Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?

Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

En jeg gikk i klasse med før har kalt datteren sin Amathea.

I utgangspunktet et fint navn, men får meg til å lure på om hun har oppkalt datteren sin etter stiftelsen Amathea Med tanke på at hun ble uplanlagt gravid (faren er i hvert fall ikke med i bilde) og at hun var ung.

Huff, den var litt ironisk ;)

Namnet høyrest dessutan ut som a'Mathea (ho Mathea).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sivert Lorang med søster Ylva Ovidia og bror Elmert Skjalg. Snodige navn.

Også kjenner jeg til en med en forferdelig sammensetning: Kurt Arvid. Han bruker begge. Jo, og Arnt Remi.

Og en som heter Ryan. Heilnorsk og det uttales ikke på engelsk, men rett frem med norske lyder RYAN.

Og Ryan heter kanskje Ryan-Andre, og er bror til Arnt-Remy...?

Litt skummelt med så lett gjenkjennelige navn...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jørund - fordi det høres virkelig ut som et jentenavn, men det er et guttenavn.

Dagmar - fordi det virkelig høres ut som et guttenavn, men det er et jentenavn.

Jørund er guttenavn, Jørunn er et jentenavn; uttales likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Ryan heter kanskje Ryan-Andre, og er bror til Arnt-Remy...?

Litt skummelt med så lett gjenkjennelige navn...

Nei. Heter bare Ryan, og har så vidt jeg vet bare en søster. (de to jeg nevnte bor i hver sin del av landet og) Men kanskje Ryan er mer brukt enn jeg aner. Tok et søk på SSB, det er vist mye vanligere enn jeg trodde:

Det er 147 menn som har Ryan som første fornavn.

Det er 53 menn som har Ryan som eneste fornavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Broren min kjente ham også. Kjempe kult, egentlig. (Tror det er den samme fyren, i og med at jeg tror ingen andre har gjort det samme)

hehe... verden er ikke stor :P men han har jo en usedvanlig stor omgangskrets da! aller aller aller mest sannsynligvis er det den samme karen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet om en som het Onar Onarheim og bodde på Onarheim..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Det er flere som påstår det finnes/fantes ei dame som heter/het Bolla Bolle. Heldigvis er/var hun ikke overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bolle som etternavn vet jeg noen som heter.

Tidligere fiskeriminister Eivind Bolle, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også flere som heter Bolle til etternavn. Og ei som het Bolla til fornavn. Men det var visstnok bare et kallenavn hun fikk som barn, og som ble sittende. Ikke var hun tykk heller!

Arctander har jeg nylig truffet, og jeg må innrømme at jeg syns det er et veldig merkelig navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Nei det er sant, men det er ikke poppis navn heller. Men jeg digger navnet mitt! :nigo:

er det ikke? (poppis altså) Jeg gikk i klasse med 2 stk på ungdomsskolen som heter akkuratt det samme som deg, og har møtt noen flere i ettertid også :sjenert:

Endret som ledd i rydding.

Phaedra,adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peder Kjell, Tjøstolv og Torje er vel det rareste jeg har vært borti. :)

:skratte: Det gikk litt fort i svingene, og jeg tenkte "Herregud, Tonje er vel ikke noe rart navn?". Jaja, så feil kan man ta!

Har møtt på en Storm og Frost.

Synes dette er veldig spesielle navn men kan ikke unngå å synes de er tøffe :P

Kjenner en Storm jeg også. Han het egentlig noe sånt som Jon Kristian, Alf Kristoffer eller noe i den gata, men ville ha et mer "black metal"-navn... :sjenert:

Nå skal jeg snart slutte å kuppe denne tråden, men kommer stadig vekk på ting.

Jeg kjenner og en Brian, Grace og en Jean som uttaler navnet sitt rett fram på norsk og attpåtil påpeker det hver gang de presenterer seg selv :fnise:

Må få dette inn med teskje, jeg... Så læreren roper opp Græis, og hun retter han og sier "Nei, jeg heter GRASE!"? :sjenert:

___

Var kjæreste en Idar (dette er et gammelt navn, men alle trodde kjæresten min het Ida...). Har også møtt Åne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en kar som heter Jul Geir, men akkurat i påsken kaller han seg Påske-Geir. :fnise:

På barneskolen hadde jeg en lærer med navnet Fred (som i krig og fred). Ganske spesielt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Øyvor er et litt rart jentenavn, men det er nå bare min mening. Jeg har også hørt at det var en dame på Vestlandet som hette Rosa (fornavn) Bleie (etternavn). Huff, stakkars dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jarand (det rareste navnet jeg vet om....)

Øydis

Perly

Modgunn

Charles (ikke som i engelsk-uttalt Charles, men på norsk; scharless)

Kairith

Øygunn

Louis-Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...