Gå til innhold

Skal ta abort denne uken..

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

Der er vårt valg. Jeg sliter alvorlig psykisk og skal utredes for bipolar lidelse. Ble diagnostisert frisk av psykologen min en stund før jeg ble gravid - men da testen ble positiv ble jeg syk igjen. Så alvorlig syk at jeg nesten ble lagt inn på psykiatrisk. Så jeg fikk feildiagnose. Plutselig sto det mellom barn eller mor for oss, og vi kom frem til at det å gå gravid da jeg er såpass syk kunne i verstefall endt i tanker om selvmord. Da var valget om abort det aller beste.

Huff, det har vært så slitsomt for meg - og min kjære. Nå ser jeg så frem til å bli ferdig med dette slik at jeg kan fokusere på å utrede sykdommen min og fokusere på å bli frisk en gang for alle.

Hvis ingen forstår hvorfor jeg velger abort nå - da er vedkommende fullstendig uten empati.

Jeg er 5 uker på vei, og embryoet er trolig dødt etter hva undersøkelsen i dag viste.

Det tærer på forholdet - jeg vil så gjerne bli ferdig nå :(

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Godt at d er et fritt valg, vet ikke hva jeg hadde gjort selv. Derfor orker jeg ikke finne meg kjæreste før jeg har passert overgangsalderen.. Grunnen er at jeg vil ikke bli gravid etter litt sengekos, mest fordi jeg vet at jeg hadde måttet ta abort desverre selv om jeg elsker unger :trist:

Grunnen er at jeg har leddgikt, og med sterke smerter og sterke medisiner kan d føre til skader på både meg selv og foster. Inntil for få uker siden var jeg sterk motstaner av abort, nå ser jeg at d KAN være nødvendig i noen tilfeller. Jeg syns EGENTLIG dere er modige som står fram med deres historier..

Gjest Gjest
Skrevet

Godt at d er et fritt valg, vet ikke hva jeg hadde gjort selv. Derfor orker jeg ikke finne meg kjæreste før jeg har passert overgangsalderen.. Grunnen er at jeg vil ikke bli gravid etter litt sengekos, mest fordi jeg vet at jeg hadde måttet ta abort desverre selv om jeg elsker unger :trist:

Grunnen er at jeg har leddgikt, og med sterke smerter og sterke medisiner kan d føre til skader på både meg selv og foster. Inntil for få uker siden var jeg sterk motstaner av abort, nå ser jeg at d KAN være nødvendig i noen tilfeller. Jeg syns EGENTLIG dere er modige som står fram med deres historier..

Og legen har ikke nevnt sterilisering for deg? Siden dette er en kronisk tilstand vil du trolig kvalifisere til å få det dekket.

Gjest Gjest
Skrevet

Og legen har ikke nevnt sterilisering for deg? Siden dette er en kronisk tilstand vil du trolig kvalifisere til å få det dekket.

Nei, har heldigvis ikke så lenge igjen til overgangsalderen (er 46), så innen d er klart er jeg godt i gang med d.. Har nok så vidt begynt å ane den, så da slipper jeg nok operasjon!

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, har heldigvis ikke så lenge igjen til overgangsalderen (er 46), så innen d er klart er jeg godt i gang med d.. Har nok så vidt begynt å ane den, så da slipper jeg nok operasjon!

Da kan jeg forsåvidt forstå at du ikke vil ta risikoen med operasjon. Men det kan fortsatt ta en 10 år eller så får du er 100 % sikker.

Gjest Gjest
Skrevet

Da kan jeg forsåvidt forstå at du ikke vil ta risikoen med operasjon. Men det kan fortsatt ta en 10 år eller så får du er 100 % sikker.

Er rimelig sikker + at de 5 gangene jeg har vært operert i mitt liv har såret blitt betent av sykehusbakterier HVER ENESTE GANG! Noen er uhelddig :sad:

Gjest Trådstarter
Skrevet

Dagene går så sakte nå.

Jeg lever ikke, jeg bare er. Ser så frem til lørdag, da er det muligens over. Sitter i skrivende stund i senga, med musikk på øret. Stirrer i veggen, lytter til lyden av regnet og bare venter.. Å vente er alt jeg kan gjøre. Helt knust er jeg. Dette er det tyngste jeg har opplevd.

Gjest zebra:)
Skrevet

Så behold babyen i magen da vel...?:)

AnonymBruker
Skrevet

Etter som det du skriver gjør du et riktig valg for deg..

Jeg har selv tatt kirurgisk abort, pga jeg var veldig langt på vei.

Føler jeg ikke hadde så "god" grunn som deg til å ta abort.

Men for meg var grunnen godt nok.

Jeg har aldri tatt et så smart valg, jeg hadde fått termindatoen så når den datoen kom hadde jeg det litt vanskelig, men når det er det riktige valget så kommer man over det

Lykke til :klemmer:

Skrevet

I dag er jeg 5 uker og to dager på vei, men på grunn av at de ikke ser noe som helst på ultralyd og at hcg ikke steg "nok" på to dager i følge reglene deres må jeg vente en uke for å igjen ta ny ultralyd.

Jeg er helt knust. Jeg går gravid og ønsker ikke å være det, og de kan ikke gjøre noen ting før de ser "noe" på ultralyd.

Hva om de ikke ser noe til uka heller? Skal jeg bare gå her og ha det vondt til noe dukker opp?

Noen som har vært i min situasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...