AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Jeg er blitt 30 år, og har hatt endel tanker om alder det siste året (et snev av 30-års krise kanskje..). Hvor lenge er en person ung? Det kommer jo selvsagt an på hvem en sammenligner seg med også.. Min bestemor på 74 synes jo jeg er rene ungdommen, mens min lillebror på 22 synes jeg begynner å dra på årene :gjeiper: Hva tenker dere andre om dette?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Jo eldre jeg blir, jo yngre synes jeg de som er litt eldre enn meg er Fortsetter det sånn så blir jeg aldri gammel wuhuuu 6
Gjest Ludovie Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Hvor lenge er en person ung? Det kommer jo selvsagt an på hvem en sammenligner seg med også.. Min bestemor på 74 synes jo jeg er rene ungdommen, mens min lillebror på 22 synes jeg begynner å dra på årene :gjeiper: Hva tenker dere andre om dette? Hehe, det er jo litt som du beskriver - det kommer an på hvem du spør, og på hvor gamle de er. Samtidig finnes det jo også absolutter her, for din bestemor på 74 er så definitivt ikke ung, mens lillebroren din så absolutt er ung. For meg har det i hvert fall endret seg med årene, og jeg synes nå at 30-åringer er unge, mens jeg på ingen måte syntes det da jeg var tenåring. Men jeg mener allikevel at det går en grense et eller annet sted, altså. For eksempel er ikke 40-åringer unge etter min mening (samme hvor unge de er av utseende, eller hvor unge de er i hodet).
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 det er jo en ekstrem ungdomsfiksering i vår tid, veldig synd synes jeg. Jeg personlig tenker at man er ung voksen til man er 35 ca:-) Ingen grunn til panikk!
Gjest Gagaen Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Jeg er 44 og definitvt ung enda Ellers kommer det litt an på personen
Gjest Meridius Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 22år nå, liker ikke tanken på at jeg nærmer meg 25... Jeg tror jeg vil bli veldig gammel, men vil alltid være ung og se ung ut.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 En er ung så lenge en føler seg ung Selv er jeg 22 og begynner å føle meg gammel.. Men det er mest pga tallene, jeg ser ikke stort eldre ut enn 20 og er på mange områder den samme som da jeg var 19 f.eks.. Fortsatt en liten tulling Så forhåpentligvis varer det, og når jeg er 30 er jeg akkurat som i midten av 20åra
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Tihi, min far på 75 mener Stoltenberg og resten av gjengen på løvebakken er ungdommer Klassikeren er jo han KRF Hareide, han blir jo kalt Ungdommen Det med betraktning av alder endrer seg alt etter hvor en selv er. Da jeg var 20 var de på noen og 40 gamle, nå er jeg noen og 40, og synes ikke jeg er gammel i det hele tatt. Tenker ikke gammel lengre, men ser på noen av mine kollegier på 40 - 50 at de er voksne. Men - en er ikke voksen før man tør å være barnlig Tror folk flest er ung til sinns - så da blir det etterhvert at den personen man ser i speilet ser eldre ut enn hva man føler seg. 1
Gjest Ludovie Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Tihi, min far på 75 mener Stoltenberg og resten av gjengen på løvebakken er ungdommer Klassikeren er jo han KRF Hareide, han blir jo kalt Ungdommen Det med betraktning av alder endrer seg alt etter hvor en selv er. Da jeg var 20 var de på noen og 40 gamle, nå er jeg noen og 40, og synes ikke jeg er gammel i det hele tatt. Tenker ikke gammel lengre, men ser på noen av mine kollegier på 40 - 50 at de er voksne. Men - en er ikke voksen før man tør å være barnlig Tror folk flest er ung til sinns - så da blir det etterhvert at den personen man ser i speilet ser eldre ut enn hva man føler seg. Jo, men man er uansett ikke ung når man er 70. Sånn er det bare. 1
Gjest Ludovie Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 ... og bare for å dra frem et eldgammelt KG-argument som brukes på svært mange områder - det er ikke en menneskerett å være ung. 1
Gjest BM2 Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 (endret) ... og bare for å dra frem et eldgammelt KG-argument som brukes på svært mange områder - det er ikke en menneskerett å være ung. Endret 30. mai 2012 av BM2 1
per78 Skrevet 30. mai 2012 #15 Skrevet 30. mai 2012 40 åringer er definitivt ikke unge lengre.. Aksepter alderen deres folkens... og la de unge være unge.
Gjest Gagaen Skrevet 30. mai 2012 #16 Skrevet 30. mai 2012 40 åringer er definitivt ikke unge lengre.. Aksepter alderen deres folkens... og la de unge være unge. Og det skal DU bestemme? Nei, jeg føler meg ung og da ER jeg ung
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #17 Skrevet 31. mai 2012 og jeg synes definitivt ikke 40-åringer på noen måter kan betegnes som gamle, så her er det ulike meninger, ingen har fasiten her, folk bare har veldig bastante meninger om alder. Det beste er om du klarer å ikke bry deg om hva andre mener, det gjelder alder og mange andre ting i livet. Lev ditt liv med din alder, vi blir alle et år eldre for hvert år som går, vi som er i live:-) 1
Sweet77 Skrevet 31. mai 2012 #18 Skrevet 31. mai 2012 det er jo en ekstrem ungdomsfiksering i vår tid, veldig synd synes jeg. Jeg personlig tenker at man er ung voksen til man er 35 ca:-) Ingen grunn til panikk! Men etter 35 bør du få skikkelig panikk! Bare 5 år til, TS...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #19 Skrevet 31. mai 2012 nei, ingen grunn til panikk etter 35 heller, det er jo da det begynner.....:-)
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 1. juni 2012 #20 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Legger også merke til at jo eldre jeg blir jo yngre synes jeg de som er litt eldre enn meg er. De på 30-40 er jo faktisk unge. Jeg er 29 nå og kjenner stresset på at jeg blir eldre, selv om jeg føler meg 19 i hodet, hehe. Men var på polet i dag så sier dama bak kassen: hvor gammel er duuuu daaa? Jeg bare takket for at hun spurte (viste legg selvfølgelig). Tror den verste kneika er 30 TS og den kom du deg over. Edit: glemte å svare på spørsmålet ditt. Synes man er ung til ca. 35 år. Kan hende det endrer seg jo eldre jeg blir Endret 1. juni 2012 av ~Good&Bad~
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå