Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2004 #21 Del Skrevet 21. februar 2004 Hallo lille venn. Jeg har flere år bak meg i bransjen en du noen gang kommer til å få. Jeg tok utdannelsen min den gangen det het "meglerskolen", lenge før BI kom inn i bilde. Jeg har sittet med sentrale verv både i lokalforeningen og i klagenemda, og vet hvilke meglere som ødelegger bransjen. Og den holdningen og tonen du har til yrke, så skjønner jeg at du er et sånt menneske som vi ikke ønsker i bransjen, og du hadde aldri blitt ansatt i min meglerforretning. Nesten alle sakene vi behandlet i klagenemda, hvor det var saksbehandlingsfeil av megler var megler uten utdannelse!!! Kanskje noe å ha i bakodet når man velger megler? Og du, jeg kjenner svært godt til de meglerene nevt i forrige innlegg. Men om du kjenner bransjen så godt som du later til, burde du vært enig. Medmindre du bare er i bransjen for å tjene penger til deg selv, og ikke tar hennsyn til alle menneskene du jobber for, så holder du ikke lenge uasett. Jeg synes det er fryktlig synd at slike folk får jobb. Bransjen burde ta ett oppgjør med seg selv, faglig leder burde ta et ansvar og bare ansette Eiendomsmeglere fra Bi, evt. advokater/jurister. Hvordan skal bransjen bli tatt seriøst, om foretakene ansetter folk "rett fra gata?" Du og mange fler har en alt for lettvint holdning til det å være megler, håper vi kan få en fortgang i lovendringen slik at bransjen igjen får verdighet og gode arbeidsfohold. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg her en utdanning som eiendomskonsulent. Det er nok til å jobbe som megler. Desuten har jeg 2år med jus fra UIO som jeg sluttet med fordi jeg heller ville jobbe som megler. Ikke vær så over bevikst om at jeg noen gang aldri kommer til å få så mange år i bransjen som du. har en del å som meglerassistent allerede. I dagens samfunn har allle en utdanning og når alle har en utdanning så må man ha noe som får deg til skille deg ut fra andre. Min holdning til bransjen er at det er ikke bare utdanning man trenger for å jobbe som megler. Det hjelper ikke med flere års utdanning og ikke få solgt noe som helst. Meglere lever av provisjon. Så har du mange års utdanning og jebber som megler og ikke får solgt noe som helst så har du ingen lønn!!! Men selge mye og gjør det på riktig måte så lykkes du i eiendoms bransjen!! Jeg er enig med at man ikke skal annsette folk rett fra gata, men har man en god bakgrunn er det nok. Og eiendomsmegler jus og god meglersikk er ikke vanskelig å lære seg. Som jeg har nevnt så er Mi like bra som Bi og gir deg nok kunnskaper om eiendoms brensjen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 23. februar 2004 #22 Del Skrevet 23. februar 2004 Til deg som startet tråden! Jeg tar nå siviløkonomstudiet på BI. Er meget fornøyd med studiet. Jeg ville også bli eiendomsmegler og vil det fortsatt. Jeg satser på å gå ferdig siviløkonomstudiet (og kanskje bygge på med master) og så bygge på for å bli statsautorisert eiendomsmegler. Det koster penger, men jeg er av den oppfatning av at det er verdt det jeg da. All utdanning er fornuftig. Stadig fler her i landet tar høyere utdanning dvs at nivået blir høyere og dermed øker også konkurransen om jobbene. Megler yrket er ustabilt derfor er det greit å ha noe å falle tilbake på eller noe som skiller deg ut fra flokken. Utdannelse er nøkkelen her. Det er mitt råd. De fleste utdannelser som BI tilbyr er fleksible. Om du finner ut at noe ikke er riktig for deg, kan du ofte lett bytte over til noe annet uten å begynne helt på bunnen av igjen. Ellers vet jeg at mange siviløkonomer og jurister jobber som eiendomsmeglere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå