Gå til innhold

Ville du lest bok om en jentes liv


AnonymBruker

  

48 stemmer

  1. 1. Ville du lest boken?

    • Ja
      17
    • Nei
      24
    • Vet ikke
      7


Anbefalte innlegg

Hvis det skulle vært skrevet en bok om omsorgssvikt, vanskelig oppvekst, voldtekt, venneproblemer, opplevelse av å prøve å reparere alt dette, kjærlighet, vold og slikt i en bok. Boken skrevet av ei ung jente og sett fra hennes side gjennom hele oppveksten og starten av voksenlivet. Ville du lest den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det skulle vært skrevet en bok om omsorgssvikt, vanskelig oppvekst, voldtekt, venneproblemer, opplevelse av å prøve å reparere alt dette, kjærlighet, vold og slikt i en bok. Boken skrevet av ei ung jente og sett fra hennes side gjennom hele oppveksten og starten av voksenlivet. Ville du lest den?

Ts. Hva gjør at dere ville lest en slik bok?

Hvis du ikke vil lese den, hva er så grunnen til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok lest den om jeg hadde hatt mulighet. Er over gjennomsnittet interessert i den psykiske reaksjonen på traumer. Hadde vert ekstra interessant for meg og lese om boken er skrevet i "jeg-"form, for å relatere meg bedre til jentas følelser og for å bli kjent med HENNES reaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet, nei.

Jeg leser skjeldent, og når jeg først setter meg ned, så vil jeg lese noe bra. Sånne ting blir bare stress for meg,jeg ender opp med å være lei meg og preget av det. Smak og behag, jeg liker bøker som gjør at du må tenke gjennom ting eller to,men klart, hadde boken vært velskrevet og hatt en bra begynnelse og slutt så kan det hende at jeg hadde lest den..

Men syns at du beskrev veldig mange bøker akkurat nå..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok lest den om jeg hadde hatt mulighet. Er over gjennomsnittet interessert i den psykiske reaksjonen på traumer. Hadde vert ekstra interessant for meg og lese om boken er skrevet i "jeg-"form, for å relatere meg bedre til jentas følelser og for å bli kjent med HENNES reaksjoner.

Ts. Tenker litt på det at jeg virkelig liker å skrive og har mye å fortelle.

Jeg tenker også mye på hvilke feller det er lett å havne i når man skriver en sånn bok.

Foreløbig er det bare å skrive. Skrive litt hver dag og tilslutt har jeg mange sider.

Hvis du tenker at jeg skriver en slik bok, hva kan det verste utfallet bli i dine øyne?

Om du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Nei. Jeg har lest mange bøker med et slikt innhold,

hvor bøkene sikkert er mer en form for terapi for forfatteren

enn hva historien er lesbar for andre mennesker.

At du har opplevd å være utsatt for incest eller voldsoffer

betyr ikke at du er en glimrende forfatter.

Som leser ønsker jeg å få noe mer enn bare "nok en trist historie"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet, nei.

Jeg leser skjeldent, og når jeg først setter meg ned, så vil jeg lese noe bra. Sånne ting blir bare stress for meg,jeg ender opp med å være lei meg og preget av det. Smak og behag, jeg liker bøker som gjør at du må tenke gjennom ting eller to,men klart, hadde boken vært velskrevet og hatt en bra begynnelse og slutt så kan det hende at jeg hadde lest den..

Men syns at du beskrev veldig mange bøker akkurat nå..

Ts.

Det har jeg tenkt også. Kanskje jeg har mer enn en historie i hodet, jeg burde kanskje samle det litt hver for seg? Det jeg vil er å skrive om mitt liv, mine reaksjoner og det utenat det skal være noe ego greier. Jeg vil fortelle min historie på en ordentlig måte. Og med utdannelsen jeg har tatt så ønsker jeg å hjelpe folk som har vært i min situasjon. Så mye handler om det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har lest mange bøker med et slikt innhold,

hvor bøkene sikkert er mer en form for terapi for forfatteren

enn hva historien er lesbar for andre mennesker.

At du har opplevd å være utsatt for incest eller voldsoffer

betyr ikke at du er en glimrende forfatter.

Som leser ønsker jeg å få noe mer enn bare "nok en trist historie"

Ts. Jeg forstår hva du tenker. Jeg vil at det skal bli mer enn en trist historie. Terapien min er over for en god stund siden. Så slik ser jeg ikke på den.

Hva tror du må til for at "nok en trist historie" kan bli lesbar for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker at jeg skriver en slik bok, hva kan det verste utfallet bli i dine øyne?

Det aller verste for meg som leser ville vert om man gjorde boken om til en farse av negativitet. For en bok med så mange tunge tema trenger også noe hverdagslig. Ikke bare nedturer, men også tider der ting har vert fint. Selvfølgelig, om man tenker denne boken som en bok som skal informere om disse temaene, så blir det en litt annen sak, men jeg oppfatter det som om du egentlig trenger å lette litt på følelser og da kan det å skrive om seg selv, sett fra innsiden faktisk hjelpe på det å få avsluttet vanskelige perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som et tapsprosjekt.

Sorry to say.

Din mening, så deg om det. Hva om det kan hjelpe noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O___o

Ts. Jeg forstår hva du tenker. Jeg vil at det skal bli mer enn en trist historie. Terapien min er over for en god stund siden. Så slik ser jeg ikke på den.

Hva tror du må til for at "nok en trist historie" kan bli lesbar for deg?

I morgen var jeg alltid en løve er en fin bok.

Men f.eks Christoffer-boka, hadde aldri solgt så mange bøker,

hadde det ikke vært for mediaoppmerksomheten saken fikk

og at hele Norge visste hvem gutten var med fult navn og bilde.

Den type noveller / bøker har somregel bare en lesergruppe som er innad en brukerorganisasjon

framfor den vanlige bokhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste for meg som leser ville vert om man gjorde boken om til en farse av negativitet. For en bok med så mange tunge tema trenger også noe hverdagslig. Ikke bare nedturer, men også tider der ting har vert fint. Selvfølgelig, om man tenker denne boken som en bok som skal informere om disse temaene, så blir det en litt annen sak, men jeg oppfatter det som om du egentlig trenger å lette litt på følelser og da kan det å skrive om seg selv, sett fra innsiden faktisk hjelpe på det å få avsluttet vanskelige perioder.

Jeg vil vise og hjelpe som sagt. Ingen negativitet. Jeg har lest en utrolig trist bok om mannens syn på sin kones kreft, den hadde en morsom tvist i forteller måte, fantastisk bok. Morsom og trist. Noe slikt vil jeg ha, med at det ender godt.

Jeg har også lest en bok om dame som blir forfulgt av tidligere kjæreste og må tilslutt søke tilflukt i annet land med nytt navn. Forteller måten her er seriøs hele veien.

Selv vil jeg fortelle med humor her og der. Fortelle mye om hvor godt det faktisk kan ende selvom det virker som om man aldri skulle komme dit når det står på som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å begynne å skrive, så skal jeg LOVE deg at iallefall JEG skal kjøpe boka di. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O___o

Din mening, så deg om det. Hva om det kan hjelpe noen?

Både de store og små forlagene får årlig inn hundrevis av Dagbok/Journal-skrevne bøker fra mennesker som ønsker å "fortelle sin historie".

Men de ferreste har særlig nytteverdi for noen andre enn for forfatteren selv.

Og jeg tror en del forfatterspirer kunne vært tusenvis av timers arbeid og mye penger,

hadde de hatt litt mer selvinnsikt.

Men nå er jo jeg like skeptisk til forfattere som lager "brukerundersøkelser på Kvinne Guiden" som Anonyme Brukere som spør på et forum om de passer til å bli sykepleiere eller leger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å begynne å skrive, så skal jeg LOVE deg at iallefall JEG skal kjøpe boka di. :)

Jeg har fått høre endel ganger at jeg er veldig god på å formulere meg, mye når jeg snakker og ennå bedre når jeg skriver. Også fått kommentar på at jeg burde bli forfatter. Og dette av personer som ikke vet at jeg har en liten historie i meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både de store og små forlagene får årlig inn hundrevis av Dagbok/Journal-skrevne bøker fra mennesker som ønsker å "fortelle sin historie".

Men de ferreste har særlig nytteverdi for noen andre enn for forfatteren selv.

Og jeg tror en del forfatterspirer kunne vært tusenvis av timers arbeid og mye penger,

hadde de hatt litt mer selvinnsikt.

Men nå er jo jeg like skeptisk til forfattere som lager "brukerundersøkelser på Kvinne Guiden" som Anonyme Brukere som spør på et forum om de passer til å bli sykepleiere eller leger.

Liker at du ikke er naiv i det hele tatt. Det er slike kommentarer som får folk til å tenke. Det liker jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Liker at du ikke er naiv i det hele tatt. Det er slike kommentarer som får folk til å tenke. Det liker jeg =)

Usikker på om denne var ment seriøst eller ikke,

Men jeg har lest et og annet filmmanus, utkast til bøker, dikt og er heldig med min bekjentskapskrets.

Og min erfaring er at ambisjonene som oftest er større enn talentet i de fleste tilfellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...