Gjest Madley Skrevet 4. februar 2004 #1 Del Skrevet 4. februar 2004 Nå ringte det e tykjepelk fra sense. Vi har akkurat reservert oss mot telefonsalg pga at vi gidder ikke å sitte å argumentere på hvorfor vi ikke vil ha diverse. Dusten presterte å spørre om jeg snakket sant?? også om han kunne spørre om hvilket abb. vi hadde i dag. Da jeg sa det prøvde han å selge meg en tilbudspakke likevel. Da måtte jeg spørre om han ikke hørte hva jeg hadde sagt?? vi har det vi trenger og takk skal du ha. Jeg forstår at de har en jobb å gjøre, men pokker om jeg godtar å at det stilles spm.tegn ved om jeg snakker sant!!!! Dårlig start på dagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 4. februar 2004 #2 Del Skrevet 4. februar 2004 Høh, kjenner til den ja! Vi har derimot ikke reservert oss mot telefonsalg, men skal gjøre det faderlig fort... Ble oppringt av en dame forleden som skulle selge meg noen naturprodukter... Hun snakket som en foss, og jeg slapp ikke til... Jeg prøvde å avbryte etter en stund for å si at "jeg kan si med en gang at jeg ikke er interessert i å kjøpe omega3 etc. fra deg." Hun var da frekk nok til å si "kan jeg spørre hvorfor?" Jeg ble da kjempepaff, og sa at 1 ) Jeg kjøper av prinsipp ikke over telefon og 2 ) at det var da fullstendig relevant for henne, hvilke grunner jeg hadde! Jeg sa hadet og slang på.... De tar visst ikke nei for et nei! Neste gang skal jeg være bitchy bare på pur f### Skjønner at du ble irritert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 4. februar 2004 #3 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi har derimot ikke reservert oss mot telefonsalg' date=' men skal gjøre det faderlig fort...[/quote'] Her gjør du det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 4. februar 2004 #4 Del Skrevet 4. februar 2004 Thanx :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. februar 2004 #5 Del Skrevet 4. februar 2004 Men vær obs på at reserveringen ikke er 100% effektiv før etter 3 måneder da. De plikter å oppdatere sine lister hver 3. måned nemlig. (og selvsagt, 100% effektiv blir den aldri, for noen useriøse aktører er det i ethvert marked) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #6 Del Skrevet 4. februar 2004 Og jeg ble oppringt av en som ville selge med læringsprogram for barn mellom 2 og 11 år!!! Jeg som ikke har barn engang!!! Sa til damen at jeg ikke hadde barn, men det mente hun at hun hadde "sikker" informasjon på :o !! Riktignok ønsker vi oss barn, kanskje jeg skulle spurt hvor barnet mitt var i stedet for å avbryte og si neitakk og legge på?!?!? Kan lure litt på om de krysssjekker listematerialet sitt godt nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #7 Del Skrevet 4. februar 2004 Gjest; du skulle spurt hvor den "sikre" kilden var!! Det er jo uforskammet å påstå noe slik! :evil: Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. februar 2004 #8 Del Skrevet 4. februar 2004 Og jeg ble oppringt av en som ville selge med læringsprogram for barn mellom 2 og 11 år!!! Jeg som ikke har barn engang!!! Sa til damen at jeg ikke hadde barn, men det mente hun at hun hadde "sikker" informasjon på :o !! Riktignok ønsker vi oss barn, kanskje jeg skulle spurt hvor barnet mitt var i stedet for å avbryte og si neitakk og legge på?!?!? Kan lure litt på om de krysssjekker listematerialet sitt godt nok! Jeg har hørt (men vet ikke om det stemmer da) at de sjekker fødselsannonser og greier. Flere jeg kjenner sier de plutselig rett etter at de fikk barn blir oppringt av bokklubber, foreningen for krybbedød og slike ting, som de aldri har hørt fra før. Vi reserverte oss for 3 år siden, og har heldigvis ikke fått en eneste telefon siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2004 #9 Del Skrevet 4. februar 2004 Nå har de også begynt med å la maskiner ringe deg opp. Hvordan i helheimen forteller man en maskin at man har reservert seg mot telefonsalg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. februar 2004 #10 Del Skrevet 4. februar 2004 Legger på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. februar 2004 #11 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har forsøkt å "lære" min mor å være strengere i telefonen, men hun sliter med å være krass. For en stund siden ringte et kryp fra boksamleren. Han la ut om den fine bokgaven de ville gi, det fulgte ikke med noen forpliktelser av noe slag, neida, slett ikke. Hun sa motvillig ja, og fikk beskjed om at hun i posten snart ville få en skriftlig bekreftelse på det han hadde sagt. Hun fikk "velkommen som medlem", og info om medlemsforpliktelser.. Vel, hun sendte en mail (via meg) der vi sa fra om at dette var uakseptabelt. Velkomstpakken kom, og lå på posten til den gikk i retur. Hun har nå fått bekreftet at hun er strøket som medlem. Også var det meg da.. En gang for et år eller mer siden var jeg så "uheldig" å si ja til å motta info og blank giro fra en forening mot stoffmisbruk e.l. Var blakk da den kom, men ga dem en femtilapp. Ørten ganger siden da har de ringt, takket så hjertelig for mitt sjenerøøøse bidrag og bla bla. De ringte to ganger forrige uke, begge ganger informerte jeg om at jeg var sperret for telefonsalg, og at jeg ikke var interessert i å støtte dem flere ganger. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 4. februar 2004 #12 Del Skrevet 4. februar 2004 Et godt tips - telefonselgere sitter som regel ikke på egene adresser, men kjøper disse fra aktører som livnærer seg på adresser. (vask, videresalg osv.) Problemet for de som driver med denne form for adressebroking er at siden vi i Norge er meget restriktive på bruk av personnummer har man ingen sikker identifikator når man skal "matche" sitt register mot reservasjonsregisteret i Brønnøysund. Dvs. at det kan aldri bli 100% sikkert å reservere seg. Dersom det er problemer med at dere blir oppringt av telefonselgere på tross av at dere har registrert dere, kan dere få opplysninger av selgeren på hvor de har fått deres telefonnummer fra (de er pliktige til å kunne oppgi dette, på samme måte som adressert reklame alltid må oppgi adressekilde). Da kan dere ta kontakt med de som selger adressen deres og bli blokkert der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 4. februar 2004 #13 Del Skrevet 4. februar 2004 En gang for et år eller mer siden var jeg så "uheldig" å si ja til å motta info og blank giro fra en forening mot stoffmisbruk e.l. Var blakk da den kom' date=' men ga dem en femtilapp. Ørten ganger siden da har de ringt, takket så hjertelig for mitt sjenerøøøse bidrag og bla bla. De ringte to ganger forrige uke, begge ganger informerte jeg om at jeg var sperret for telefonsalg, og at jeg ikke var interessert i å støtte dem flere ganger. :evil:[/quote'] Slike organisasjoner er ikke pålagt å følge reserveringene på post og telefonsalg fra Brønnøysundsregistrene. Det finnes en egen reservasjons "hake" på sidene til BR som spesifikt går mot ideelle og humanitære organisasjoner, men disse også har de på flere måter lovt til å "ommgå". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. februar 2004 #14 Del Skrevet 4. februar 2004 Dessuten kan man heller ikke sperre for markedsundersøkelser - verdt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2004 #15 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men blir fremdeles oppringt en gang i blant. Når jeg opplyser selgeren om at jeg har reservert meg, beklager de alltid forsryrrelsen og og legger på. Greit nok. Her forleden var det en frekkas som skulle selge meg forsikring som ringte. Jeg fortalte ham at jeg hadde reservert meg, hvorpå han svarer: Dette er da ikke salg. Jeg tilbyr meg bare å gå igjennom forsikringene dine. Makan til tullball - og akkurat det sa jeg til ham.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 4. februar 2004 #16 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi reserverte oss for 1 år siden, problemet er dessverre ikke blitt bedre. Og det verste er at de som ringer tar seg godt betalt, at den saken de presenterer sitter igjen med fint lite, det var argumentet, før jeg bare kaster på røret, gidder ikke å være høflig lenger... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #17 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg legger fra meg røret og lar de snakke seg tørre. Regner med at jeg hører pip-pip etter 10-15 min. Orker ikke å snakke med de. Ps. om du reserverer deg kan det gå tre mnd før det er iorden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå