Gjest TS Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 jeg trenger noen andre sine synspunkter på dette, siden jeg vet ikke selv Jeg har slitt mye på jobb. Har blitt skikkelig dratt i grusen av kollega og sjefer, har blitt hakket på av kollega og sjefer vil ikke forstå og truer meg med sparken for ting jeg ikke har gjort. jeg gjør samme greia hver eneste dag, jobben jeg har er ikke noe en kan se fremgang i, det er bare vedlikehold. Nå er jeg kjempe lei, jeg fikk totalt sammenbrudd noen uker siden, fikk pustevansker og vondt i magen og krampegråt helt inn til legevakten. Jeg sa opp jobben, men går på oppsigelsestid, og nå blir jeg komandert rundt siden jeg skal slutte likevell. de vrenger meg for all energi. Jeg er ferdig om to uker, det virker som to evigheter, jeg gruer meg hver dag til jeg skal på jobb. får virkelig vondt i magen. Jeg tenker jeg vil ta en sykemelding i en uke, så skal jeg holde ut den siste uka. Jeg fortalte dette til mannen men han forstår meg ikke, han gjør meg så usikker og blir så irritert på meg. Hva tenker dere? er dette en grunn til å sykemelde meg?
Gjest Bobler Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Vel du kan ikke sykemelde deg, det er noe legen din må gjøre. Så det er legens mening som betyr noe, ikke våres, mannen din eller din. Hadde det vært meg ville jeg bitt tennene sammen, det er bare to uker. Men jeg vet ikke hvordan du har det heller Snakk med legen!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Nei, jeg syns sykemelding blir feil måte å takle dette på. Dette er mobbing på arbeidsplassen, og det skal du ikke finne deg i! Ikke la dem tråkke på deg, og ikke ta til deg det de sier til deg. Neste gang noen kjefter deg huden full, sier du bare likegyldig "vet du hva, det driter jeg i!" Hva skal de gjøre, liksom? Gi deg sparken? De kan ikke true deg med noe lengre, for du skal jo slutte om to uker likevel. Har du ikke noen tillitsvalgt eller noen andre over sjefene dine? Mobbing er et klart brudd på arbeidsmiljøloven, så du bør melde dette videre. Ikke la dem gå ustraffet fra dette! 1
Gjest TS Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Jeg ringte legen, jeg fortalte hvordan jeg hadde det, hun sa jeg skulle ta fri idag å komme imorgen tidlig å få sykemelding. Veldig lettet
O'hara Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Det er lett å si at man skal ta kampen mot mobbing. I utgangspunktet er jeg enig, men siden ts skal slutte så synes jeg egentlig ikke det er en kamp som er verdt å ta. Mulig ts burde ha gjort det for lenge siden istedenfor. Men mulig jeg ville ha skrevet et avslutningsbrev og forklart hvordan det er på arbeidsplassen. Egentlig synes jeg det er litt rart at så godt som ingen arbeisgivere tar et sluttintervju med ansatte... Jeg har selv vært på en arbeidsplass hvor enkelte mennesker var svært uheldig for arbeidsmiljøet, mange sluttet og det var forholdsvis høy gjennomgangstrafikk. Ved å ta et sluttintervju kunne en leder tatt tak i noe av dette. Ikke alle som sier noe i en medarbeidersamtale. mobbing på arbeidsplassen er en skikkelig uting, men dessverre noe som skjer. Lykke til ts! 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Det var du som laget tråden som at mannen din ikke støttet deg også? Jeg synes du har gjort alt som kan gjøres i denne situasjonen. Ikke vær flau for å ta imot sykemelding fra legen nå, og hvis legen vil sykemelde deg for begge ukene så gjør det! Jeg håper du kommer deg litt, finner en jobb du trives i og får litt mer positiv feedback fremover!
Gjest Kim Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Hvis du virkelig blir mobbet og straffet for at du sa opp, så er det kanskje like greit å be om to ukers sykemelding. Det har dog blitt mye strengere med sykemelding de siste årene, så legen din trenger en grunn; Jeg ville fortalt han at du er deprimert og at det er jobben som skaper depresjonen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Mobbing på arbeidsplassen er i utgangspunktet ikke en grunn til sykmelding, selv om jeg er fullstendig klar over at de fleste leger vil skrive ut sykmelding uansett for å hjelpe pasienten. Vær bare klar over at det vil bli registrert en diagnose på deg (dette må man for å kunne utstede sykmeldingen), og dette vil sannsynligvis være en diagnose innenfor det psykiatriske spekteret. Sannsynligvis vil det ikke få noen konsekvenser for deg, men hvis du av en eller annen grunn skal søke om en privat forsikring en gang, så vil forsikringsselskapet sannsynligvis ta denne diagnosen med i vurderingen. Sannsynligvis vil det ikke få noen konsekvenser for deg hvis dette er en engangsforeteelse, men jeg synes folk skal være klar over dette. Da hjelper det egentlig ikke at du forklarer at dette var pga forhold på arbeidsplassen.
Gjest TS Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har allerede vært i samtale om dette, jeg alene blir stuet inn på ett kontor med sjefen min som drar med seg en backup person som også er sjef. så blir jeg totalt grillet av disse to personene. Jeg prøvde å si det slik at siden det er så veldig mange i mitt departemang og også utenfor sykemelder seg og slutter hele tiden. jeg har vært der i nesten ett år og det har sikkert vært skiftet fullt hus 3 ganger. det er bare 2 igjen fra da jeg begynte ifjor, resten er helt nye. mange mange har sluttet pga forhold. Men det ville ikke sjefene mine høre, de sa vi var problemet, vi var negative og ikke samarbeidsvillige.. merkelig at 2 personer sier dette mot mange mange titals ansatte som mener noe helt annet.
O'hara Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 Hev deg over det og gled deg til din nye arbeidsplass!! Lykke til!! 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 Mobbing på arbeidsplassen er i utgangspunktet ikke en grunn til sykmelding, selv om jeg er fullstendig klar over at de fleste leger vil skrive ut sykmelding uansett for å hjelpe pasienten. Vær bare klar over at det vil bli registrert en diagnose på deg (dette må man for å kunne utstede sykmeldingen), og dette vil sannsynligvis være en diagnose innenfor det psykiatriske spekteret. Sannsynligvis vil det ikke få noen konsekvenser for deg, men hvis du av en eller annen grunn skal søke om en privat forsikring en gang, så vil forsikringsselskapet sannsynligvis ta denne diagnosen med i vurderingen. Sannsynligvis vil det ikke få noen konsekvenser for deg hvis dette er en engangsforeteelse, men jeg synes folk skal være klar over dette. Da hjelper det egentlig ikke at du forklarer at dette var pga forhold på arbeidsplassen. unnskyld meg, men slik er det vel ikke her i Norge. Skal man tenke på hva som lønner seg i forhold til økonomi her i livet, sånn kan ikke alle leve dessverre
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 unnskyld meg, men slik er det vel ikke her i Norge. Skal man tenke på hva som lønner seg i forhold til økonomi her i livet, sånn kan ikke alle leve dessverre Du bestemmer jo selv hva du velger å gjøre. Jeg sa det bare som en opplysning, for det er ikke mange som er klar over dette. Og jo, det finnes forsikringer i Norge også. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 jeg hadde sykemeldt meg. Det er Norge vi lever i. Vi KAN sykemelde oss. Om ikke legen hadde sykemeldt deg pga det reelle, hadde jeg bare sagt at jeg har indfluensa eller noe. Det kommer ikke tilbake på deg at du er sykemeldt. Skjønner ikke at det skal være så big deal.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 unnskyld meg, men slik er det vel ikke her i Norge. Skal man tenke på hva som lønner seg i forhold til økonomi her i livet, sånn kan ikke alle leve dessverre Hehe, det var ikke meg du svarte, men denne må jeg bare kommentere. Mange i Norge kjøper uføreforsikring og/eller helsforsikring, som sikrer dem bedre vilkår hvis ulykken først er ute. Selv har jeg uføreforsikring som dekker mellomlegget mellom det jeg får som ufør og det jeg har i lønn nå i 25 år fremover. Jeg har helseforsikring som kan kjøpe meg plass i det private slik at jeg slipper å vente på det offentlige dersom noe skjer, og jeg har dekning for økte utgifter ved alternativ behandling for å bli frisk. For å kunne få dette må det fylles ut en omfattende helseerklæring med hva du har/har hatt av sykdommer, familiehistorikk på sykdommer, symptomer, medisiner, bmi osv. Dersom du har sykdommer med stor mulighet for uførhet eller langvarig sykdom blir søknad om forsikring enten avslått, eller det er reservasjon mot det du allerede har/har hatt og høyere forsikringpremie for resten. En psykiatrisk diagnose garanterer deg avslag på denne typen forsikring, og det er vel verdt å tenke gjennom på forhånd. Hadde jeg vært deg ts så hadde jeg tatt ut egenmelding, og deretter slitt meg gjennom de siste dagene. Det er uendelig mye bedre enn å bli nektet forsikring fordi du ikke orket å stå ut to usle uker.
Gjest nicola Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Hehe, det var ikke meg du svarte, men denne må jeg bare kommentere. Mange i Norge kjøper uføreforsikring og/eller helsforsikring, som sikrer dem bedre vilkår hvis ulykken først er ute. Selv har jeg uføreforsikring som dekker mellomlegget mellom det jeg får som ufør og det jeg har i lønn nå i 25 år fremover. Jeg har helseforsikring som kan kjøpe meg plass i det private slik at jeg slipper å vente på det offentlige dersom noe skjer, og jeg har dekning for økte utgifter ved alternativ behandling for å bli frisk. For å kunne få dette må det fylles ut en omfattende helseerklæring med hva du har/har hatt av sykdommer, familiehistorikk på sykdommer, symptomer, medisiner, bmi osv. Dersom du har sykdommer med stor mulighet for uførhet eller langvarig sykdom blir søknad om forsikring enten avslått, eller det er reservasjon mot det du allerede har/har hatt og høyere forsikringpremie for resten. En psykiatrisk diagnose garanterer deg avslag på denne typen forsikring, og det er vel verdt å tenke gjennom på forhånd. Hadde jeg vært deg ts så hadde jeg tatt ut egenmelding, og deretter slitt meg gjennom de siste dagene. Det er uendelig mye bedre enn å bli nektet forsikring fordi du ikke orket å stå ut to usle uker. Haha, ærlig talt. Man kan vel sykemelde seg fra jobb pga mobbing på arb.plassen som deretter skaper psykisk utmattelse eller depreson, uten at det skal ha noesomhelst betydning fremover. Dette er ren og skjær overdrivelse! 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #16 Skrevet 31. mai 2012 Haha, ærlig talt. Man kan vel sykemelde seg fra jobb pga mobbing på arb.plassen som deretter skaper psykisk utmattelse eller depreson, uten at det skal ha noesomhelst betydning fremover. Dette er ren og skjær overdrivelse! Du må gjerne tro det, men det er ingen overdrivelse. Har du først en psykiatrisk diagnosekode notert i journalen lukkes mange dører i forsikringsverdenen. Tro meg. For å ta en eksempel fra den somatisk siden, en kollega av meg var innlagt med diffuse magesmerter som viste seg å være forstoppelse. Pga dette har hun reservasjon i sine forsikringer mot alle sykdommer i magen (tarm, magesekk, nyrer, lever, milt, galle, eggstokker, livmor, blære) og alt som kan knyttes til dette, altså en hel del. Siden de fleste sykdommer på en eller annen måte kan vinkles mot psykiatri, er disse diagnosene totalt ekskluderende i de fleste tilfeller. Har du ikke tenkt å ha forsikring så betyr det jo ingenting, men dessverre er det nødvendig å tenke seg om. Det er liten garanti for at den norske stat i all evighet betaler nødvendig behandling og medisiner. Noen (som meg) ønsker også garanti for større inntekt dersom jeg blir ufør, jeg vil fortsette med den livvstilen jeg har nå. 2
Gjest nicola Skrevet 31. mai 2012 #17 Skrevet 31. mai 2012 Du må gjerne tro det, men det er ingen overdrivelse. Har du først en psykiatrisk diagnosekode notert i journalen lukkes mange dører i forsikringsverdenen. Tro meg. For å ta en eksempel fra den somatisk siden, en kollega av meg var innlagt med diffuse magesmerter som viste seg å være forstoppelse. Pga dette har hun reservasjon i sine forsikringer mot alle sykdommer i magen (tarm, magesekk, nyrer, lever, milt, galle, eggstokker, livmor, blære) og alt som kan knyttes til dette, altså en hel del. Siden de fleste sykdommer på en eller annen måte kan vinkles mot psykiatri, er disse diagnosene totalt ekskluderende i de fleste tilfeller. Har du ikke tenkt å ha forsikring så betyr det jo ingenting, men dessverre er det nødvendig å tenke seg om. Det er liten garanti for at den norske stat i all evighet betaler nødvendig behandling og medisiner. Noen (som meg) ønsker også garanti for større inntekt dersom jeg blir ufør, jeg vil fortsette med den livvstilen jeg har nå. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #19 Skrevet 31. mai 2012 Slik ser det ut når noen innser at de har gått tom for argumenter 2
Gjest nicola Skrevet 31. mai 2012 #20 Skrevet 31. mai 2012 Slik ser det ut når noen innser at de har gått tom for argumenter hehe overhode ikke Orket bare ikke å svare for jeg synes det blir å overdrive av en sykemelding 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå