Arlea Skrevet 1. juni 2012 #21 Skrevet 1. juni 2012 Tenkte "under 25" med en gang jeg så overskriften, men deretter ble jeg usikker, gitt. Som allerede nevnt er jo "unghet" noe relativt. Så lenge det finnes noen som er eldre enn deg selv, så er det jo alltids noen som ser på deg som ung også. Median alder for Norges befolkning er 37 år, mener jeg å ha lest, så er du yngre enn 37, er over halvparten av Norge eldre enn deg, og da er det jo absolutt lov til å kalle seg ung spør du meg. Hvis vi ser slik på det, vil jo plutselig eldrebølgen få en positiv ringvirkning når den slår inn, for da vil jo median alder øke og flere i norge vil bli unge.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #22 Skrevet 1. juni 2012 Jeg er 27 og jeg er ikke ung lenger, jeg er voksen. Jeg mener man definitivt er ung til man er 25, og fra 25 til 35 er det relativt, og fra 35 og opp er man helt klart ikke ung lenger, selv om bestemoren din syns det. 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 1. juni 2012 #23 Skrevet 1. juni 2012 (endret) ung til 30? så er man voksen og det er man mange mange år :gjeiper: før man drar på årene som 50åring. jeg får panikk av å skrive her. er 27 nå :gjeiper: må bruke de neste 3 årene på å rase fra meg på festivaler og alt som er hehehe. Endret 1. juni 2012 av Nuppdupp
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #24 Skrevet 1. juni 2012 Alt under 25 er ungt, men alt mellom 25-30 er også relativt ungt. Man er ikke gammel i 30-årene heller, men når man har rundet 40, så synes jeg det blir helt feil å si at man er ung. Når man er 40 er man voksen, ikke ung. De fleste 40-åringer har rynker og mange grått hår, dette er ikke noe man forbinder med å være ung. På ingen måte vondt ment, men man må akseptere at livet har ulike stadier, og man kan faktisk ikke være ung for alltid.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #25 Skrevet 2. juni 2012 Så lenge jeg har glede av å hoppe i sølepytter, spise Mac'ern hamburger i en rundkjøring midt på natta, dynke folk i snøen osv, så er man ungdommelig. Jeg blir aldri voksen. Har ikke grått hår og rynker heller. Jeg har nesten ingen voksenpoeng heller.
Gjest Odd Molly Skrevet 2. juni 2012 #26 Skrevet 2. juni 2012 Alt under 25 er ungt, men alt mellom 25-30 er også relativt ungt. Man er ikke gammel i 30-årene heller, men når man har rundet 40, så synes jeg det blir helt feil å si at man er ung. Når man er 40 er man voksen, ikke ung. De fleste 40-åringer har rynker og mange grått hår, dette er ikke noe man forbinder med å være ung. På ingen måte vondt ment, men man må akseptere at livet har ulike stadier, og man kan faktisk ikke være ung for alltid. Det er sant det Og så er det av og til lurt og huske på hvor i livet man befinner seg. Det er ikke dermed sagt at man har det mindre morro. Men det er ikke alt som passer seg like bra for en 40/50 åring som en 20 åring. Ting KAN bli patetiske....
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #27 Skrevet 2. juni 2012 Under 25 er man ung syns jeg. 25-30 relativt ung. Over 30 er man voksen altså. Ja, man er yngre enn en på 40, men man er fortsatt voksen. Så er man voksen helt til man blir middelaldrende (rundt 45) til man blir eldre (rundt 60). Men man er jo den alderen man er og lever det livet man ønsker. Hvorfor dette jaget etter å bli oppfattet som ung? (ser så mange som skriver "jeg er 40, men ser ut som 25", ofte bullshit! Du ser ut som en flott 40åring, du ser ikke ut som 25) Hilsen dame på 30 (ikke jente)
yes2yes Skrevet 2. juni 2012 #28 Skrevet 2. juni 2012 Ung i alder er vel noe rundt 35 kanskje, men ung i sinn kan man være selv som pensjonist. Det er noen type holdninger jeg forbinder med de unge, og har man dem så er man 'ung' på innsiden, om så gammel på utsiden. 3
Gjest Nenya82 Skrevet 2. juni 2012 #29 Skrevet 2. juni 2012 Syns det er litt overfokus på alder,og på det å være ung.Jeg er ikke så opptatt av å definere meg selv som ditt og datt hele tiden,og tenker at det er viktigere for meg å være ung til sinns.Den dagen jeg slutter å leke da er ikke jeg ung lenger tenker nå jeg Det er jo så viktig å se ung ut,og det er nesten ikke lov til å se ut som man blir eldre.Blir noe krampeaktig over det å kjempe mot noe som er helt naturlig,men jeg mener nå det er viktigere ting i livet enn om man har fått sitt første grå hår eller om man har fått smilerynker.
sullå Skrevet 2. juni 2012 #30 Skrevet 2. juni 2012 Men er man enten ung eller gammel da? Eller er man først ung, deretter voksen, for så å bli gammel..? Jeg en snart 23, og anser meg som en voksen kvinne. Men om jeg fortsatt er ung, ja klart det. Hvorvidt man er ung eller ikke kommer vel an på hvem man sammenlignes med. En på 30 vil jo være ung i forhold til en på 45, men vedkommende er jo likevel voksen. Slettes ingen ungdom lenger, for å si det sånn. Vanskelig spørsmål!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå