AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Og jeg er i ferd med å gi opp. Føler det er så langt mellom hver mann som faktisk klarer å tilfredstille hjernen min hvis jeg kan si det sånn. Og de som gjør det klarer ikke å leve opp til de andre "kravene" mine. Klarer liksom ikke å ta til takke med noe annet enn det jeg tenner på heller. Noen som har hatt det på samme måten? 5
Gjest Anna.S Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Det å treffe den rette er vanskelig, men husk hva jeg pleier å si: En hver date er et steg i riktig retning Det kommer en dag hvor den rette bare er der, og den dagen er verdt å vente på. I mellomtiden må vi nyte livet uten denne mannen eller kvinnen vi lengter etter. 1
PrimoFanten Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Og jeg er i ferd med å gi opp. Føler det er så langt mellom hver mann som faktisk klarer å tilfredstille hjernen min hvis jeg kan si det sånn. Og de som gjør det klarer ikke å leve opp til de andre "kravene" mine. Klarer liksom ikke å ta til takke med noe annet enn det jeg tenner på heller. Noen som har hatt det på samme måten? I grunnen blitt ganske usikker på om kvinner "tenner" så veldig på mannen i seg selv. Mer inntrykk av at de finner seg en mann mest pga fordelene som kommer med. Hva som genuint skal til for at det *klikker* for deg da iforhold til en mann? 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 I grunnen blitt ganske usikker på om kvinner "tenner" så veldig på mannen i seg selv. Mer inntrykk av at de finner seg en mann mest pga fordelene som kommer med. Hva som genuint skal til for at det *klikker* for deg da iforhold til en mann? Det samme kan man jo si om menn. De liker jo også kvinner med de fordelene (sex) som kommer med... 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 For oss som er kresne er det vanskelig å finne en verdig partner, TS. Jeg er snart 30 og har fortsatt ikke kommet over noen, til tross for at jeg er aktivt på leting. Men det er bedre enn alternativet, som er å slå seg til ro med en uverdig partner. Stå på! Hvis vi er heldige finner vi en en vakker dag
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 I grunnen blitt ganske usikker på om kvinner "tenner" så veldig på mannen i seg selv. Mer inntrykk av at de finner seg en mann mest pga fordelene som kommer med. Hva som genuint skal til for at det *klikker* for deg da iforhold til en mann? Nå tenner vel alle i bunn og grunn på en som gir en selv fordeler. Mennesket er jo egoistisk av natur Men jeg skjønner hva du mener. Jeg tror så gjerne at det er mange kvinner som liker å ha en mann som kan skifte dekk på bilen eller fikse ting, akkurat som at det sikkert finnes nok av menn som liker å ha en kvinne rundt seg som vasker og lager mat. Men hva får det til å "klikke" hos meg? For det første må han som sagt ha en del mellom ørene, for det er fryktelig slitsom å måtte forklare alt jeg mener hele tiden. Liker en god diskusjon, og liker at jeg føler meg forstått. For det andre må han være handyman. Men det er ikke fordi jeg synes det er praktisk med en handyman, men rett og slett fordi jeg synes det er sexy med en praktisk anlagt mann. Så må han også være omsorgsfull, med måte. Han må ikke være redd for å vise at han bryr seg, og han må like å kose. Men han skal heller ikke være en tøffel som hopper når jeg sier hopp. Og til slutt må han ha et utseende som tenner meg. Hva det utseende er kan jeg ikke svare på, for det har vist seg å være så mangt. Men en rød tråd er vel at han er litt aktiv og har et utseende som bærer preg av det. TS
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Det å treffe den rette er vanskelig, men husk hva jeg pleier å si: En hver date er et steg i riktig retning Det kommer en dag hvor den rette bare er der, og den dagen er verdt å vente på. I mellomtiden må vi nyte livet uten denne mannen eller kvinnen vi lengter etter. For oss som er kresne er det vanskelig å finne en verdig partner, TS. Jeg er snart 30 og har fortsatt ikke kommet over noen, til tross for at jeg er aktivt på leting. Men det er bedre enn alternativet, som er å slå seg til ro med en uverdig partner. Stå på! Hvis vi er heldige finner vi en en vakker dag Takk for støtten Jeg har vel ikke mistet håpet enda, men merker at jeg begynner å slå meg mer og mer til ro alene. Jeg kommer nok aldri til å slutte helt å lete, for jeg ønsker for mye å kunne ha en å dele dagene med til at det vil skje, men han får vel bare dukke opp hvis han vil. TS TS
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 Samme her, bare at jeg er mann. :/ Skal ikke si at det er godt å høre at andre har det på samme måten, men det er godt at noen forstår problemet mitt. TS
Steinar40 Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 I grunnen blitt ganske usikker på om kvinner "tenner" så veldig på mannen i seg selv. Mer inntrykk av at de finner seg en mann mest pga fordelene som kommer med. Har du ikke noe å tilby så står du bakerst i køen. Sånn er livet.
Riskrem Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 Heeeelt enig. Jeg skjønner ikke hvordan man skal finne den rette mannen. Nå for tiden tenker jeg veldig negativt rundt dette, for jeg synes det er så vanskelig, og jeg gir snart opp (men så er det vel da man møter drømmemannen, når man gir opp...) Jeg anser meg selv for å være en veldig bra dame med veldig mange gode kvaliteter. Utseendet har jeg også med meg. Men dette hjelper jo ikke når jeg ikke treffer menn. Og nettdating synes jeg ikke er så spennende. Er heller ingen i vennegjengen eller på jobb jeg kan date heller. Så da må man kanskje være litt kreativ. 1
Steinar40 Skrevet 3. juni 2012 #12 Skrevet 3. juni 2012 (men så er det vel da man møter drømmemannen, når man gir opp...) Bare pass på at det ikke er mannen ifra helvete istedet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #13 Skrevet 3. juni 2012 Slenger meg på! Jeg tenner på menn med glimt i øyet, HUMOR, at han er smart og litt nerdete. Vil helst ikke ha en mann som kommer og gjør tjenester for meg. Vil faktisk tro det er lettere å finne en mann som kan skru ei hylle og skifte dekk enn å finne en som kan "tilfredsstille" meg mentalt 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #14 Skrevet 3. juni 2012 Har også en følelse av at menn vil ha en kvinne som han kan beskytte. Rett meg dersom jeg tar feil. Og da er det kanskje ikke så attraktivt med en oppegående kvinne som klarer seg selv. Jeg er absolutt en kvinne som kan klare seg selv. Mye kan jeg fikse selv, og jeg har vett nok til å finne en løsning på de tingene jeg ikke klarer. Men det betyr allikevel ikke at jeg ikke setter pris på en mann som beskytter meg. For selv om jeg er selvstendig, så er det trygt og godt å vite at jeg har noen å støtte meg til. Men er dette godt nok for menn? 1
Gjest .-L-. Skrevet 3. juni 2012 #16 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Nå tenner vel alle i bunn og grunn på en som gir en selv fordeler. Mennesket er jo egoistisk av natur Vi er også alturistiske av natur --> Kinship Men jeg skjønner hva du mener. Jeg tror så gjerne at det er mange kvinner som liker å ha en mann som kan skifte dekk på bilen eller fikse ting, akkurat som at det sikkert finnes nok av menn som liker å ha en kvinne rundt seg som vasker og lager mat. Men hva får det til å "klikke" hos meg? For det første må han som sagt ha en del mellom ørene, for det er fryktelig slitsom å måtte forklare alt jeg mener hele tiden. Liker en god diskusjon, og liker at jeg føler meg forstått. For det andre må han være handyman. Men det er ikke fordi jeg synes det er praktisk med en handyman, men rett og slett fordi jeg synes det er sexy med en praktisk anlagt mann. Så må han også være omsorgsfull, med måte. Han må ikke være redd for å vise at han bryr seg, og han må like å kose. Men han skal heller ikke være en tøffel som hopper når jeg sier hopp. Og til slutt må han ha et utseende som tenner meg. Hva det utseende er kan jeg ikke svare på, for det har vist seg å være så mangt. Men en rød tråd er vel at han er litt aktiv og har et utseende som bærer preg av det. TS Høres ut som du vil ha en kjæreste som er en blanding av en mann og en dame. En damemann Går ikke ann å få alle kravene tolfredstillt.. I alle fall ikke hvis du skal ha følelser for mannen også. Man må nok innse at dette med å finne seg en partner er et stort kompromiss hvor man må tåle å leve med at h*n ikke har alle de kvalitene man ønsker at h*n skal ha. Så lenge følelsene er der så har man i alle fall en god start. Endret 3. juni 2012 av .-L-.
Kamikatze Skrevet 4. juni 2012 #17 Skrevet 4. juni 2012 Det er ingen automatikk i at perfekte typer stiller seg i kø utenfor døra til bortskjemte og krevende kvinnfolk. Vi liker jenter som liker oss for det vi er, og som ellers er relativt førnøyde, blide og ukompliserte. Resten får pleie sin ubeskjedenhet i fred. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 4. juni 2012 #18 Skrevet 4. juni 2012 det som er mest spennende er hvordan man er overbevist om at den man treffer er den rette mannen/kvinnen/whatnot. 1
PrimoFanten Skrevet 4. juni 2012 #19 Skrevet 4. juni 2012 Nå tenner vel alle i bunn og grunn på en som gir en selv fordeler. Mennesket er jo egoistisk av natur Men jeg skjønner hva du mener. Jeg tror så gjerne at det er mange kvinner som liker å ha en mann som kan skifte dekk på bilen eller fikse ting, akkurat som at det sikkert finnes nok av menn som liker å ha en kvinne rundt seg som vasker og lager mat. Men hva får det til å "klikke" hos meg? For det første må han som sagt ha en del mellom ørene, for det er fryktelig slitsom å måtte forklare alt jeg mener hele tiden. Liker en god diskusjon, og liker at jeg føler meg forstått. Det er en sjelden sak å føle at en blir forstått. De fleste har nok med seg selv, og er ikke i nærheten av å inneha mental kapasitet til å skjønne seg på betydningen noe vil ha for deg med ditt utgangspunkt pr dags dato. Dårlig reflekterende egenskaper vitner om liten tilstedeværelse i øyeblikkene som fyller dagen. Så da blir det mange slitsomme oppsummeringer, ser den. Grunnlaget for en god diskusjon faller og da sammen i grus. Begynn å småprate med folk fast 10-15min 1-2 ganger i uken..legg merke til hvordan de tar opp igjen samtaletråden fra sist dere snakket. La dem snakke om seg og sitt, se at de gang på gang vil stå der å tømme seg foran deg. Vil de ta opp igjen tråden neste gang dere treffes om seg og sitt igjen? ...eller vil de følge opp et emmne som mer går på deg?. Bruk småpratinga på et tidlig tidspunkt for det den er verdt. For det andre må han være handyman. Men det er ikke fordi jeg synes det er praktisk med en handyman, men rett og slett fordi jeg synes det er sexy med en praktisk anlagt mann. Så må han også være omsorgsfull, med måte. Han må ikke være redd for å vise at han bryr seg, og han må like å kose. Men han skal heller ikke være en tøffel som hopper når jeg sier hopp. Og til slutt må han ha et utseende som tenner meg. Hva det utseende er kan jeg ikke svare på, for det har vist seg å være så mangt. Men en rød tråd er vel at han er litt aktiv og har et utseende som bærer preg av det. TS Utseendet blir et stadig mer kritisk punkt til menn føler ihvertfall jeg. Selv måtte jeg "skinne" meg etter at det ble for lite hår på hodet i slutten av 20åra. Det kledde mitt ansikt og hele meg ganske dårlig, noe som gjorde sitt til at interessen fra kvinner gikk til 0. Ikke at det er så mye mer "galt" med meg enn det. Point beeing, det er særdeles vansklig å finne noen som ikke kommer noe til kort på noen av de kritiske betingelsene dine.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #20 Skrevet 4. juni 2012 Høres ut som du vil ha en kjæreste som er en blanding av en mann og en dame. En damemann Hva var det med disse "kravene" mine som var så veldig damete? At han bør være omsorgsfull? Trodde ikke det var så sjeldent selv om en blir sett på som "ekte" mann. :gjeiper: Det er ingen automatikk i at perfekte typer stiller seg i kø utenfor døra til bortskjemte og krevende kvinnfolk. Vi liker jenter som liker oss for det vi er, og som ellers er relativt førnøyde, blide og ukompliserte. Resten får pleie sin ubeskjedenhet i fred. Det er ikke automatikk i at oppegående, attraktive damer skal ta til takke med alt som banker på døren heller da. Mener du at alle som ikke liker deg for det du er, er bortskjemte og krevende? Point beeing, det er særdeles vansklig å finne noen som ikke kommer noe til kort på noen av de kritiske betingelsene dine. Er det virkelig så vanskelig å finne en smart, omsorgsfull handyman? Og er det virkelig for mye forlangt? Jeg er hvertfall ikke interessert i å slå meg til ro med noen som ikke vekker følelser og interesse hos meg, så da får jeg i tilfelle leve livet alene. Er ikke så fryktelig skremmende det heller. Ellers takk for gode råd. TS 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå