AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Del Skrevet 1. juni 2012 Har sagt ja til å bli med på en jobbsamling og så kommer invitasjonen og det står "ta med badetøy" Jeg har så lite lyst å sprade rundt i badetøy med en haug ukjente gubber. Vet ikke helt hva opplegget er, men merker at det går utover min komfortsone. Lettere for gutta! Jeg vet jo at om jeg nekter være med, så blir jeg stemplet som prippen og vanskelig. Noen som har noen gode råd? Vurderer å droppe hele greia på trass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Del Skrevet 1. juni 2012 Det fikk vi også nå. Har ikke tenkt å ta med badetøy. Det er for kaldt i vannet uansett og det kommer jeg bare til å si. Jeg tror de færreste hos oss kommer til å bade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papilio Skrevet 1. juni 2012 #3 Del Skrevet 1. juni 2012 Kjøp en lett strandkjole eller sarong som du kan ha over, eller hva med en badedrakt? Litt mer dekkende enn en bikini. Dersom det viser seg at opplegget foregår innendørs i basseng kan du si at du ikke tåler klorvann så slipper du unna. Jeg forstår akkurat hva du mener. Jeg sette absolutt ikke pris på slike jobbsamling/teambuildingseventer hvor man må bryte personlig komfortsone. Jeg skjønner at det er ment å være hyggelig, men jeg synes kolleger skal være kolleger, utenom de du selv velger å ha et nærmere forhold til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 1. juni 2012 #4 Del Skrevet 1. juni 2012 Si du har mensen, så blir det stille tenker jeg :D 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. juni 2012 #5 Del Skrevet 1. juni 2012 "Ta med badetøy" betyr som oftest "det finnes bademuligheter for de som vil", ikke "alle skal tvinges til å bade". I krisetilfelle ville jeg løyet på meg at det var et dårlig tidspunkt i måneden for bading... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2012 #6 Del Skrevet 1. juni 2012 La være å ta med badetøy, og på spørsmål så svarer du rett og slett at du ikke trives i badetøy. Når ble det så forbasket vanskelig å være ærlig om slike ting? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Del Skrevet 1. juni 2012 Gjør som de over sier. Allergisk mot klor om du er inne, kaldt om det er ute, eller den uka i måneden. Du skal ikke tvinges til å bade så å droppe hele turen er unødvendig, med mindre du ikke har lyst i det hele tatt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Del Skrevet 1. juni 2012 La være å ta med badetøy, og på spørsmål så svarer du rett og slett at du ikke trives i badetøy. Når ble det så forbasket vanskelig å være ærlig om slike ting? Enig med denne. Bare dropp badetøyet. Og hvis de andre spør om du skal være med å bade, så bare si nei. Du skylder ikke dem en forklaring i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Del Skrevet 1. juni 2012 TA her... Det er vanskelig fordi folk ikke lar deg slippe unna med det. Det er mer; "Nei kom igjen da!", "Ikke vær så kjip", "Kjøp deg en badedrakt da!" og "Vi går og kjøper en badedrakt til deg!" Men i og med at jeg ikke vet nøyaktig hvor og når dette badetøyet skal benyttes så klarer jeg ikke helt å planlegge unnskyldningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #10 Del Skrevet 1. juni 2012 Du kan ikke bare drite i å reise. Slik jeg forstår deg så er dette seminar og da er det oppmøteplikt. Kvinn deg opp! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #11 Del Skrevet 1. juni 2012 TS.. ikke TA Uansett, meg igjen! Bra jeg får litt forståelse og at andre har lignende eller samme erfaring/holdning, da er det ikke bare meg og gjør det litt lettere å gjennomføre "streiken" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #12 Del Skrevet 1. juni 2012 Du kan ikke bare drite i å reise. Slik jeg forstår deg så er dette seminar og da er det oppmøteplikt. Kvinn deg opp! Jeg stilte opp frivillig for en annen fordi jeg trodde jeg var ønsket for å bidra med faglig innhold.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #13 Del Skrevet 1. juni 2012 TS.. ikke TA Uansett, meg igjen! Bra jeg får litt forståelse og at andre har lignende eller samme erfaring/holdning, da er det ikke bare meg og gjør det litt lettere å gjennomføre "streiken" Beklager å si det: du høres ut som ei skikkelig pingle! Tenk å bruke tid og energi på å koke opp bortforklaringer og unnskyldninger. Du skylder ikke kollegaene dine noen ting! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mascha Skrevet 1. juni 2012 #14 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg stilte opp frivillig for en annen fordi jeg trodde jeg var ønsket for å bidra med faglig innhold.. Ups! Ikkje så lett å melde avbud dersom du har satt deg opp på dette frivillig. Du kan kanskje berre reise, bidra med det faglege og så dra heim att? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jie-jie Skrevet 1. juni 2012 #15 Del Skrevet 1. juni 2012 Si at du har sydd hos legen f.eks og skal ikke bade eller vær et voksent menneske å si at "nei, vet dere hva, dette kan ikke dere bestemme". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Del Skrevet 1. juni 2012 "Ta med badetøy" betyr vel bare at det finnes bademuligheter der man skal. Stod noe lignende på sommerfest-invitasjonen jeg fikk fra jobben. Jobber i mannsdominert bransje og har ganske store b00bs, så uaktuelt for min del å sprade rundt i bikini. Blir for rart :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #17 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg kan godt si det som det er, har ingen problemer med det. MÅ ikke ha en unnskyldning, men jeg prøvde å finne en mer human måte å avvise opplegget på. Du vet disse mannfolka blir så jævlig skuffa Drømmen er jo tydeligvis yngre damer i bikini et boblebad. Bransjen jeg jobber i er gubbedominert og ikke veldig moderne, så man blir fort satt i bås som jente. Driter i om jeg blir stempla som "hun pripne søringen"! Eneste kjipe er om svømming er transporten.. da sliter jeg litt uten bikini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zuna Skrevet 1. juni 2012 #18 Del Skrevet 1. juni 2012 Kjøp en 50 talls badedrakt som dekker det meste på Manillusion . Samt ha en løs jakke ,lett å hive av og på. Da er du fullt påkledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 1. juni 2012 #19 Del Skrevet 1. juni 2012 Hvorfor stresse så mye rundt en liten ting? Helt greit at du ikke vil bade, uansett hva årsaken er. Da bare lar du være å ta med badetøy. Kan godt hende at noen spør om du ikke vil være med å bade, eller hvorfor du ikke har med badetøy. Da er det vel ikke verre enn å si at du ikke hadde lyst? Nå er jeg glad i å bade og synes ikke det gjør noe å vise meg fram i badetøy, men hadde jeg likevel ikke hatt lyst til å bade eller sole meg av en eller annen grunn er jeg helt sikker på at det ikke hadde blitt noen vanskelig situasjon. Verken ubehagelig eller dårlig stemning. Sånne situasjoner blir som regel ikke verre enn man gjør det til selv. Litt det samme som å ikke drikke på fest. Synes mange overdriver litt hvor vanskelig det er. Man kommer langt med en lett og positiv holdning og mye godt humør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2012 #20 Del Skrevet 1. juni 2012 Gjest #6 her igjen. Ikke si at du har sydd. Ikke si at du har mensen. Ikke lyv! Bare si "jeg har ikke med badetøy, for jeg skal ikke bade". Hva skal de gjøre da? Om de sier at du skal kjøpe badedrakt, så svarer du "jeg skal ikke bade". Om de da sier at de vil kjøpe badedrakt til deg, så svarer du "dere skal ikke kjøpe badedrakt, for jeg skal ikke ta den på". Hva skal de gjøre da? Kjøpe badedrakten, dra av deg klærne, tvinge på deg badedrakten og hive deg ut i vannet? Seriøst? Om de etter så klare beskjeder er så teite at de kjøper en badedrakt til deg, javel, da har du en badedrakt du kan bruke i en annen anledning når du faktisk har planer om å bade. At de bruker penger på deg når du har gitt dem beskjed om at det er bortkastet, er deres problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå