Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager streiker vekterne? Ingen får så ufortjent høy lønn som liksompolitiet. De skulle søren meg ikke hatt bedre betalt enn noen som jobber på Kiwi engang.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns alle streiker nå, jeg... Kanskje vi som jobber i butikk skal streike frem til alle som ikke fortjener det slutter å streike? Det vil si alle untatt de som jobber i barnehage!

Purken feks. streika ikke de nettopp???

AnonymBruker
Skrevet

Syns alle streiker nå, jeg... Kanskje vi som jobber i butikk skal streike frem til alle som ikke fortjener det slutter å streike? Det vil si alle untatt de som jobber i barnehage!

Purken feks. streika ikke de nettopp???

Så det er bare de som jobber i barnehage som fortjener å streike? Da må jeg jammen si at du ikke vet mye om andre arbeidsområder.

Du er vel en butikkansatt som har barn i barnehage.

• Liker 7
Skrevet

De gjør jo i og for seg en viktig jobb og fortjener gode arbeidsforhold, men jeg blir forbanna av å tenke på alle tredjeparter som får problemer nå, feks:

- De som skal fly/pendle til jobb, de streiker jo ikke men kan likevel ikke gå på jobb!

- De som ikke kan avbestille overnattingen sin på ferie og mister mange tusen kroner ettersom forsikringen ikke dekker det ved streik. Jeg reiser på torsdag, heldigvis skal mitt fly gå i rute, men hadde det ikke gjort det så hadde det vært 7000 kr rett i dass.

- De som har gledet seg voldsomt til ferie, og gjerne ikke har anledning til å reise igjen med det første.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De gjør jo i og for seg en viktig jobb og fortjener gode arbeidsforhold, men jeg blir forbanna av å tenke på alle tredjeparter som får problemer nå, feks:

- De som skal fly/pendle til jobb, de streiker jo ikke men kan likevel ikke gå på jobb!

- De som ikke kan avbestille overnattingen sin på ferie og mister mange tusen kroner ettersom forsikringen ikke dekker det ved streik. Jeg reiser på torsdag, heldigvis skal mitt fly gå i rute, men hadde det ikke gjort det så hadde det vært 7000 kr rett i dass.

- De som har gledet seg voldsomt til ferie, og gjerne ikke har anledning til å reise igjen med det første.

En deltidsansatt vekter tjener 20-30 kroner mer enn en deltidsansatt på Kiwi. Vil heller at de som selger meg mat enn drittunger som leker politi skal ha bedre lønn.

• Liker 2
Skrevet

Dummeste tråd jeg har lest på lenge.

• Liker 23
Skrevet

En deltidsansatt vekter tjener 20-30 kroner mer enn en deltidsansatt på Kiwi. Vil heller at de som selger meg mat enn drittunger som leker politi skal ha bedre lønn.

Javel. Jeg synes nå trygghet er like viktig som mat.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er STOR forskjell på disse arbeidsgruppene!! En vekter har faktisk en utdannelse, vekterkurs koster flesk! Hvem som helst kan sitte bak kassa på kiwi så lenge de er gamle nok til å selge tobakk og alkohol. Hvermann kan ikke bli vekter! Det stilles faktisk krav til fysikk og kunnskap hos vekterne!!! :kjefte:

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Javel. Jeg synes nå trygghet er like viktig som mat.

Samfunnet ville jo ikke vært trygt uten skoletapere som ikke hadde karakterer nok til å utdanne seg, eller bare unggutter som vil vise seg i uniform etter forelesninger....

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager streiker vekterne? Ingen får så ufortjent høy lønn som liksompolitiet. De skulle søren meg ikke hatt bedre betalt enn noen som jobber på Kiwi engang.

Med tanke på at vekterne på Gardermoen med 10 (!) års ansiennitet tjener 290.000 i året, synes jeg de bør få lov til å streike.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er STOR forskjell på disse arbeidsgruppene!! En vekter har faktisk en utdannelse, vekterkurs koster flesk! Hvem som helst kan sitte bak kassa på kiwi så lenge de er gamle nok til å selge tobakk og alkohol. Hvermann kan ikke bli vekter! Det stilles faktisk krav til fysikk og kunnskap hos vekterne!!! :kjefte:

Hahahaha "utdannelse..."

Hvis du tror det stilles noe som helst krav til å bli vekter inviterer jeg deg til Oslo sentrum for å se alle de feite grisene, eller småpikene i securitasuniformer sprade rundt. Og nei, ikke hvem som helst kan bli kassemedarbeider. Folk med tålmodighet til å ta imot dritt fra kunder, fysikk til repetetive armbevegelser, og evne til å ikke eksplodere ( imotsetning til så mange vektere) trengs for å overleve i yrket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at det har blitt litt sånn at nesten hvem som helst kan bli vekter. Jeg jobbet som vekter da jeg var yngre, og alle kom seg gjennom kurset. Disse vekterne som streiker nå, er sikkerhetskontrollører, og gjør litt mer enn å passe på at ingen nasker fra et kjøpesenter.

Det er lite attraktivt å jobbe som sikkerhetskontrollør, og de har svært dårlige arbeidsvilkår, så jeg støtter streiken. De har for eksempel svært dårlig lønn i forhold til turnusen de jobber. Mange av de som jobber der er pensjonerte livvakter, flygere og politimenn, det var i alle fall sånn før. De har altså en del kunnskap og kompetanse utenom vekterkurs.

Kjenner en som jobbet natt, og de skulle plutselig brukes til å ta unna køene om morgenen, i stedet for å sette inn fler på morgenen. Da skulle de plutselig jobbe til 10 om morgenen, de siste timene under mye stress.

Om noen har jobbet natt her, så vet dere at slikt ikke er holdbart.

Det er heller ikke så lett å få full stilling fordi de ønsker folk på helg, i de verste timene osv, så en del av de som jobber deltid har f.eks 4 timersdager.

Dette mener jeg er rovdrift på ansatte, og jeg er så glad for at jeg ikke lenger jobber der selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Angående det å eksplodere, så er ikke det greit når man jobber som sikkerhetskontrollør. Jeg opplevde at folk skrek til meg, kastet sko på meg og slikt omtrent hver eneste dag.

AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha "utdannelse..."

Hvis du tror det stilles noe som helst krav til å bli vekter inviterer jeg deg til Oslo sentrum for å se alle de feite grisene, eller småpikene i securitasuniformer sprade rundt. Og nei, ikke hvem som helst kan bli kassemedarbeider. Folk med tålmodighet til å ta imot dritt fra kunder, fysikk til repetetive armbevegelser, og evne til å ikke eksplodere ( imotsetning til så mange vektere) trengs for å overleve i yrket.

Da kan umulig du sitte i kassa på en butikk da du ikke virker veldig tålmodig.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Da kan umulig du sitte i kassa på en butikk da du ikke virker veldig tålmodig.

Korrekt. Har aldri vært kassemedarbeider.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare sikkerhetskontrollørene som steiker da. Bare så det er sagt.

Og selv om de ikke har en skikkelig utdannelse ala høyskolenivå. Så tjener de dårlig. Så jeg støtter streiken!

De er ikke liksom politi som mange idioter skal ha det til, de leker ikke politi en gang. Men vær dere sikker på at dere setter pris på de den dagen det er deres hus de redder fra brann eller innbrudd.

De som ikke skjønner dette med streiken er bare ignorante idioter som ikke gidder å sette seg inn i hva de tjener og hvorfor de streiker.

Og nei, jeg er ikke vekter selv.

• Liker 5
Gjest Vampen
Skrevet

Hahahaha "utdannelse..."

Tullball. Jeg er ikke spesielt tålmodig, og kan finne på å eksplodere nå og da. Jeg klarte meg allikevel godt i kassa i flere år. Kassamedarbeider er noe de aller fleste kan klare.

• Liker 3
Skrevet

Dersom dere mener vi ikke egentlig trenger sikkerhetsvakter på Gardermoen og slikt, go at de er noen udugelige liksompolitier som ikke gjør en jobb som er verd å nevne engang, så kan det jo umulig plage dere at de streiker.

Hadde jobben de gjorde, ikke spilt noen rolle eller vært viktig i samfunnet, vel, da hadde jo ikke en streik blitt merket særlig heller.

Nå merkes det, ergo gjør de en jobb vi faktisk trenger, men får ikke betalt deretter.

Slutt å klag på streikere når dere ikke egentlig aner hva eller hvem dere klager på!!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at det har blitt litt sånn at nesten hvem som helst kan bli vekter. Jeg jobbet som vekter da jeg var yngre, og alle kom seg gjennom kurset. Disse vekterne som streiker nå, er sikkerhetskontrollører, og gjør litt mer enn å passe på at ingen nasker fra et kjøpesenter.

Det er lite attraktivt å jobbe som sikkerhetskontrollør, og de har svært dårlige arbeidsvilkår, så jeg støtter streiken. De har for eksempel svært dårlig lønn i forhold til turnusen de jobber. Mange av de som jobber der er pensjonerte livvakter, flygere og politimenn, det var i alle fall sånn før. De har altså en del kunnskap og kompetanse utenom vekterkurs.

Kjenner en som jobbet natt, og de skulle plutselig brukes til å ta unna køene om morgenen, i stedet for å sette inn fler på morgenen. Da skulle de plutselig jobbe til 10 om morgenen, de siste timene under mye stress.

Om noen har jobbet natt her, så vet dere at slikt ikke er holdbart.

Det er heller ikke så lett å få full stilling fordi de ønsker folk på helg, i de verste timene osv, så en del av de som jobber deltid har f.eks 4 timersdager.

Dette mener jeg er rovdrift på ansatte, og jeg er så glad for at jeg ikke lenger jobber der selv.

Ja, UTDANNELSE! Hvilken utdannelse trengte jeg for å sitte i kassa som 18 åring? Ingen. Hva trengte jeg for å få en jobb som vekter? Jo, kurs! Kurs som koster penger og tar tid. Hvordan de forskjellige vekterselskapene i Oslo prioriterer ansatte kan jeg ikke forsvare, men her jeg kommer i fra måtte vi igjennom kurs der både fysikk og kunnskap ble testet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en koselig tråd gitt..

Jeg fikk for en liten stund siden deltidsjobb som vekter, tenkte det kunne være en kjekk jobb å ha frem til jeg ble ferdig med studiene, men jeg er jo tydeligvis en taper (bør jeg kanskje legge fra meg alt av studiene da?) og en guttunge (feil kjønn er jeg visst også ja) som vil vise meg i uniform..

Jobben min innebærer diverse oppgaver (ikke stasjonert på et kjøpesenter), og jeg har da aldri tenkt at "se på meg, jeg er nestenpoliti!" Om jeg vil bli politi etter studiene, har jeg mer enn bra nok karakterer til det nå, men man kan jo ikke starte arbeidslivet i en "toppjobb"/jobb som krever full videre utdannelse (med mindre man blir boende hos mamma til man er ferdig da, noe jeg ikke gjør).

Tenk om man ikke hadde hatt noen til å kontrollere flyplassene da. Eller stå i kassa. Eller tømme søppel. Ja, det er kanskje ikke toppjobber, men samfunnet hadde hatt et problem om ingen tok disse jobbene også. Og alle disse områdene er jobb, arbeid, noe som gir rett på lønn. Nå er det nå en gang slik at dette har man rett til å klage på, ikke være fornøyd med. Det er ikke kun advokater og leger som bør ha denne retten.

Men jeg skjønner jo på enkelte her at jeg tydeligvis ikke burde ha tatt dette valget, kun holdt meg til studiene, for nå er det visst stemplet taper i pannen min..

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...