magnhild Skrevet 3. februar 2004 #1 Del Skrevet 3. februar 2004 Er det noen som har erfaringer med eBay? Jeg har funnet så mange fine kjoler og prisene er jo helt utrolige! :o Nesten som at jeg bestiller en hel masse på en gang. Hvordan er det med moms, toll, shipping (det står jopå siden...) Noen som vet?? Klem Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanine Skrevet 3. februar 2004 #2 Del Skrevet 3. februar 2004 moms er 24 % av kjole og frakt, og toll er 13 % av kjole og frakt. Shipping kommer nok an på fra hvilket land den skal sendes og hvor tung den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 3. februar 2004 13% av kjole og frakt i toll, er det kjole og frakt inkludert moms, eller uten moms? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanine Skrevet 3. februar 2004 #4 Del Skrevet 3. februar 2004 Du regner 13% av kjole og frakt + 24% av kjole og frakt. Altså du betaler ikke toll av momsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 3. februar 2004 Takk! Har du erfaringer med ebay? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanine Skrevet 3. februar 2004 #6 Del Skrevet 3. februar 2004 nei har ikke erfaring med dem. Men har bestilt fra usa, fra bridesave, så jeg begynner å få erfaring med hva ting koster... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2004 #7 Del Skrevet 3. februar 2004 Nå har ikke jeg kjøpt noen brudekjole på ebay, men jeg har kjøpt mange andre ting og noen har kostet over 200 kroner. Jeg har aldri betalt noe moms eller toll, fordi tingene er sendt fra en privatperson som gave. Jeg har riktignok betalt tingene på forskudd, men har til dags dato aldri hatt noen problemer med selgerene der. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 8. mars 2004 #8 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har lurt å by på en pakke klær fra ebay, men sendemåten internasjonalt står oppført som UPS. Slik jeg har forstått det sender ikke UPS til post bokser. Noen som vet om dette er tilfelle, og hva man da gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. mars 2004 #9 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har kjøpt en hel masse fra Ebay. Alle kjøpene har gått smertefritt. Gjorde ett slørkupp og betalte 175 kroner for et nytt fint slør - og det var med porto! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 8. mars 2004 #10 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har også kjøpt en del gjennom ebay, men det ser ut som at store pakker blir sendt med UPS pga størrelse og porto og det er det jeg lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelwyn Skrevet 9. mars 2004 #11 Del Skrevet 9. mars 2004 Har samme erfarinegene som Arwen, at så lenge de som du kjøper hos noterer det som gift/gave, så får du det tollfritt inn i Norge. (Derfor blir min kjole 1400,-!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå