 Så flink fløtepusen er! Skal se hun suser rundt på 1-års dagen Misunner deg litt å kunne jobbe å komme hjem! Men jeg vet også hvor slitsomt det er noen dager, og gleder meg over at jeg ikke kommer til å være i den situasjonen på en stund. Det er veldig godt å komme inn døren og bli mottatt av sånne små herligheter Og det høres ut som om du har vært flink til å ta vare på deg selv denne uken, det er viktig det også, selv om man er blitt mamma! Nyter igrunn det å kunne jobbe og så hente Fløtepusen hos bestemora og kose meg noen timer med henne før leggetid. Mye mer overskudd til det meste nå. (som oftest). Det er endelig litt vanskelig å ta tilstrekkelig hensyn til seg selv, men om man får inn litt egentid og velvære gjør det veldig godt! Høres ut som veldig fine dager dere har Godt å komme seg litt ut i jobb og så kommer hjem til de søte små. Bra du har fått ordnet på forholdet til svigermor. Det er slitsomt å ha en konflikt over lengre tid, uansett med hvem. Spennende med prøving igjen i august! Kanskje vi havner i samme terminklubb igjen Skal dere også starte prøvingen da? Åhh jeg kan bare krysse fingrene for at forholdet med svigermor holder seg mer stabilt nå... og at jeg blir flinkere til å si ifra til henne ved behov.. **************** Fløtepusen kan offisielt gå nå!! De siste 3-4 dagene har hun sluppet seg frivillig og oftere og oftere, og går mer enn hun kryper (hun går endel inntil vegger og møbler også, men også mellom møbler, mellom folk osv helt av seg selv). Hun er stabil og kan snu seg (hun snudde 180 grader igår midt i "løse luften" og gikk tilbake igjen), hun kan gå sakte og stabilt, og gå raskt. Hun er rett og slett knakande flinke! (stolt mamma). Og så er hun så skjønn om dagen. Selv om hun ikke sier tydelige ord i særlig grad, er hun flink til å kommunisere viljen sin. Hun babler mye, og jeg skjønner ofte hva hun vil. Hun kommuniserer også mye med øynene sine, og ofte ser hun forventingsfullt og smilende opp på oss og venter på hva vi skal si og gjøre. *smelt* Vi har hatt besøk av mamma i helga, koselig! Var igrunn veldig deilig, for jeg ble bare megastiv i ryggen/nakken igjen, og litt utover armene/beina osv. Føltes som fullstendig skjæring! Kjenner også litt i halsen, og lurer egentlig på om jeg har noe virus etc på gang. Fikk iallfall litt deilig massasje av mamma, og ikke så vondt idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 15. april 2013 #398 Del Skrevet 15. april 2013 Store, flinke jenta! Det er virlkelig en milepæl! Koselig at mormor fikk se det mens hun var på besøk da! Skjønner det er godt å gå på jobb og være et voksent menneske med egne behov. Tror det er lettere å være helt tilstede med barna når en har det bra med seg selv. Å savne barna litt kan være en god ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. april 2013 #399 Del Skrevet 15. april 2013 Hurra for fløtepusen som kan gå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. april 2013 #400 Del Skrevet 15. april 2013 Ja, hurra for gående Fløtepus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå