Gå til innhold

Les Miserables


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Gjest Anuket

Jeg har sett den første teaseren for Les Miserables filmen, og som jeg gleder meg! Fikk gåsehud :rodmer: (ja jeg er litt rar, lever meg lett inn i ting :fnise: )

Uansett her er den!

Hva synes dere? Bra? Ikke bra?

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jeg elsker Les Mis! Hadde faktisk ikke fått med meg denne filmatiseringen, så nå er det bare å begynne å glede seg :D Fikk også gåsehud faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aye, jeg gleder meg masse :rodmer:

(Var litt småskuffa over at Spacey ikke er med, men han er vel travel nok for tida)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Spacey? :)

Ja jeg ble enda mer klar for filmen etter å ha sett teaseren, tror jeg er frelst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett han som spiller Marius i serien Tess og d'Urbervilles og jeg likte ham der. Han har et spesielt ansikt, men han spiller godt. Tror han blir god i rollen.

Jeg har ellers sett forrige utgave med Liam Neeson, men det skal bli artig å se musikalversjonen.

Enda en grunn til at det blir en god filmjul i år (i tillegg til Hobbiten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spacey? :)

Ja jeg ble enda mer klar for filmen etter å ha sett teaseren, tror jeg er frelst :fnise:

Var ikke noe rykter eller noe, jeg har bare fått opp øya for hvor god han er som musikalartist (i tillegg til alt annet han gjør) - kan anbefale å ta en titt på Beyond The Sea hvor han blant annet gjør en av de beste versjonene av Mack the Knife fra Tolvskillingsoperaen jeg noensinne har hørt :)

Les heller boken

Har lest den, opptil flere ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, gleder meg, gleder meg!!!

Jeg elsker Les Misérables. Har lest boken, sett konsertoppsetning i Oslo Spektrum (hvor storesøster sang i koret), sett 10th Anniversary Concert mange ganger, sett 25th Anniversary Concert, sett de to spillefilmene som allerede er gitt ut og hørt på alle de forskjellige albumene.

Fikk gåsehud og tårer i øynene av teaseren det ble linket til der. GLEDER MEG!

Les heller boken

Hvorfor må det ene utelukke det andre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Gleder meg, gleder meg, gleder meg!!!

Jeg elsker Les Misérables. Har lest boken, sett konsertoppsetning i Oslo Spektrum (hvor storesøster sang i koret), sett 10th Anniversary Concert mange ganger, sett 25th Anniversary Concert, sett de to spillefilmene som allerede er gitt ut og hørt på alle de forskjellige albumene.

Fikk gåsehud og tårer i øynene av teaseren det ble linket til der. GLEDER MEG!

Hvorfor må det ene utelukke det andre? ;)

Jeg og! :hoppendeglad: Jeg hopper nesten av glede :fnise:

Oi! Storesøsteren din sang i koret! Det er stort! :jepp:

Jeg skal lese boken i sommer, da har jeg endelig tid! Eksamenstiden er snart over :sjenert:

Håper det kommer flere teasere/ trailere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! :hoppendeglad: Jeg hopper nesten av glede :fnise:

Oi! Storesøsteren din sang i koret! Det er stort! :jepp:

Jeg skal lese boken i sommer, da har jeg endelig tid! Eksamenstiden er snart over :sjenert:

Håper det kommer flere teasere/ trailere snart!

Var ganske stolt over storesøstra mi da, ja! :) Hun gikk på en musikklinje på VGS, så det var slik hun endte opp i koret på Les Mis. Ganske kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også. Er litt redd for at jeg kommer til å hate den, siden jeg har et veldig sterkt forhold til musikalen, og jeg er en smule redd de vil "ødelegge" den, men ut i fra det jeg hører og har sett virker den ganske lovende. Jeg liker Anne Hathaways versjon av I Dreamed A Dream, veldig sår og emosjonell, og jeg skjønner at den må være litt mindre dramatisk og perfekt sunget når det er film i stedet for scene.

Håper de ikke fremstiller Javert som bare bad guy, som en del moderne storfilmer har en tendens til å gjøre. Antagonist må være ond virker det som Hollywood synes :P

Er også uendelig glad for at de har klart å få Colm Wilkinson med :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Gleder meg også. Er litt redd for at jeg kommer til å hate den, siden jeg har et veldig sterkt forhold til musikalen, og jeg er en smule redd de vil "ødelegge" den, men ut i fra det jeg hører og har sett virker den ganske lovende. Jeg liker Anne Hathaways versjon av I Dreamed A Dream, veldig sår og emosjonell, og jeg skjønner at den må være litt mindre dramatisk og perfekt sunget når det er film i stedet for scene.

Håper de ikke fremstiller Javert som bare bad guy, som en del moderne storfilmer har en tendens til å gjøre. Antagonist må være ond virker det som Hollywood synes :P

Er også uendelig glad for at de har klart å få Colm Wilkinson med :rodmer:

Jeg har troen på Russell Crowe som Javert, han er ganske flink, men jeg har aldri hørt ham synge før! Så det blir jo litt nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har troen på Russell Crowe som Javert, han er ganske flink, men jeg har aldri hørt ham synge før! Så det blir jo litt nytt

Han er jo absolutt rette typen, tror ikke han kommer til å ha noe problem med rollen. Håper sangstemmen er der! Har hørt ham synge litt, men ikke noe som virkelig har vist frem stemmer hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Var ganske stolt over storesøstra mi da, ja! :) Hun gikk på en musikklinje på VGS, så det var slik hun endte opp i koret på Les Mis. Ganske kult!

Å! Jeg misunner virkelig dem som har flotte sangstemmer, da kunne jeg i alle fall ha sunget sangene uten å føle at jeg ødelegger dem totalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les romanen! Den handler om hvordan samfunnes lovmessighet krenker og tråkker det gode i enkeltpersoner.

En spesiell god film til mennesker som elsker loven bare på grunn av at loven er en lov.

Den elendige er helten og samfunnsloven beskrevet av politimannen javiar er faktisk det aller beste som er skrevet litteraturisk i møtet mellom den anklagede og anklageren. Heldigvis tar javert livet av seg da det går opp for politimannen at loven er ett hån mot menneskeheten.

Må bare avslutte med en victor hugo sitat, - bare se forskjellen på en rettferdig mann og en dommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Les romanen! Den handler om hvordan samfunnes lovmessighet krenker og tråkker det gode i enkeltpersoner.

Boka er fantastisk ja, en av mine favoritter. Den har blitt lest en god del ganger allerede, men ble litt nostalgisk og begynte på nytt for noen dager siden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg også. Har sett den mange ganger på uliker scener. Håper bare premieren faktisk blir i julen. Jeg synes alltid at premieredatoen på filmer blir utsatt og utsatt når den legges ut lenge i forveien. Men absolutt verdt å vente på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledings! Det ser jo faktisk ut som om de har gjort litt rett. Premiere 21 desember as of now. Får håpe det holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Jeg har faktisk sett musikalen i London for mange år siden. Var vel ikke mer enn 11-12 år, men den satte definitivt spor!

Har ikke lest boken, er den å finne på norsk?

Gleder meg til den filmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...