Strawberrygirl Skrevet 19. juni 2012 #21 Skrevet 19. juni 2012 iiiiik fant denne om Phi Phi øyene og mystiske dødsfall ! http://www.dagbladet.no/2012/06/17/nyheter/thailand/utenriks/dodsfall/forgiftning/22153361/ jaa! husker de dødsfallene i 2009, men var ikke klar over de i 2011. Da var jeg jo selv i Thailand, så burde fått det med meg.. Skremmende da! Jeg har også hørt en historie om en svenske som ble drept av elektriske stråler el no i dusjen i Thailand på et hotell. Så det er mye som skjer der vil jeg tru.. (som i de fleste land)
Gjest babyfirefly91 Skrevet 19. juni 2012 #22 Skrevet 19. juni 2012 har vært i Thailand to ganger, min mor er derfra. bankok MÅ ses mye spendene å en "hemmelig perle" http://www.kohsamui.com/ min favoritt plass! her har man alt fra superbillig crappy hytter til fine luksus hoteller/hytter. gode spise plasser som spiller film på kvellen og det er show og grilling av sjømat på kveldstid. er også noen barer ala disco fantastiske strender der man kan leie snotkel og lignende. Man har også tilgang til å leie moped (man trenger IKKE lappen) for å kjøre å se øya jeg var der for noen år siden så noe kan være forandret, men jeg hvet at de har oppgradert mye av hyttene o.l å maten har man alt fra sjømat, club sandwich, standar egg og bacon frokost, til Thailandsk mat
Gjest skravle Skrevet 19. juni 2012 #23 Skrevet 19. juni 2012 Regner med dere lander i Bangkok. Dere har 3 uker. Altfor kort tid til å reise for mye rundt, det blir bare stress. Bedre å plukke ut 2-3 steder og oppleve mer. Her er min skisse. Hehe. Når dere lander i Bangkok blir dere her i 2-3 dager. Finn dere et hotell el guesthouse i Banglamphu området (Rambuttri rd anbefales). På disse dagene får dere med Grand Palace, Golden Mount, markeder, khao san rd, elvesightseeing og ellers traske rundt i dette mer laidback kule området. Det ene kvartalet er fullt av backpackere på deres alder, men du trenger ikke gå lenger enn ett steinkast unna så har du kun thaier og ekte Thailand. Masse fantastisk mat! Selv ute på gata. Etter Bangkok tar dere buss lenger vestover (5-6 t) til Koh Chang. Koh Chang er min favoritt. Vestsiden på øya er godt utbygd, så her har du alt du trenger. Vil påstå den er mer utbygd enn koh samet som befinner seg nærmere bkk. Sydspissen på øya (øst har null turisme, men få strender) har imidlertid noen fantastiske strender og er uberørt. Og i hjertet av øya har du masse urørt jungel og vannfall. Anbefaler endags guidet jungeltrekking. Anbefaler også å hoppe på en øyhoppingstur med snorkling. Øyene utenfor her og vannet er paradisisk. Og her kommer den andre muligheten inn. Vil dere heller dra til en øy som er mer uberørt enn Koh Chang drar dere til en av naboøyene Koh Kood. Fantastisk. Alle øyene herfra og innover grensen mot Kambodsja er blant Thailands mest uberørte. Etter en halvannen uke på Koh Chang el koh Kood reiser dere tilbake til bkk. Og reiser nordover for å se Thailandsk fjelllandskap. Enten Chiang Mai eller Chiang Rai. Til Chiang Mai kan dere ta tog. Men synes det er mye kjappere, enklere og billig å ta fly. Fly går det også til Chiang Rai. Stikkord for å se her oppe i nord er fjelllandsbyer (Hmong, Akha, Karen-stammer), Golden Triangle (nest etter Afghanistan/Pakistan i heroinproduksjon..), trekking, jungel, elefanttur, templer. De 2 siste dagene av ferieoppholdet reiser dere tilbake til bkk og oppholder dere der. Da bør dere bo på en annen kant av byen enn sist, i business-området langs Sukhumvit el Silom rd. Stikkord her er shopping. Her er lett tilgang med skytrain hvor du kan droppe av hos de største kjøpesentrene i bkk. Med skytrain har du også lett tilgang til det største markedet i Thailand. JJ market (chatuchak). Må fåes med! Om dere også er interessert i høyhus kan dere også ta dere en tur opp til obervasjonsdekket til Thailands høyeste hus, Baiyoke Sky. Business-området har også en fin park, Lumphini, hvor du kan se thaier i grupper utføre thai chi og pumpe jern i et utendørs studio. Prostitusjon er en viktig del av Thailands historie, så om dere har tid på kvelden kan dere ta en tur innom Patpong. Dette horestrøket hadde sin storhetstid under vietnamkrigen, men er nå en mer turistifisert versjon. Her kan dere få med dere piipshow hvor thaijentene røyker sigaretter og skyter pingpong baller ut av musa. God tur! :-)
Gjest Mammamia75 Skrevet 19. juni 2012 #24 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Jeg og samboeren skal til Thailand for første gang i februar-mars neste år. (Hurra!!!) Når jeg reiser i Europa så synes jeg det er enkelt å finne frem til riktig hotell, en masse steder å besøke o.s.v., men etter å ha lett rundt på nettet med Thailand i tankene så har jeg forstått at dette landet er en JUNGEL! Ingen av oss har vært i Asia før, og det er rett og slett så mye info der ute at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne - er det noen som kan hjelpe meg i gang? Jeg har hørt så mye fantastisk om Thailand, og det må jo være mange her inne med noen gode ferieminner å dele? Vi er i slutten av 20-årene (men barnslige for alderen), har ikke barn og vil helst ikke bo på et hotell fullt av småbarnsfamilier. Tidsrammen er tre uker. Når det gjelder ting å gjøre så trenger jeg all hjelp jeg kan få. Hva bør man se, hvor bør man dra, finnes det noen skjulte perler? Vi drar som oftest på storbyferie når vi er ute og reiser, men er ikke fremmede for å reise Norge rundt i campingbil eller telte oss gjennom Tyskland heller. Hei! Må bare kommentere dette, hvis dere vil oppleve Thailand så reis IKKE til Ko Samui, der er det ødelagt av turisme. Var i Thailand i 2002, var på mange plasser som det var mye turisme, men de små øyene nord for KoSamui er mye mer "uberørt". Spesielt den lengst nord. Ellers var vi på en liten strand som het Hat Ranti, kun noen få bungalower oppe i skogen. Det er på Pi-pi, men må ta en Longtailbåt fra sentrum for å komme dit. Ingen ledige bungalower når vi kom dit, men de satte opp et lite telt til oss rett på sanden på stranda. Dette var et eventyr for meg.. Neste natt fikk vi bungalow, men der var det noen kakkerlakker så jeg orket ikke ligge der.. Vi hengte i stedet opp hengekøyer i trær vi fant ned mot stranden, og godt dekket med klær mot myggen så var det bare helt nydelig å ligge ute under åpen himmel og høre bølgene på stranden. På Hat Ranti var det bare backpackere. De som eide bungalowene serverte øl, men siden de var religiøse ville de ikke selge det oppe i den enkle restauranten, og hadde et kjøleskap på badestranda der folk hadde selvbetjening.. De hadde også bygd en ny restaurant her på Hat Ranti, men synes det ble for fancy og orket ikke bruke det. I stedet hadde de det enkle kjøkkenet og severing på svært enkelt vis... Ønsker meg tilbake hit, og skal det i 2014 med mann og barn Endret 19. juni 2012 av Mammamia75
Gjest Sitrondrops Skrevet 19. juni 2012 #25 Skrevet 19. juni 2012 Får dårlige vibber bare jeg hører ordet Thailand, tenker automatisk på horer eller kjøpe koner. Trist, for det er sikkert veldig fint der.
Gjest skravle Skrevet 19. juni 2012 #26 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Får dårlige vibber bare jeg hører ordet Thailand, tenker automatisk på horer eller kjøpe koner. Trist, for det er sikkert veldig fint der. Ja sånn er nå engang livet. At noen velger å prostituere seg. Bak de kan det skjule seg mange menneskeskjebner. Av landets 23 mill kvinner i aldersgruppen 18-49 år foreligger det et tall på rundt 500000-800000 prostituerte. Alle tenker Bangkok, Pattaya og Phuket. Men du finner faktisk horehus i de fleste mindre byer i Thailand. Ble overrasket over at en liten by som chiang rai (tilsvarende Drammen by) faktisk hadde noen plasser i byen hvor det ikke var i tvil hva som foregikk. Så kan en spørre seg hvorfor det er slik i Thailand? Er det turismen? En skal ikke glemme at thaimenn er noen store horebukker. Noe sånt som 450000 thaimenn har seg med en prostituert hver eneste dag. Drar du til nabolandet Laos så er prostitusjon nesten ikke eksisterende. Så kan en spørre seg hvorfor. Uansett bør en aldri la prostitusjon legge en demper på å oppleve det fantastiske Thailand. Vennligheten, smilet, maten, naturen. Så masse en kan skrive på plussiden. Ikke noe land er perfekt! Endret 19. juni 2012 av skravle 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå