Gå til innhold

Brekker meg av lukta til naboen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje en bør se nærmere på hva det er en spiser istedenfor å klage på naboen? :balltre:

??? Og med det mener du?

Jeg har aldri kastet opp eller vært kvalm utenom når jeg har drukket meg så full at jeg har måttet kaste opp. Så nei, det er ikke pga hva jeg spiser, eventuelt ikke spiser.

Kanskje jeg er rar, men frityrkoker lukt er faktisk helt jævlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Je, je, je.. be de kjøpe en Tefal ActiFry med sånn derre cutting-edge lukt filtreringssystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å sitte med en sitronbåt under nesen om samboeren min måtte steke kjøttdeig da jeg var gravid. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette er plagsomt, altså. Men det eneste her som egentlig er noe å gjøre med er at matosen lager flekker i gangen. Dette må jo enten huseiger, dere andre i bygget, eller boretslaget ta opp. Det kan i verste fall føre til mugg og alvorlige skader på bygget og kan bli dyrt å fikse.

Ellers så har jeg "gleden" av å ha hele to naboer som lukter uvasket dyreurin, gammel røyk og avføring. Jeg hadde foretrukket matos, jeg da.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld meg, TS, men du høres helt hysterisk ut. For slik du beskriver det blir det ikke med mindre de driver frityrsteking i gatekjøkkenskala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe særlig synd på deg jeg ts.

Man må godta naboer når man bosetter seg i leilighet ;)

Hvis ikke får man finne seg en enebolig, og har man ikke råd så er det synd for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unskyld meg, TS, men du høres helt hysterisk ut. For slik du beskriver det blir det ikke med mindre de driver frityrsteking i gatekjøkkenskala.

Det er et helt sannsynlig tilfelle. Jeg vet om flere utleigeleilighet som måtte pusses opp for beløp mellom 2-500.000 etter skader fra vanlige innvandrerfamilier som hadde frityrkokt uten å bruke avsuget. Altås frityrkokt på stua, feks. De gjorde det ikke med vilje - de bare var ikke vant til å koke inne i et tett hus og begrep ikke hva de skulle med kjøkkenviften. Store muggskader, råte, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det jeg ber om er at folk skal synes synd på meg ! Og ja, jeg er virkelig hysterisk!

Herregud, fint at dere liker å leve i lukten av fett, det gjør ikke jeg :)

Jeg liker mat som ikke er dynket inn i fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som bryr seg om hva slags mat du foretrekker å spise, naboene dine liker slik mat, og ergo er det ingenting du kan gjøre, annet enn å kjøpe deg et hus ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt sannsynlig tilfelle. Jeg vet om flere utleigeleilighet som måtte pusses opp for beløp mellom 2-500.000 etter skader fra vanlige innvandrerfamilier som hadde frityrkokt uten å bruke avsuget. Altås frityrkokt på stua, feks. De gjorde det ikke med vilje - de bare var ikke vant til å koke inne i et tett hus og begrep ikke hva de skulle med kjøkkenviften. Store muggskader, råte, etc.

Forskjell på fettskader i selve leiligheten og i taket i gangen utenfor leiligheten, i en gang med rimelig stor kubikk, siden det ikke er etasjeskille i gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er muslimer så stek ribbe hver dag med alle vinduer åpne. Kanskje de tar hintet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honey81

Jeg hadde faktisk snakket med dem. Som noen andre har nevnt kan det hende at de ikke er flinke til å sette på viften.

Hvis man snakker med dem på en vennlig måte tror jeg nok ikke at de skal oppfatte det som rasistisk. Hvert fall ikke hvis du snakker med kona som sikkert veit hvordan du har det siden du er gravid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I feel your pain.

Har en romkamerat som steker det meste han spiser. Har blir som regel sulten rundt den tiden jeg må sove før jobb. Jeg har problemer med å sove jeg, når det lukter stekt mat overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :)

Til dere som sier at det bare er å holde pusten, lukta er godt inne i leiligheten, i dag tidlig lå jeg og kastet opp pga lukta.

Det er den fett lukta som er ille, ikke det at folk bruker krydder.

Jeg lager selv sterk krydret mat ofte og det er ikke noe problem, men naboene mine må jo drive med frityrkokern 24/7 !

Altså, huset er 2 etasjer, hvor det ikke er noe tak i gangen der hvor trappa går opp. Taket er da ikke før i 2. etasje. Når det da er matfett flekker i taket i 2. etasje fra leiligheten under er ikke det en smule spesielt?

Og de i tillegg har vinduet ut til gangen oppe så den stanken dems kommer rett opp til meg?

SOrry at jeg virker sur og grinete, jeg er absolutt ikke det, for til og med før jeg ble gravid brakk jeg meg. Nå er bare forskjellen at jeg kaster opp i tillegg!

Jeg får bare henge hodet mitt ut av vinduet mens jeg knasker fishermans friend pastiller ^^,

Hvis de er leietagere og ikke fast boende er en mulig strategi å steke bacon ( ikke ulovlig det heller). siden Grisen ses på som et skittent dyr, det kan kanskje være nok til at de flytter. Muslimer er svært sensitive når det gjelder temaer som knyttes opp til religionen.

Eller så kan du leve med lukten, tenk på dem som bor i Moss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

De skal snart flytte pga huseiern ikke vil ha dem boende her lenger. Moren min var på besøk her og vi sto ute i hagen, mannen som leier her åpnet døren fordi han skulle ut, moren min brakk seg og hun er ikke sensitiv for lukt. Hun jobber med demente som bæsjer på seg for å si det sånn. Hun var enig i at dette var ikke normalt, at det ikke er matlukten engang, men bare gammelt stekefett som skaper ekstrem lukt pga mangel på vasking. Jeg har heller aldri opplevd denne lukta før, og jeg har bodd i blokk med MANGE innvandrere. Har også hatt flere innvandrer venner, det lukter kanskje ikke duftlys og blomster hjemme hos dem, men det lukter jo heller ikke som en frityrkoker som man ikke har byttet olja på over 10 år...

Anonym poster: 849e8f4710f3ccbaf7b5a65c62807cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...