Gå til innhold

Les Miserables


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Synes ikke den var noe særlig. Enig i "god kveld Norge" som ga den terningkast 2.

Anonym poster: 6ab5d471752fa03e0a4dec7ae73ed4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var det du ikke likte ved den?

Nå er jeg ikke superfan av musikaler, så det kan jo ha litt å si. Men jeg synes det ble for "nakent" når de sang, med for lav musikk i bakgrunnen.

Hadde håpet filmen skulle gitt meg litt mer, synes rett og slett den ble for tam. Men hver sin smak :)

Anonym poster: 6ab5d471752fa03e0a4dec7ae73ed4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dessverre offer for dårlig lyd i salen jeg også. Den var rett og slett alt for lav - når jeg ser en musikalfilm så vil jeg fylles av musikk, ikke måtte sitte og lytte etter den.

Men for min del så ødela Russell Crowe mye av opplevelsen. Ikke for det, filmen var kjempebra. Men jeg satt bare og gledet meg til han skulle ta selvmord... Han var jo så opptatt av å synge riktig at han helt glemte å legge litt sjel i sangen sin. Flatt og utrolig kjedelig..

Anne Hathaway synes jeg gjorde en fantastisk tolkning av Fantine. Fikk helt vondt inni meg når hun sang "I dreamed a dream" - det var noen intense og såre minutter!

Også synes jeg Enjolras var fabelaktig i rollen sin, og Gavroche var akkurat slik jeg "ville" han skulle være. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dessverre offer for dårlig lyd i salen jeg også. Den var rett og slett alt for lav - når jeg ser en musikalfilm så vil jeg fylles av musikk, ikke måtte sitte og lytte etter den.

Men for min del så ødela Russell Crowe mye av opplevelsen. Ikke for det, filmen var kjempebra. Men jeg satt bare og gledet meg til han skulle ta selvmord... Han var jo så opptatt av å synge riktig at han helt glemte å legge litt sjel i sangen sin. Flatt og utrolig kjedelig..

Anne Hathaway synes jeg gjorde en fantastisk tolkning av Fantine. Fikk helt vondt inni meg når hun sang "I dreamed a dream" - det var noen intense og såre minutter!

Også synes jeg Enjolras var fabelaktig i rollen sin, og Gavroche var akkurat slik jeg "ville" han skulle være. :-)

Elsket den jeg også. Dessverre var lyden i kinosalen ræva, så gleder meg til å kunne se den i min egen stue. :-)

Hvilken kino var dere på?

Jeg var på Saga i Oslo. Ble skuffet over at lyden kom fra skjermen, til tross for at de har veggene "stappet" med høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så den på fredag, og simpelten elsket den! Ja, enkelte sangprestasjoner kunne vært noe sterkere, men på den annen side - hvor enkelt er det å synge høy tenor på en vakker måte når hele ansiktet og luftveien er fulle av både snørr og tårer?

Må sees igjen, og kommer til å havne i DVD-samlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den for øvrig på Colosseum, og er enig i at lydbildet var "feil". Det burde vært høyere lyd i en del scener (eller jevnt over), men det har vel med hvordan de har valgt å mastre filmen. For når man er på musikal på teateret, så kan det være vanskelig å skilne teksten når det er "flersang" siden de synger ulike tekster og melodier oppå hverandre, men her var det mastret slik at man hørte hvert et ord i den type sang. Noe jeg tror gikk på bekostning av musikkintensitet.

Sippet meg gjennom på fredag, litt forstyrret av at en skoleklasse satt rett ved, mange av dem kunne null og niks om filmen, de hostet, fniste og oppførte seg slett ikke slik jeg er vant til at teaterpublikum oppfører seg. Fniste under alle de sarte, dypt emosjonelle scenene etc. Og på vei ut hørte jeg fra noe av de: "Jeg visste ikke at det skulle være så mye om den franske revolusjonen, lizzom, trodde det var mer romantikk, jeg!" Doh...

Gleder meg til å se den i en mindre sal med et noe mer dedikert publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket den! Der jeg så den var lyden utrolig bra, og jeg har ingenting å klage på. Er helt uenig med de dårlige terningkastene den fikk. Den er fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forresten at det kommer en extended edition på DVD, der sangdelene som er kuttet ut er med. Jeg savnet Grantaires vers i Drink With Me sårt, og også introen til On My Own og The Robbery. Da særlig førstnevnte, uten det får man jo egentlig ikke noe som helst innblikk i hans karakter, han er bare en tilfeldig student med en vinflaske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sippet meg gjennom på fredag, litt forstyrret av at en skoleklasse satt rett ved, mange av dem kunne null og niks om filmen, de hostet, fniste og oppførte seg slett ikke slik jeg er vant til at teaterpublikum oppfører seg. Fniste under alle de sarte, dypt emosjonelle scenene etc. Og på vei ut hørte jeg fra noe av de: "Jeg visste ikke at det skulle være så mye om den franske revolusjonen, lizzom, trodde det var mer romantikk, jeg!" Doh...

Usj, jeg kjenner typen. Man mister litt troen når man hører fjortiser som sitter i nærmere tre timer uten å skjønne hva filmen handler om eller hvilken tidsepoke det skal forestille. Noe som selvsagt ikke hindrer dem i å ødelegge filmen for alle andre.

Anonym poster: a92fa6b8bfc8893b523cc7a5ef36f3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Jeg er helt uenig med det som blir sagt her, ihvertfall :) Så den på kino i Bergen, lyden var perfekt og ALLE holdt kjeft under hele filmen (Som forsåvidt er et godt tegn :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt uenig med det som blir sagt her, ihvertfall :) Så den på kino i Bergen, lyden var perfekt og ALLE holdt kjeft under hele filmen (Som forsåvidt er et godt tegn :fnise: )

Lyden var heldigvis god på Prinsen i Trondheim og. Kan tenke meg det er jækla kjipt å se denne filmen med dårlig lyd, musikken er jo så flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Jeg skal se den straks :) Gleder meg jeg, men mulig jeg blir skuffet :P

Jeg tror ikke det er mulig å bli skuffet! Skal se den igjen i helgen jeg :D

Lyden var heldigvis god på Prinsen i Trondheim og. Kan tenke meg det er jækla kjipt å se denne filmen med dårlig lyd, musikken er jo så flott!

Ja, kinoene burde i det minste sørge for skikkelig lyd på en musikal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å bli skuffet! Skal se den igjen i helgen jeg :D

Jeg ble ikke skuffet nei! Så den i KP1 i Bergen, og synes det var en flott opplevelse. Eneste som var litt merkelig var Russell Crowe sin rolle. Ellers synes jeg de andre skuespillerprestasjonene var fantastiske. Spesielt Anne Hathaway og Hugh Jackman! Følte deres pain i flere øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk film! Jeg ble gledelig overrasket over hvor bra den var! Er så glad i både boken og musikalen så hadde så lyst til at den skulle nå opp!

Syns også Russell Crowe ble litt stiv, men skuespillet var på plass, om ikke sangen. Også manglet det litt på samspillet mellom han og Jackman synes jeg.

Jeg er helt forelsket i "Bring Hime Home" så den var en stor skuffelse musikalsk sett, men fremførelsen og følelsene reddet den alikevel. Det var liksom litt lov at det ikke var så perfekt som feks når Alfie Boe sang den sist jeg såg det live, filmen var råere og mer realistisk og ikke like polert som stykket er.

Noe som overrasket meg litt var at jeg syns Sascha Baron Cohen gjorde for lite ut av rollen sin, noe jeg aldri har følt at han har gjort før, Thénardier er så mye mer enn hva han fikk vist syns jeg.

Litt svak Cosette av Amanda Seyfried, ble for høyt for henne tror jeg og jeg tror faktisk de kunne ha kommet unna med å legge det ned litt for hun. Utrolig fin "A Little Fall of Rain" og "Empty Chairs and Empty tables". Gråt som en galning.

Gliste som en tulling når Colm Wlkinson dukket opp på skjermen ja, kjempekoslig at han fikk en rolle! :) Rørende og flott film alt i alt, og en verdig adaptsjon av både bøkene og musikalen.

Fikk veldig lyst til å se den igjen nå merket jeg!

*leif. og hvordan staves adaptsjon egentlig? ser helt feil ut føler jeg

Endret av AryaUnderfoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kino var dere på?

Jeg var på Saga i Oslo. Ble skuffet over at lyden kom fra skjermen, til tross for at de har veggene "stappet" med høyttalere.

Jeg var på Ullensaker kino. Lyden kom bare fra skjermen der også, selv om veggene også der er "stappet" med høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forresten at det kommer en extended edition på DVD, der sangdelene som er kuttet ut er med. Jeg savnet Grantaires vers i Drink With Me sårt, og også introen til On My Own og The Robbery. Da særlig førstnevnte, uten det får man jo egentlig ikke noe som helst innblikk i hans karakter, han er bare en tilfeldig student med en vinflaske.

Er ikke Drink with me med?? :daane: Jeg må pent vente til 21 mars! Da den ikke har premiere her før da...teite landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen menn som har sett den? Tenker å dra på kino på søndag med et par venninner og vet ikke helt til hvilken. Er egentlig mer actiontype og lyst å se Jack Reacher også, men har sett traileren til denne og er en gripende film som man burde få med seg.

Så hva har mennene å si?

Mann 28

Anonym poster: 636b5f684403655ed49b77786910170e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...