Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og samboeren skal til Thailand for første gang i februar-mars neste år. (Hurra!!!) Når jeg reiser i Europa så synes jeg det er enkelt å finne frem til riktig hotell, en masse steder å besøke o.s.v., men etter å ha lett rundt på nettet med Thailand i tankene så har jeg forstått at dette landet er en JUNGEL! :) Ingen av oss har vært i Asia før, og det er rett og slett så mye info der ute at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne - er det noen som kan hjelpe meg i gang? Jeg har hørt så mye fantastisk om Thailand, og det må jo være mange her inne med noen gode ferieminner å dele? :blomst:

Vi er i slutten av 20-årene (men barnslige for alderen), har ikke barn og vil helst ikke bo på et hotell fullt av småbarnsfamilier. Tidsrammen er tre uker.

Når det gjelder ting å gjøre så trenger jeg all hjelp jeg kan få. Hva bør man se, hvor bør man dra, finnes det noen skjulte perler? Vi drar som oftest på storbyferie når vi er ute og reiser, men er ikke fremmede for å reise Norge rundt i campingbil eller telte oss gjennom Tyskland heller.

Endret av Tonka
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til Koh Samui, på jeep- safari turene til apollo, der er det en fantastisk jungel med en park med mosegrodde steinfigurer, hus og hytter, veldig spennende!

Skrevet

Det hørtes spennende ut - blir med på reiselista:)

Skrevet

Ko Chang og Ko Samet, laidback og god steming. Herlige barer og restauranter på stranden:)

http://kosamet.net/

http://www.tripadvisor.com/Search?q=ko+samet&sub-search=SEARCH&geo=&returnTo=__2F__#ssrc=a,o=0,c=global

http://www.tripadvisor.com/Tourism-g580110-Koh_Chang_Trat_Province-Vacations.html

Lett tilgjengelig fra Bangkok. Passe godt med noen dager i Bangkok også fordele resten av ferien på disse to øyene.

Eller dra sydover og til Ko Lanta(mer barnefamilier der...men de fleste er på Klong Dao som er veldig laanggrunn...masse flotte strender å velge mellom , litt enkel ferieshopping i Lille Saladan by og mulighet til å reise videre til små paradisøyer lenger sydover.

http://www.tripadvisor.com/Tourism-g303905-Ko_Lanta_Krabi_Province-Vacations.html

http://www.laguna-beach-club.com/web/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=40

her bodde vi...kun oss og en til barnefamilie når vi var der, resten voksne folk. Veldig hyggelig sted . Masse barnefamilier i resortene ved siden av,der var bassengene overfylt i plastleker men vi hadde det deilig og fredelig;) ;)

Skrevet (endret)

Krabi er HELT fanatstisk. Det samme er Bangkok og Chiang Mai, dersom du planlegger å reise litt rundt i landet.

Jeg har vært flere ganger i Thailand, og anbefaler ikke Koh Samui. Mange prostituerte å se overalt, strendene er ikke like vakre og maten er ikke like god. Personlig anbefaler jeg heller ikke Ko Lanta da jeg synes det er vakrere i Krabi-området og flere ting å finne på. Men smaken er jo forskjellig da.

Denne artikkelen oppsummerer hvorfor jeg elsker Krabi. Som de skriver er det ikke så pent i Ao Nang, men det er likevel et greit sted å bo. For her er det stort utvalg av restauranter, kort vei med longtailbåt til de mest fantastiske øyer og mange aktiviteter.

http://www.aftenposten.no/reise/article2767756.ece

Vogue Spa Resort er et hotell jeg anbefaler på det varmeste. Grei avstand til strand, det lille) sentrum og restauranter, og det er heller ikke noe utpreget barnehotell. Frokosten er veldig god. Anbefaler ikke å benytte seg av spaet der da det er dyrt, men heller av de mange små massasje-bodene i området, da det er billig og like bra.

http://www.startour.no/feriereiser/thailand/krabi/ao-nang/vogue-resort-og-spa-ao-nang/

Spør gjerne hvis du lurer på noe mer, jeg har reist mye rundt i landet.

Er du glad i storbyer, ville jeg absolutt ha fått med meg Bangkok når jeg først var i Thailand. Mange klager over mye eksos etc., så hvis du ikke er glad i store byer kan dere jo droppe det, men personlig elsket jeg Bangkok, og føler at man der får se mye av "det ekte" Thailand.

Endret av Sarafina
Skrevet

Jeg elsker også Thailand! Fantastisk plass, og jeg vil veldig tilbake dit! Jeg har vært i Krabi området. Likte Railay godt, en av verdens fineste strender er der og stemningen er fantastisk. Ellers Phiphi er full av turister, var der ikke så lenge, så kan jo hende hvis man utforsker lenge nok at man finner en strand uten så mange folk. Men alle er så hyggelige der, maten er god og billig og det er så deilig å bade og slappe av på stranda! Jeg var også i Bangkok, varm og stor by!Neste gang jeg skal til Thailand har jeg planer om å dra til Koh samet og Koh chang og øyene rundt der. Det ryktes om at strendene der og stemningen der er fantastisk!

Jeg kjøpte Lonely Planet sin reiseguide om øyer i Thailand. Den hjalp meg mye. Et godt tips hvertfall ;) Lykke til med planlegging!

Skrevet

Jeg elsker Chiang Mai og Chiang Rai! Chiang Mai er bare en nydelig by, flott nattmarked og flotte templer. I Chiang Rai kan du besøke den gyldne triangel og dra over til Laos og Burma noen timer om du ønsker det. Veldig fint.

Bangkok bør dere også være iallefall i en natt, flott by. Fra bangkok kan du f.eks ta en dagstur til broen over kwai. Videre bør du finne en liten øy som ikke har blitt overfylt av turister, for meg var dette Koh Samui, men denne har vist blitt full av turister. Men Koh Samui var veldig fint.

Gjest lillesiren
Skrevet

Phi Phi øyene! Den bebodde av dem har et begrenset antall turister på øyen om gangen, det er ingen biler der, og supervakkert der! I tillegg kan man leie longboat for en dag og suse rundt på havet som man vil, snorkle i helt vanvittig mponerende korallrev og besøke den ubebodde Phi Phi øya der filmen the beach ble spilt inn:)

Skrevet

Her har du masse info

http://www.sawasdee.com/

og kan også bestille hotell her.. jeg har gjort det..

Bankok er vel et must.. er så mange fine steder å reise at jeg vet ikke om jeg tørr å anbefale noe.. hold dere unna pattaya ihvertfall..

Og pass dere for folk som skal lure dere for penger og alt som er.. vi hadde ikke bestilt hotell på forhånd og ble lurt av en tilsynelatende snill kar, hehe.. men tror ikke man kommer seg fra thailand uten å bli litt lurt..

Nyt massasje og flotte steder :)

misunner dere masse!

Skrevet

Ville forresten holdt meg unna Phuket, Khao Lak og Pattaya.

Har ikke vært der selv - men i og med at jeg har vært i Thailand mye, har jeg hørt mye om stedene og kjenner flere som har vært der. Og Phuket er jo ihvertfall kjent som den største turistfella i landet. En kollega av meg sa det slik: "det var nesten som å være i Gran Canaria, jo". Og sånn skal det IKKE føles i Thailand. På tross av mange turister, føles det fortsatt eksotisk å være der. Landet er fortsatt helt nydelig og har bevart sin egenart.

Skrevet

Syns Ao Nang er helt ødelagt, har vært der 4 ganger mellom 96 og 2006, da tok eg farvel... Øyene rundt er veldig vakre men i høysesong er de jo stappfulle i longtailbåter. Men en har jo litt mer aktiviteter å velge mellom i Krabi/ Ao Nang enn Ko Lanta og sydover.

Hva med Ko Kradan og Ko Lipe?? Var på lista mi sist eg var i Thailand, men vi rakk det ikke;) fant sånn roen på Lanta og Ko Ngai.

AnonymBruker
Skrevet

Koh Jum!

Mer uberørt, ikke turisthøl!

Skrevet

Syns Ao Nang er helt ødelagt, har vært der 4 ganger mellom 96 og 2006, da tok eg farvel... Øyene rundt er veldig vakre men i høysesong er de jo stappfulle i longtailbåter. Men en har jo litt mer aktiviteter å velge mellom i Krabi/ Ao Nang enn Ko Lanta og sydover.

Hva med Ko Kradan og Ko Lipe?? Var på lista mi sist eg var i Thailand, men vi rakk det ikke;) fant sånn roen på Lanta og Ko Ngai.

Selv om Ao Nang er mitt favorittsted som sagt, er jeg likevel litt enig med deg. Var der for første gang i 2003, på sommeren, og det var helt fantastisk, møtte nesten ingen andre norske turister heller. I 2009 var saken en annen, men fortsatt elsker jeg stedet. Tror ikke du finner like vakre øyer + mange aktiviteter og restauranter på samme sted slik du gjør der. Det er nok også grunnen til at såpass mange turister velger stedet også. Synd det er så mange der, men stedet er fortsatt flott. Jeg syntes Ko lanta var kjedelig, og Koh Samui er like turstifisert som Ao Nang (ihvertfall på Chaweng beach), men ikke like vakkert.

Gjest Seajewel
Skrevet

Hva kan man finne på på Koh Lanta, og er det vanskelig å orientere seg på flyplassen i Bangkok?

Skrevet

Phi Phi øyene! Den bebodde av dem har et begrenset antall turister på øyen om gangen, det er ingen biler der, og supervakkert der! I tillegg kan man leie longboat for en dag og suse rundt på havet som man vil, snorkle i helt vanvittig mponerende korallrev og besøke den ubebodde Phi Phi øya der filmen the beach ble spilt inn:)

Et begrenset antall turister? for meg var det stappa der!! og jeg var der i lavsesongen!! Dessuten stemmer det ikke at det ikke er biler på øya, drar du uten for typisk turiststedene oppdager man faktisk at det er biler på øya! ikke mange, men over 10 =P

Jeg besøkte den ubebodde phiphi øya, og ble ikke veldig imponert. Stappa av turister, og båter som turistene kommer med.. Jeg likte faktisk ikke phiphi så veldig, men samtidig er det god partystemning der!

Skrevet

Hva kan man finne på på Koh Lanta, og er det vanskelig å orientere seg på flyplassen i Bangkok?

Jeg syns ikke det var vanskelig å orientere seg på flyplassen i Bangkok, men nå har jeg reist en del.

Skrevet

Her har du masse info

http://www.sawasdee.com/

og kan også bestille hotell her.. jeg har gjort det..

Bankok er vel et must.. er så mange fine steder å reise at jeg vet ikke om jeg tørr å anbefale noe.. hold dere unna pattaya ihvertfall..

Og pass dere for folk som skal lure dere for penger og alt som er.. vi hadde ikke bestilt hotell på forhånd og ble lurt av en tilsynelatende snill kar, hehe.. men tror ikke man kommer seg fra thailand uten å bli litt lurt..

Nyt massasje og flotte steder :)

misunner dere masse!

haha, jeg ble også lurt. Dro til en av stedene uten å ha bestilt soveplass, og hoppet på det første "tilbudet" en kar kom med. Men heldigvis lærer man så lenge man er i Thailand. Bare vær obs på tuktuk i bangkok, de kan lure deg voldsomt. Men om det skjer, ler man bare over det i ettertid ;)

Skrevet

Jeg elsker kvinnene i Thailand.

De har så sykt fine adamsepler.

Wait, what?

• Liker 1
Skrevet

Gard; Hjelp til a... gi ts noen reisebrev :fnise:

Jeg likte ikke Koh Samui, da det var alt for mange horer som florerte over alt. Vi var på Chaweng Beach, altså østsiden , som har flest turister.

Jeg liker Bangkok! Kino, shopping osv.

Og jeg liker Hua Hin. Der har Kongen av Thailand sitt sommerpalass, og byen er rolig og ryddig.

Horene er i enden av en gate og jeg slipper da å høre hva skandinaviske gutter diskuterer om "handelen"

Hua hin er rolig, lite nattmarked, fine brille/linsebutikker, FANtastisk strand...

• Liker 1
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...