Gå til innhold

Sykemelding under mensen

Fremhevede innlegg

Gjest airam90
Skrevet

Nei, da er ikke p-sprøyte et lurt alternativ! Og det med barn har jeg også hørt, men for mange er jo det uaktuelt, spesielt for unge.

Da anbefaler jeg i alle fall å finne en akupunktør som kanskje i tillegg også driver med soneterapi :) Det hjalp i hvert fall helt utrolig for meg! Har ikke hatt slike veer-smerter på utrolig lenge pga det. Fraværet mitt på skolen gikk drastisk ned, og jeg var heller ikke lenger redd for å søke jobb med tanke på at jeg kanskje måtte være borte derfra i perioder.

Edit: skrivefeil

Ja, vi ønsker oss barn selv om vi er unge og føler en alder av 23 er fin alder å bli mamma for første gang :)

Vi skal kjøpe hus nå til høsten og begge har jobb(jeg er jo ute etter ny da) så føler ikke vi har noen grunner til å ikke få barn :) hihi.

Soneterapi høres veldig interessant ut! ;) Skal sjekke opp i dette.

Hvor mye betaler du for en behandling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Ja, vi ønsker oss barn selv om vi er unge og føler en alder av 23 er fin alder å bli mamma for første gang :)

Vi skal kjøpe hus nå til høsten og begge har jobb(jeg er jo ute etter ny da) så føler ikke vi har noen grunner til å ikke få barn :) hihi.

Soneterapi høres veldig interessant ut! ;) Skal sjekke opp i dette.

Hvor mye betaler du for en behandling?

Å så utrolig koselig :) Deilig når alt er på plass! :rodmer:

Hm, jeg er litt usikker på det. Det var en kollega av mamma som drev med dette så siden de kjente hverandre, fikk jeg det litt billigere. Men det varierer uansett fra klinikk til klinikk, så du kan jo google/høre med de i nærområdet ditt? :)

Det holder jo ikke bare med èn behandling, men etter jeg var der så og så mange ganger, dro jeg ikke tilbake og smertene kom heller ikke tilbake. Så selv om du må bruke et par tusen på behandling er det virkelig verdt det, siden du sliter sånn som du gjør! Tenker jeg da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også ekstreme menssmerter og har vært utredet, men de finner ingen synlig årsak. I vår familie er sterke menssmerter vanlig og jeg har vært så heldig å virkelig få de.

Hormonprevansjon hjelper ikke hos meg. Jeg har også prøvd ut masse alternativt uten noe bedring.

Nå bruker jeg sterke smertestillende jeg til slutt fikk hos lege og det tar ihvertfall toppene så jeg i det minste slipper å være sengeliggende.

Hos meg hjalp det lite å få barn forresten.

Du bør få en skikkelig utredning med tanke på endometriose og skikkelig smertestillende.

Gjest Mortil2
Skrevet

Lavkarbo fikset meg. :) helt utrolig, proevd alt men det var det eneste som funket.

Gjest airam90
Skrevet

Jeg har også ekstreme menssmerter og har vært utredet, men de finner ingen synlig årsak. I vår familie er sterke menssmerter vanlig og jeg har vært så heldig å virkelig få de.

Hormonprevansjon hjelper ikke hos meg. Jeg har også prøvd ut masse alternativt uten noe bedring.

Nå bruker jeg sterke smertestillende jeg til slutt fikk hos lege og det tar ihvertfall toppene så jeg i det minste slipper å være sengeliggende.

Hos meg hjalp det lite å få barn forresten.

Du bør få en skikkelig utredning med tanke på endometriose og skikkelig smertestillende.

Ja, jeg vurderer virkelig å undersøke meg for endometriose. Jeg har alle tegnene på det bortsett fra den ene som jeg ikke vet enda.

Er SÅ redd for å ikke kunne få barn :S

Bør jeg undersøke meg før vi skal prøve å bli gravide, eller finne det ut etterhvert om jeg ikke skulle bli gravid etter noen måneder? Eller eventuelt etter jeg har blitt mamma (håper heller på denne delen).

Smerter før og under menstruasjonen (noen få har smerter gjennom hele syklusen)

Smerter ved eggløsning

Smerter ved samleie

Infertilitet ( denne vet jeg ikke enda sefølgelig)

Smerter ved avføring og/eller vannlating

Forstoppelse og/eller diarè

Tretthet, utmattelse, lavt energinivå

Kvalme

Kraftig og/eller uregelmessige blødninger

Smerter i korsryggen

Lav feber

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet også før med voldsomme menssmerter. Jeg måtte ta virkelig tak i kostholdet mitt og trene knallhardt for å komme meg gjennom smertene. Unngå alt av meieriprodukter og sukker. Faste et par dager før jeg fikk mensen. Trening 6-7 dager i uken, inkl hard kondisjonstrening og yoga.

AnonymBruker
Skrevet

å kutte ut melk ,sukker og mel har ikke noe å si på menssmerter av denne skalaen

Ikke alle klarer trening heller.Jeg er en av de.

Faste? Her er det mye rart og ikke noe vitenskapelig.Bare synsing og placebo

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

å kutte ut melk ,sukker og mel har ikke noe å si på menssmerter av denne skalaen

Vel, for meg hjalp faste, siden jeg fikk brekninger under mensen. Etter faste hadde jeg iallefall ikke noe å kaste opp.

Og problemet når man har sånne smerter under mensen er at man ofte ikke får noe hjelp av skolemedisinen. Man går til legen, men de har ingen løsning.

Jeg hadde også problemer i forhold til jobben. Heldigvis hadde jeg en kontorjobb med fleksitid og hjemmekontorløsning. man har tross alt kun 3 egenmeldinger i året, mens mensen gjerne kommer 12 ganger i året...

Gjest airam90
Skrevet

Vel, for meg hjalp faste, siden jeg fikk brekninger under mensen. Etter faste hadde jeg iallefall ikke noe å kaste opp.

Og problemet når man har sånne smerter under mensen er at man ofte ikke får noe hjelp av skolemedisinen. Man går til legen, men de har ingen løsning.

Jeg hadde også problemer i forhold til jobben. Heldigvis hadde jeg en kontorjobb med fleksitid og hjemmekontorløsning. man har tross alt kun 3 egenmeldinger i året, mens mensen gjerne kommer 12 ganger i året...

Jeg har brukt opp alle egenmeldingene mine og har vært sykemeldt to ganger begge gangene på 1 uke(pga mensen).

Sjefen min hater meg pga dette og jeg fikk anbefalt å slutte fordi jeg hadde så stort fravær(da disse sykemeldingene).

Så.... Det ødelegger dessverre mye.

Tror ikke å faste eller unngå melk og slikt virker på meg ;) hehe

Gjest airam90
Skrevet

Haha, om jeg skulle ha trent under mensen tror jeg at jeg hadde daua.

Jeg klarer så vidt å skifte stilling i sofaen uten å svime av av smerter x)

Går med bøyd rygg, vaglende som ei høygravid dame når eg skal feks inn på toalettet.

Trener når jeg ikke har mensen, men det er UMULIG når jeg har mensen. Da hadde jeg svimet av...

Gjest airam90
Skrevet

Jeg slet også før med voldsomme menssmerter. Jeg måtte ta virkelig tak i kostholdet mitt og trene knallhardt for å komme meg gjennom smertene. Unngå alt av meieriprodukter og sukker. Faste et par dager før jeg fikk mensen. Trening 6-7 dager i uken, inkl hard kondisjonstrening og yoga.

Tror ikke dette er noe for meg du ;) Jeg spiser sundt, grønnsaker hver dag og frukt.

Brus og snop på lørdager og er slank i god form.

Men å trene når jeg har mensen hadde jeg aldri i livet klart da jeg sliter med å skifte stilling når jeg sitter i sofaen pga smertene.

Det er nok litt mer enn bare mensensmerter dette ser du ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Mye det samme her. Store smerter 2-3 dager, på det nivået at jeg krabbet på do, og sov med bleie i tilfelle smertene skulle lamme meg i løpet av natten. Sukker viste seg å være den store synderen. Har i ettertid fått snakket med en lege om dette, og fikk beskjed om at det kunne være at sukkeret utløste en form for "betennelse".

Er ikke direkte bra ennå, men jeg kan jobbe uten nevneverdige problemer.

Gjest airam90
Skrevet

Mye det samme her. Store smerter 2-3 dager, på det nivået at jeg krabbet på do, og sov med bleie i tilfelle smertene skulle lamme meg i løpet av natten. Sukker viste seg å være den store synderen. Har i ettertid fått snakket med en lege om dette, og fikk beskjed om at det kunne være at sukkeret utløste en form for "betennelse".

Er ikke direkte bra ennå, men jeg kan jobbe uten nevneverdige problemer.

Dette gjelder nok ikke meg da jeg har sukkerstopp(utenom lørdager) frem til bryllupet.

Og jeg har likevondt ;)

AnonymBruker
Skrevet

det er vel og bra å trene og kutte ut sukker og hvetemel, men at det skal ta knekken på alle kroppens plager, det blir for enkelt

Skrevet

Huff, dette høres virkelig ille ut :( Jeg har aldri hatt problemer med menssmerter, og nå er jeg glad for det!

Men jeg ville virkelig pushet på legen for å få en skikkelig utredning. Det skaper såpass store problemer for deg at du bør få en løsning på dette.

Har du vært undersøkt av spesialister? Tenkte på endometriose jeg også, burde virkelig få undersøkt skikkelig. Hvilke undersøkelser har du hatt?

Ikke gi deg om legene ikke finner en løsning, et eller annet er jo galt, og det må da finnes en eller annen medisin mot dette!

Forhåpentligvis blir det bedre for deg når du får barn, eller at du ihvertfall får litt flere behandlingsalternativer når du har fått barn...

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg! :kose:

• 1 måned senere...
Gjest airam90
Skrevet

Huff, dette høres virkelig ille ut :( Jeg har aldri hatt problemer med menssmerter, og nå er jeg glad for det!

Men jeg ville virkelig pushet på legen for å få en skikkelig utredning. Det skaper såpass store problemer for deg at du bør få en løsning på dette.

Har du vært undersøkt av spesialister? Tenkte på endometriose jeg også, burde virkelig få undersøkt skikkelig. Hvilke undersøkelser har du hatt?

Ikke gi deg om legene ikke finner en løsning, et eller annet er jo galt, og det må da finnes en eller annen medisin mot dette!

Forhåpentligvis blir det bedre for deg når du får barn, eller at du ihvertfall får litt flere behandlingsalternativer når du har fått barn...

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg! :kose:

Har nå sluttet på p-ring da vi prøver å få barn :)

Mensen har vært ganske ok den siste gangen jeg hadde, lite smerter og ok blødning.

Det var en drøm :)

Nå har jeg akkurat fått mensen(første naturlige etter p-ring stopp) og jeg lurer enda på om det er en mellomblødning, eller mensen. Om det er mense er det hvertfall ulikt meg å ha det så "fint" under mensen.

Merkelig.

Har vært hos spesialister ja, både i tønsberg, bergen og stavanger(har flyttet en del).

Noen sier jeg ikke har endometriose og kan nesten si de garanterer det. Og andre mener jeg bør sjekke meg.... Men nå prøver vi jo, så om jeg ikke vil bli gravid innen en god stund så vil jeg jo uansett sjekke meg :)

Vet forresten farmor slet med mye av det jeg har, etter hun fikk barn ble hun MYE bedre.

Håååååper det går i arv!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...